Gå til innhold

Jeg blir vekket av min datter på 9 år som tydeligvis koser med seg selv. Hvordan håndtere det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trodde virkelig ikke så små bare onanerte så bevisst? Har et par ganger våknet til at hun holder på med seg selv. Sover på samme rom. Dette er tydeligvis noe hun har begynt å gjøre på morgenen. Virker som hun tydelig vet hva hun holder på med. Ser/hører nesten ut som hun får orgasme. Er det normalt så tidlig? Jeg synes det er ubehagelig og flaut. Men det beste er vel å bare ikke si noe? Har aldri merket at hennes elsre søsken var så opptatt av dette. Hun har ADHD. Er de mer bevisste på seksualitet? 

Anonymkode: 3115c...0b9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor deler dere romm? Hun vil kanskje begynde å ha privatliv 

Anonymkode: b72d3...631

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Hun har nok bare funnet ut at det er godt hva hun gjør. Ligger nok ikke noe seksuelt bak dette :) Pass på at du ikke lager noe skambelagt for henne ut av dette!

Anonymkode: e5673...bea

• Liker 3
Gjest loveli
Skrevet

Helt vanlig. Men hun må fortelles at slikt gjør man ikke i samme rom som foreldrene sine. Og at man gjør det når man er for seg selv.

Ellers er det lurt å ta en snakk med henne om kropp og sex tydeligvis. :)

Gjest WhisperingWind
Skrevet
Akkurat nå, loveli skrev:

Helt vanlig. Men hun må fortelles at slikt gjør man ikke i samme rom som foreldrene sine. Og at man gjør det når man er for seg selv.

Da må hun få eget rom. 

Skrevet

Er ikke uvanlig det, men nå er det kanskje på tide å sørge for at hun for seg et rom for seg selv. :) Også er det selvsagt på sin plass med en prat om at kropp er topp osv. Hvis dere ikke allerede har hatt den.

• Liker 2
Gjest theTitanic
Skrevet
2 minutter siden, loveli skrev:

Da må hun få eget rom hvis ikke er det aldri mulig og dermed forbudt. Var det meg ville jeg sovet på stuen, bygget hems eller skapseng annet sted, eller bygget en lettvegg med dør som delte rommet i to, og latt henne få ha eget soverom. Hun er for stor til å dele rom med deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Man kan si noe som

Når du tar deg på tissen må du være alene. Tror det kan være lurt å si dette, da hun plutselig kan finne på dette når andre enn du er til stedet

Anonymkode: abae6...77c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det fra jeg var veldig ung, yngre enn 9 år også. Husker mora mi oppdaget det flere ganger, det beste hadde vært om hun ikke hadde sagt noe, jeg husker det som veldig flaut og pinlig over 30 år etter. Hun kjeftet ikke direkte men sa at sånn gjør man alene, men senere når hun hørte tydelig lyder kom hun og kjeftet og sa jeg måtte slutte. Hun syntes nok også det var flaut. 

Anonymkode: 1341a...bf0

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å si. Min datter på 4 tar seg også nedentil og utforsker, men ikke så bevisst som du sier. 

Anonymkode: abae6...77c

Gjest Varg Veum
Skrevet

Det er ikke helt uvanlig at man begynner å utforske ting på den alderen. Tror du gjør lurt i å la henne få sitt eget rom etter hvert. Hvis situasjonen passer seg slik, kan du alltids ta en samtale om temaet. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Trodde virkelig ikke så små bare onanerte så bevisst? Virker som hun tydelig vet hva hun holder på med. Ser/hører nesten ut som hun får orgasme. Er det normalt så tidlig? 

Anonymkode: 3115c...0b9

Jeg begynte å onanere mye tidligere enn det, men jeg hadde eget rom så fikk være i fred. 

Noe å lese her kanskje, litt info og kanskje tips og sånn: https://sml.snl.no/barneseksualitet

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt. Mange barn begynner allerede i barnehagealder. Ta en prat med henne, hun må lære at dette er noe man gjør når man er alene, og ikke med andre tilstede.

Anonymkode: 8637e...d50

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt å onanere og bli bevisst egen seksualitet i den alderen, eller tidligere eller senere. Men som andre sier, snakk med henne om privatliv og hensyn til andre. Bare pass på slik at det ikke blir noe skam over det.

Anonymkode: 2fe77...985

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt, men å si til henne at det er noe man gjør når man er alene er lurt. Vær vennlig og rolig og forklar at det er fint at hun gjør det, men ikke med deg i samme rom. Da må du nødvendigvis også finne en annen ordning for hvor dere sover.

Anonymkode: f5426...47f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du later som ingenting.

Anonymkode: 7e646...f91

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk nesten panikk når min 9 år gamle sønn begynte å utforske og jeg tydelig hørte det.. Jeg turte ikke gjøre noe for første gang i mitt liv som mamma, jeg viste liksom ikke hva jeg skulle gjøre. Han har heller ikke eget rom, men deler med søsken, så dette med privatliv var en utfordring for oss også. 

Han tok det opp selv etter kort tid. Vi snakker mye sammen om alt og han nevnte noe om dette helt ut av det blå. Da sa jeg bare at det er helt normalt å ville ta på/utforske kroppen sin, det er noe sannsynligvis alle vil gjøre og det er helt greit. Men man burde gjøre det alene, du vet - si at man vil ha litt privatliv, og ikke noe man gjør med andre i samme rom. Og så minnet jeg han på at man gjør hva man vil med egen kropp, men at man må ha respekt for andre sine kropper. Dette var ikke helt ordrett som jeg sa det, men det var poengene jeg fikk frem. Sa det veldig laidback, slik at det føltes naturlig og som noe helt normalt, og siden har han gått for seg selv uten at jeg aner hva han gjør da (og det vil jeg jo ikke vite heller). Poenget jeg ville formidle var at det er normalt, men noe man gjør for seg selv, og kun med sin egen kropp. 

Nå håper jeg at jeg slipper å snakke med han om det mer.. Vi skal foresten flytte snart og han får eget rom før han når tenårene, takk og lov. 

Så jeg ville prøvd å få sagt på noe vis at man må gjøre det alene av respekt for andre, men uten at hun blir flau eller skamfull for det er jo helt normalt. 

Anonymkode: 337e5...921

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt. Lat som ingenting, og som andre har sagt er det nok på tide med eget rom. 

Anonymkode: 313ef...3d5

• Liker 3
Skrevet

Jeg begynte allerede som syvåring. Ha ha. Kan du ikke fortelle henne at det er noe hun må gjøre når hun er alene, at det ikke er feil, men at det er privat. Hvorfor deler dere rom? 

AnonymBruker
Skrevet

Huff, stakkars jente som deler rom med foreldrene fortsatt🙈 Haha.. Hun skjønner sikkert ikke helt hva hun gjør, men utforsking som 9-åring er helt normalt😊 Har du mulighet til å ordne med en annen romløsning? Kanskje mor evt må sove på stua fremover? 

Anonymkode: 01f4e...342

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...