Gjest Anonym nå Skrevet 12. juli 2005 #1 Skrevet 12. juli 2005 Sommerferien står for dør, og jeg gleder meg...og gruer meg! Skal hjem til venner og familie, og vet at spørsmålene kommer til å dukke opp: Når skal dere ha barn da? Dere skal ikke ha barn snart dere da? Det er vel snart på tide med barn nå?...og andre mer eller mindre kamuflerte og kreative varianter av samme spørsmål! Dette er særlig aktuelt nå fordi min flere år yngre søster er gravid, og alle har selvfølgelig ventet at jeg skulle være først ute! Det hadde jeg også, men slik gikk det ikke. Vi skal ha tredje IVF til høsten, og synes det er veldig tøft med alle spørsmålene. Nær familie vet hva vi går gjennom, men vi har ikke villet informere gud og hvermann, og synes ikke vi skal være nødt til det heller. Men for å få litt humor inn i dette, lurer jeg nå på om noen her inne har noen forslag til kreative svar på slike dumme spørsmål. Hvis jeg har noen morsomme svar på lager, kan jeg kanskje klare å se litt mer humor i dette (klarer det forsåvidt nå også, men når spørsmålene dukker opp, blir jeg ofte litt paff og lei meg selv om jeg har klart å se litt lyst på det på forhånd). Det bør være svar som stopper munnen på de som spør uten at det blir uhøflig og uten at vi røper at vi er langtidsprøvere (og jeg er ikke ute etter en diskusjon om hvorvidt man bør fortelle eller ikke...den diskusjonen har vi tatt med oss selv mange ganger..og tar den kontinuerlig også!), men alle forslag mottas med takk. Om ikke annet kan det kanskje bli en litt morsom tråd! Mine egne forslag er: - Vi skal ikke ha barn, vi! - Vi liker ikke barn! - Når jeg ser og hører barna dine, blir jeg enda mer bestemt på at jeg ikke vil ha barn (denne er veldig slem og altfor uhøflig til at jeg vil bruke den, men er morsom å tenke på..men selvfølgelig ikke sann, for jeg vil jo ha barn om jeg ser aldri så mange uhøflige, bråkete barn rundt meg!)
LilleMy28 Skrevet 12. juli 2005 #2 Skrevet 12. juli 2005 - Viss dere ikke er gift: vi venter med sex til ekteskapet! Øv deg på å være helt seriøs når du sier dette, he he - Om vi prøver å få barn? Har vi sex? Har vi mye sex? Er det om sexlivet vårt er bra dere spør om? Det syns jeg er litt frekt! Forresten, når hadde dere sex sist? Var det rundt e.l.? Eller du er kanskje blitt så gammel at du ikke har det lenger du.... (den siste brukes kun til gamle naboer du ikke liker) - til menn som spør: når hadde du sist lyst til å drite ut en melon? Du skjønner som kvinne tåler jeg lite smerte og trenger derfor laaaang tid på å motivere meg til å gå gjennom noe slikt.
Gjest Embla s Skrevet 12. juli 2005 #3 Skrevet 12. juli 2005 - Viss dere ikke er gift: vi venter med sex til ekteskapet! Øv deg på å være helt seriøs når du sier dette, he he - Om vi prøver å få barn? Har vi sex? Har vi mye sex? Er det om sexlivet vårt er bra dere spør om? Det syns jeg er litt frekt! Forresten, når hadde dere sex sist? Var det rundt e.l.? Eller du er kanskje blitt så gammel at du ikke har det lenger du.... (den siste brukes kun til gamle naboer du ikke liker) - til menn som spør: når hadde du sist lyst til å drite ut en melon? Du skjønner som kvinne tåler jeg lite smerte og trenger derfor laaaang tid på å motivere meg til å gå gjennom noe slikt. ← Den første var jo morsom, men de to andre ville i allefall ikke jeg brukt om jeg var i denne situasjonen! Folk spør jo ikke for å plage deg! Men mennesker kan være uvitende og korttenkte. Synes ikke de fortjener å få motsvar om når de hadde sex. Det er jo faktisk ikke det de spør om.. Men kreative svar som kan stoppe munnen på de? Jeg tror jeg ville sett de inn i øynene og sagt "nei det har vi bestemt oss for å vente med" på en måte som signaliserer at dette ikke er oppe til diskusjon. Hvis de spør og graver mer da, går det an å si at det helt enkelt ikke er noe man har lyst til å diskutere med andre. Ikke særlig kreativt, men kanskje det kan få folk til å tenke seg om neste gang?
Gjest Nassi Skrevet 13. juli 2005 #4 Skrevet 13. juli 2005 Eller bare si at dere vil vente til de leveres med volumkontroll og batteriluke på ryggen!
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 13. juli 2005 #5 Skrevet 13. juli 2005 Eller bare si at dere vil vente til de leveres med volumkontroll og batteriluke på ryggen! ← Den var god!!! Lurer på om jeg skal prøve den!
Gjest Guest Skrevet 13. juli 2005 #6 Skrevet 13. juli 2005 Hva med å si "v i får se.." eller "slapp av, vi gir dere beskjed..." eller "det skjer når det skjer"? Behøver jo ikke å være frekk. om noen ikke slår seg til ro med svaret så si at "enkelte ting er det ikke vi som bestemmer." et som jeg har erfart virker er å si "temaskifte" for så å prate om noe helt annet. Da bør folk flest forstå at samtalen er over.
Pleier Skrevet 13. juli 2005 #7 Skrevet 13. juli 2005 Når skal dere ha barn da? Ikke i dag iallefall. Dere skal ikke ha barn snart dere da? Kanskje da vi gidder. Det er vel snart på tide med barn nå? Ja da er det vel bare å skaffe dere barn da.
Pleier Skrevet 13. juli 2005 #8 Skrevet 13. juli 2005 et som jeg har erfart virker er å si "temaskifte" for så å prate om noe helt annet. Da bør folk flest forstå at samtalen er over. ← Og ryktene begynner å svirre.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 14. juli 2005 #9 Skrevet 14. juli 2005 Og ryktene begynner å svirre. ← ...og det er jo det man gjerne vil unngå! Nå har jeg kommet på et par nye forslag: - Skal dere ha barn snart, da? -Å, synes du jeg har stor mage eller?? -Skal dere ha barn snart da? -Vet du hva, nå er det så mange som tydeligvis er interessert i våre planer/vårt liv/vårt seksualliv at vi vurderer å lage et nyhetsbrev, og jeg kan godt sette deg på adresselisten hvis du vil?
Gjest Nassi Skrevet 14. juli 2005 #10 Skrevet 14. juli 2005 ...og det er jo det man gjerne vil unngå! Nå har jeg kommet på et par nye forslag: - Skal dere ha barn snart, da? -Å, synes du jeg har stor mage eller?? -Skal dere ha barn snart da? -Vet du hva, nå er det så mange som tydeligvis er interessert i våre planer/vårt liv/vårt seksualliv at vi vurderer å lage et nyhetsbrev, og jeg kan godt sette deg på adresselisten hvis du vil? ← He he he, den siste der var bra!
Gjest Embla s Skrevet 14. juli 2005 #11 Skrevet 14. juli 2005 ...og det er jo det man gjerne vil unngå! Nå har jeg kommet på et par nye forslag: - Skal dere ha barn snart, da? -Å, synes du jeg har stor mage eller?? -Skal dere ha barn snart da? -Vet du hva, nå er det så mange som tydeligvis er interessert i våre planer/vårt liv/vårt seksualliv at vi vurderer å lage et nyhetsbrev, og jeg kan godt sette deg på adresselisten hvis du vil? ← syns den første der var veldig bra jeg!
smilepia Skrevet 21. juli 2005 #12 Skrevet 21. juli 2005 - Skal dere ha barn snart, da? -Å, synes du jeg har stor mage eller?? humre humre Eller en i samme bane som jeg synes er festelig (men kanskje ikke like anvendelig? Kommer kanskje ann på hvordan det blir spurt): Lene seg tilbake, stikke ut magen litt ekstra kanskje, klappe litt på den før du sier "Det er bare fett" (Her hjelper det så klart kanskje å være litt rund om midjen, og sammtidig ha en god posjon selvironi) Ellers går det kanskje annt å si f.eks at "Det anser vi som en privat sak" ?
Gjest Guest Skrevet 21. juli 2005 #13 Skrevet 21. juli 2005 Jeg hadde bare tatt et motspørsmål, jeg. "skal dere ikke ha barn snart?"- "hvorfor det?????"
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2005 #14 Skrevet 30. juli 2005 Forstår ikke at det er nødvendig med alle disse "kreative"svarene. Hvorfor ikke bare svare på spørsmålet en får? Er det ydmykende om folk tror at dere prøver/ikke får det til? Svar som sant er da. "vi vet ikke. Vi får se.Det skjer når det skjer." folk spør om så mangt. Om spørsmålet en får er av ren nysjerrighet så er det ingen grunn til å få de til å føle seg dum. Det er helt naturlig at folk lurer på om det blir familieforøkelse når man er godt voksen. Jeg må takle spørsmål angående min manns synlige bevis på utroskap. Kjekt? Nei. Men det går fint. Jeg gir de et ærlig svar. "Denne flott jenten er min manns datter." Om man ikke tåler utfordrene spørsmål så får en vel holde seg inne.
Gjest Pjusk Skrevet 1. august 2005 #15 Skrevet 1. august 2005 Forstår ikke at det er nødvendig med alle disse "kreative"svarene. Hvorfor ikke bare svare på spørsmålet en får? Er det ydmykende om folk tror at dere prøver/ikke får det til? Svar som sant er da. "vi vet ikke. Vi får se.Det skjer når det skjer." Veldig enig med deg. Jeg synes en del av svaralternativene var skikkelig frekke og vulgære, og jeg ville blitt kjempesåret hvis noen hadde svart meg på den måten. Det er nå en gang slik at det at vi reproduserer oss er en naturlig ting, og jeg synes ikke det er "hårreisende" om noen spør om dere har tenkt til å få barn. Jeg har full forståelse for at dere synes det er leit at dere ikke får barn på den "enkle" måten og at det derfor er litt ekstra sårt å bli spurt. Men jeg synes likevel at dere bare skal si som det er eller at dere svarer som gjest her har foreslått. folk spør om så mangt. Om spørsmålet en får er av ren nysjerrighet så er det ingen grunn til å få de til å føle seg dum. Det er helt naturlig at folk lurer på om det blir familieforøkelse når man er godt voksen. Jeg må takle spørsmål angående min manns synlige bevis på utroskap. Kjekt? Nei. Men det går fint. Jeg gir de et ærlig svar. "Denne flott jenten er min manns datter." Om man ikke tåler utfordrene spørsmål så får en vel holde seg inne. ← Jøss! Det var raust! Og det var flotte overfor barnet som selvfølgelig er uskyldig i hele situasjonen.
Glossy Skrevet 1. august 2005 #16 Skrevet 1. august 2005 Jeg synes en del av svaralternativene var skikkelig frekke og vulgære, og jeg ville blitt kjempesåret hvis noen hadde svart meg på den måten. Det er nå en gang slik at det at vi reproduserer oss er en naturlig ting, og jeg synes ikke det er "hårreisende" om noen spør om dere har tenkt til å få barn. Jeg har full forståelse for at dere synes det er leit at dere ikke får barn på den "enkle" måten og at det derfor er litt ekstra sårt å bli spurt. Men jeg synes likevel at dere bare skal si som det er eller at dere svarer som gjest her har foreslått. ← Må si meg enig her... Jeg er obs på problematikken at ikke alle så lett kan få barn og lar derfor i mange tilfeller være å spørre. Men der er mange som ikke gjør dette og det er vel heller ikke et unormalt spørsmål. like vanlig som en spør om folk skal gifte seg.... svar heller at vi vet ikke, får se, eller gjerne med tiden. ikke gøy å få et frekt svar tilbake.... etter min mening
LilleBille Skrevet 1. august 2005 #17 Skrevet 1. august 2005 Problemet er vel at de som får disse spørsmålene ikke bare får dem en gang ... "alle" spør - og ofte er det de samme som spør mange ganger. Og de gir seg stort sett ikke med det litt unvikende svaret - "ikke ennå". Det er forresten rart at folk synes de har rett til å spørre og grave om noe så personlig - og at de ikke skjønner at man ikke nødvendigvis har lyst til å snakke om sånt av forskjellige grunner. Det kunne ikke falle meg inn å spørre - men det kommer sikkert av at jeg har fått min "dose" med spørsmål
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2005 #18 Skrevet 3. august 2005 Jeg har også fått disse spørsmålene i tide og utide. Jeg har ganske enkelt svart at når jeg får barn gir jeg beskjed og inntil da syns jeg det egentlig det er en sak mellom meg og mannen. Frekt? -Muligens, men det er frekt å spørre om noe så personlig i utgangspunktet og hvis du sier det med et smil så tar det litt av "eggen" fra svaret. Det har i hvert fall hjulpet, de som har spurt har ikke spurt om igjen
blå Skrevet 8. august 2005 #19 Skrevet 8. august 2005 (endret) Jeg har også fått disse spørsmålene mye. En stund pleide jeg å svare. Dere tenker ikke på å få barn snart da? Vi får se til uka. Endret 8. august 2005 av blå
smile Skrevet 8. august 2005 #20 Skrevet 8. august 2005 HElt enig med de siste innleggene. Er de så frekke og graver i vårt mest private liv så kan de jammen tåle å få en kommentar tilbake. VI har vært gift noen år nå uten å ville ha barn men er allikevel ufattelig lei disse spm og de som spør mest gir seg absolutt ikke. Jeg hørte dette svartipset en gang når folk spør: -"Hvorfor vil du vite det?" Har aldri kommet med det selv for jeg blir like paff og matt hver gang folk spør....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå