Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i den knipa at jeg må ta 3 fag om igjen. Tenkte derfor å ta ett fag hvert halvår.  Synes at 30stp i semesteret var en stor arbeidsmengde, så forstår ikke helt hvordan jeg skal dra i havn 40stp hvert halvår fremover. Andre studenter der ute som vil dele sin erfaring? Setter stor pris på svar.

Anonymkode: c8077...01e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i den knipa at jeg må ta 3 fag om igjen. Tenkte derfor å ta ett fag hvert halvår.  Synes at 30stp i semesteret var en stor arbeidsmengde, så forstår ikke helt hvordan jeg skal dra i havn 40stp hvert halvår fremover. Andre studenter der ute som vil dele sin erfaring? Setter stor pris på svar.

Det avhenger helt av hva slag fag det er snakk om, om du jobber ved siden av, om du LIKEr fagene og har intr. :) ingenting er umulig

Anonymkode: 27b00...ba7

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags fag er det snakk om da?

Og enda viktigere: hva er årsaken til at du må ta opp igjen fag? Datt du av? Sviktet helsa? Gav du opp? Var du for ustrukturert underveis og slapp opp for tid? Evaluer hvorfor og sannsynligheten for at dette skal gjenta seg. Øker denne ved økt arbeidsmengde? (Typisk scenario dersom du er ustrukturert eller sliter med helsa) Er hva det nå enn var som forårsaket bristen avsluttet, eller pågående? Tenk sannsynlighet. Vær realistisk på egne vegne. Å være en lat eller ustrukturert eller ikke helt frisk student, eller en som har syke slektninger eller barn som tar tid og krefter, er realiteten for mange. Det er ikke store svakheter, og det er ikke avgjørende for videre studier. Tenker du at din øvre tålegrense ligger på 30? Eller kanskje 20? Ja, da må du finne en måte å tilpasse løpet etter det, for du kan ikke alltid tilpasse deg etter løpet. 

Anonymkode: 7649f...740

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo avhengig av både person og fag, og ikke minst hvilke karakterer du trenger. Har tatt 45 stp + flere privatistfag samme semester, men da ble det jo såklart ikke bare A'er. Valgte også fag som gikk litt over i hverandre. Ikke noe problem. 

Anonymkode: 23042...c79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...