AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #1 Skrevet 17. juli 2020 Jeg har en gutt på 2 år. Flere ganger daglig tar han tak i håret vårt og nekter og slippe. Vi må dra opp fingrene hans med makt for å få håret ut av hendene hans. Dette gjør faktisk veldig vondt. Noen ganger antar jeg dette er et resultat av frustrasjon fordi han ikke klarer å uttrykke seg verbalt. Mens andre ganger når vi leker og han virker blid og fornøyd, så gjør han det samme. Noen ganger kommer han bort og biter oss også. Jeg prøver alltid å beholde fatningen og si til han at det ikke er greit. Jeg har prøvd med rolig stemme og streng stemme. Jeg har prøvd å forklare at det er veldig au au å gjøre sånn. Jeg har prøvd å reagere på ulike måter, men ingenting funker. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 178f6...c8c
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #2 Skrevet 17. juli 2020 Høres ut som at hans kriminelle kariære har begynt allerede. Anonymkode: b9c1d...e83 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #3 Skrevet 17. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en gutt på 2 år. Flere ganger daglig tar han tak i håret vårt og nekter og slippe. Vi må dra opp fingrene hans med makt for å få håret ut av hendene hans. Dette gjør faktisk veldig vondt. Noen ganger antar jeg dette er et resultat av frustrasjon fordi han ikke klarer å uttrykke seg verbalt. Mens andre ganger når vi leker og han virker blid og fornøyd, så gjør han det samme. Noen ganger kommer han bort og biter oss også. Jeg prøver alltid å beholde fatningen og si til han at det ikke er greit. Jeg har prøvd med rolig stemme og streng stemme. Jeg har prøvd å forklare at det er veldig au au å gjøre sånn. Jeg har prøvd å reagere på ulike måter, men ingenting funker. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 178f6...c8c Her fikk jeg respons på at jeg ble lei meg. Da trøstet gutten min meg. Så sier jeg «mamma vil ha kos, være snill med mamma» Så går jeg fra han hvis han ikke slutter. «Mamma vil ikke sitte med deg/leke hvis du gjør sånn». Gutten min er 3 år og kan fortsatt slå/klype. Jeg sier klart ifra til han. Anonymkode: 1ee4c...fbd
Candiru Skrevet 17. juli 2020 #4 Skrevet 17. juli 2020 Overfor så små barn må man bruke få ord og være tydelig. Det hjelper ikke å forklare med pusestemme hvorfor det er feil å lugge og bite. (sier ikke at du gjør det altså). Bli streng i ansiktet, frem med pekefingeren og si strengt NEI! Gå vekk fra barnet. Gjenta hver gang det skjer, viktig å være konsekvent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå