Gå til innhold

Trenger tips til måltider (student)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå fullført et år som student. Det har blitt mange kjappe og enkle måltider på meg, og jeg har lagt på meg 7 kg det siste året, huff. Hadde nok klart å hatt et bedre kosthold om jeg hadde hatt bedre plass i kjøleskap, fryser og skap. Bor i kollektiv og det har ofte vært kø på kjøkkenet. Når sulten da har meldt seg har jeg bare hevet sammen noe raskt, og ikke veldig sunt. Skal prøve å ha bedre rutiner og planer for måltider resten av studietiden. Kanskje starte med "food-prepping"?
Dessverre ikke lov til å ha eget kjøleskap på rommet.

Har du noen gode råd og tips med hvordan du gjorde/ gjør det i studietiden med måltider? Dagene går så fort og jeg føler at jeg har ekstremt lite tid og energi. Trenger enkle, sunne og smarte tips. Tusen takk!

Anonymkode: 4bbef...e71

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes foodprepping er noe som høres skikkelig kult ut (jeg vurderte det selv), men i praksis er det det motsatte av det du sier du vil oppnå: Det tar stor plass, lang tid, og maten blir verken fersk eller variert, om du ikke har enda mer plass og tid. 

Siden det er kø på kjøkkenet, må det bety at dere spiser samtidig? Hvorfor ikke gå sammen om innkjøp og matlaging? Hvis dere har sånn noenlunde sammenfallende smakspreferanser og klarer å lage et system for fordeling av oppgaver og kostnader. Altfor sære er dere vel ikke, når dere har valgt (eller blitt presset inn i) kollektiv? Jeg synes det høres kjempekoselig og sosialt ut, men kanskje det også er noe som fungerer best i teorien, hah.

Men her er forresten "bibelen", spesielt om du også er opptatt av å spare penger: http://fitnessbloggen.no/tips-okonomi-student-billig-student/

Anonymkode: f751f...719

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...