AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #1 Skrevet 17. juli 2020 Barnemenyene rundt omkring i Norge er ganske triste og døde. Ofte helt uten grønnsaker, kun karbo og kjøtt. I dag spiste vi på et hotell i Eidfjord hvor det i det minste stod "salat, tomat, agurk" med barnehamburgeren...men den kom uten lel. Slik har det vært mange plasser vi har spist. Hvorfor? Anonymkode: 22488...00c 6
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #2 Skrevet 17. juli 2020 Mange foreldre tror nok at det er en kamp å lære barnet å spise grønnsaker? Her i huset har vi alltid en stående regel om å smake på det man blir servert. Det har ført til at den yngre garde hos oss liker det aller meste. Liker man det ikke første gangen, så har man nok vokst siden sist man smakte det og kanskje liker det nå. Ergo må man prøve igjen. Det er nok av kresne unger der ute, men det gjelder også den andre veien mtp barn som ikke klarer å ta til seg et kakestykke i en barnebursdag og heller sverger til gulrot på grunn av nazi-foreldre som ikke tåler karbohydrater i hjemmet sitt... Men det var en liten avsporing herfra. Anonymkode: 9b560...ef0 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #3 Skrevet 17. juli 2020 Huff, er et mareritt med barnemenyer. Pølser, hamburgere og pomfrites 😕 Pasta bolognese er en velkommen overraskelse.. Anonymkode: 4bb6d...52d 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #4 Skrevet 17. juli 2020 Jeg er helt enig med deg, skulle gjerne sett mer variasjon barnemenyene. Stort sett er det pølse og pommes frites, hamburger eller til nød pasta med tomatsaus som er barnemenyen, og den kunne vært så mye mer variert! F.eks kunne en halv porsjon voksenmiddag vært barnemenyen, eller kjøttkaker, fiskekaker, e.l. med saus, poteter og grønnsaker. Ungene i min familie spiser både fisk og kjøtt, men det er dessverre dårlig med det på menyene. Anonymkode: 54432...f02 6
Soulless Skrevet 17. juli 2020 #5 Skrevet 17. juli 2020 Barnemenyen burde vært en mindre porsjon av det som allerede er på menyen. 15
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #6 Skrevet 17. juli 2020 Ikke verre at man deler en voksenposjon og bestiller ekstra tilbehør. Anonymkode: 2d9b5...373 6
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #7 Skrevet 17. juli 2020 Enig, man ser jo det samme i familieparker og overalt i Norge.. Hamburger, pølser og chips, for å ikke glemme pannekaker. Ble positivt overrasket da vi feirerte i Danmark og besøkte parker der, helt annet tilbud. Er ikke redd for at ungene spiser en pølse akkurat, men det er å undervurdere barn (og foreldre..) at dette er det eneste barn spiser. Anonymkode: bfd34...ef6 4
Gjest Albbas Skrevet 17. juli 2020 #8 Skrevet 17. juli 2020 Sønnen min elsker pølse, pommes frites og burger, men jeg misliker også barnemenyene. Hvis vi først tar han med på tyrkisk restaurant så er det jo fordi vi alle skal prøve tyrkisk, og da er det kjedelig å møte pølse eller nuggets på menyen! Syns de i det minste kunne hatt EN rett som var litt autentisk lik resten av menyen... Vil vi ha nuggets og frites går vi på McDonald's!
GammelKaktus Skrevet 17. juli 2020 #9 Skrevet 17. juli 2020 Hvis det ikke er noe på barnemenyen så pleier vi å få bestille en halv voksenporsjon. Er bare meg og sønnen min og vi er veldig glad i indisk/pakistansk og tyrkisk feks. og da anbefaler de alltid at vi bare deler en porsjon siden de er så store, veldig greit. 4
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #10 Skrevet 17. juli 2020 Det er mange veikroer i Norges land som har reddet bilturen for unga med en halv porsjon dvask påmfri, ihjelkokte wienerpølser og uante mengder grillkrydder.😊 Anonymkode: a3c17...796 6
Gjest theTitanic Skrevet 17. juli 2020 #11 Skrevet 17. juli 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnemenyene rundt omkring i Norge er ganske triste og døde. Ofte helt uten grønnsaker, kun karbo og kjøtt. I dag spiste vi på et hotell i Eidfjord hvor det i det minste stod "salat, tomat, agurk" med barnehamburgeren...men den kom uten lel. Slik har det vært mange plasser vi har spist. Hvorfor? Anonymkode: 22488...00c Det virker som restauranter tror de kan slippe unna med å servere barn forferdelig mat. Sikkert fordi de er livredd for at en voksen skal velge barnemenyer om de kun er litt sultne, fremfor å kjøpe en stor og dyrere meny. Ving har hatt flere begredelige barnebuffeter på hotellene sine, og barna får ikke ta av voksenbuffeten. . Derfor reiser vi heller aldri med ving. Happymealburgeren til McDonalds smaker likt som en vassen sponplate. På lekeland og badeland bursdager smaker hamburgeren grusomt. På restauranter er barnemenyer somregel direkte trist, og man får sjelden lov å kjøpe en mindre porsjon av en voksenrett. Men litt ros skal noen ha: Scandic hotell i Kristiansand og Frederikshavn har bra buffet. På våre reiser med star tour så har det vært noen glimrende buffeter. Buffeter er glimrende for den som ikke vil kaste bort masse tid på å vente på mat. Barn blir lei pølser, pasta og burger.
Gjest theTitanic Skrevet 17. juli 2020 #12 Skrevet 17. juli 2020 13 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Hvis det ikke er noe på barnemenyen så pleier vi å få bestille en halv voksenporsjon. Er bare meg og sønnen min og vi er veldig glad i indisk/pakistansk og tyrkisk feks. og da anbefaler de alltid at vi bare deler en porsjon siden de er så store, veldig greit. Indisk står høyt på ønskelisten her.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #13 Skrevet 17. juli 2020 Helt enig. Har et barn som liker voksenmaten og ikke barnematen. Pleier å spørre om det er mulig å få laget barneporsjon av en voksenrett og det pleier gå fint. Anonymkode: 4bde1...2a0 3
Gjest theTitanic Skrevet 17. juli 2020 #14 Skrevet 17. juli 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig, man ser jo det samme i familieparker og overalt i Norge.. Hamburger, pølser og chips, for å ikke glemme pannekaker. Ble positivt overrasket da vi feirerte i Danmark og besøkte parker der, helt annet tilbud. Er ikke redd for at ungene spiser en pølse akkurat, men det er å undervurdere barn (og foreldre..) at dette er det eneste barn spiser. Anonymkode: bfd34...ef6 Tusenfryd har taco restaurant og dyreparken har et par buffeter som ikke er topp, men bedre og mer variert enn pølse og hamburger.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #15 Skrevet 17. juli 2020 Vi bestiller mat fra voksenmenyen. Anonymkode: 6fa8c...b9e 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #16 Skrevet 17. juli 2020 26 minutter siden, Soulless skrev: Barnemenyen burde vært en mindre porsjon av det som allerede er på menyen. Ja!!! Sønnen min spiser det vi spiser, vi lager ikke smakløs, hvit mat bare for han. Han spiser grønnsaker fordi det alltid har vært det eneste alternativet hos oss. Men han klarer selvfølgelig ikke en hel voksenporsjon, så det burde vært mulig å bestille halve porsjoner for barn. Anonymkode: 6764c...686 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #17 Skrevet 17. juli 2020 Husker ikke hvor vi var, men der var en del av barnemenyen en tallerken, het vel noe slikt som tjuvradd eller noe. Så kunne barna stikke av med maten til foreldrene. Morsomt påfunn, synes jeg. I tillegg var det flere retter til barn, som var annet enn bare pølse og pomfri. Ellers er det bra med de restaurantene som har med oppskåret paprike, agurk og gulrot til barnemenyen sine. Ikke så mye som skal til for at det blir mye bedre. Anonymkode: 61aa2...071
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #18 Skrevet 17. juli 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Barnemenyene rundt omkring i Norge er ganske triste og døde. Ofte helt uten grønnsaker, kun karbo og kjøtt. I dag spiste vi på et hotell i Eidfjord hvor det i det minste stod "salat, tomat, agurk" med barnehamburgeren...men den kom uten lel. Slik har det vært mange plasser vi har spist. Hvorfor? Anonymkode: 22488...00c Fordi barn sine smaksløker er mer følsomme enn voksnes. Anonymkode: a4d13...181
Guidet Kvinne Skrevet 17. juli 2020 #19 Skrevet 17. juli 2020 Ofte (men ikke alltid) synes jeg barnemenyene henger sammen med resten av menyen. Det er mange litt bedre restauranter som har begynt med litt mer smakfulle barnemenyer. Veikroer, parker og typiske «familiesteder» har jo stort sett bare drittmat uansett, både til barn og voksne. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #20 Skrevet 17. juli 2020 2 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Ofte (men ikke alltid) synes jeg barnemenyene henger sammen med resten av menyen. Det er mange litt bedre restauranter som har begynt med litt mer smakfulle barnemenyer. Veikroer, parker og typiske «familiesteder» har jo stort sett bare drittmat uansett, både til barn og voksne. Enig. Spiser ikke sånn mat selv og går derfor ikke på slike steder.. Anonymkode: f4629...631 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå