Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen. Jeg opplever at familien min har valgt å kutte kontakten med meg pga. av valget mitt av kjæreste (jf. Tremenning).

Noe jeg synes er vondt, for ikke å si urettferdig. 

Jeg blir behandlet som en kriminell, noe jeg selv ikke skjønner hvorfor. 

Det jeg lurer på er om dere synes dette er greit, og hva jeg kan gjøre for å prøve å bli tatt inn i varmen igjen. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om kjæresten din er din tremenning så er ikke det ulovlig. Har dessverre ikke noen gode råd å komme med utover at du får prøve å snakke med de.

Anonymkode: 72591...7f4

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om kjæresten din er din tremenning så er ikke det ulovlig. Har dessverre ikke noen gode råd å komme med utover at du får prøve å snakke med de.

Anonymkode: 72591...7f4

Ja, hadde det bare vært så enkelt. Takker for at du tok deg tid til å svare. 

Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring og svar til dette.

Søgni, mod.

Skrevet
4 minutter siden, Søgni skrev:

Tråden er ryddet for latterliggjøring og svar til dette.

Søgni, mod.

Bra du passer på 👍

Skrevet

Vil dere si det er riktig å bli behandlet slik? Har alltid hatt god kontakt med familien. Og nå får jeg verken dra "hjem" til foreldre eller prate med niesene mine. 

AnonymBruker
Skrevet
På 17.7.2020 den 16.42, 89er skrev:

Hei igjen. Jeg opplever at familien min har valgt å kutte kontakten med meg pga. av valget mitt av kjæreste (jf. Tremenning).

Noe jeg synes er vondt, for ikke å si urettferdig. 

Livet er dessverre ikke alltid rettferdig.

Jeg blir behandlet som en kriminell, noe jeg selv ikke skjønner hvorfor. 

Familien din synes det er moralsk forkastelig og vil derfor ikke ha noe med deg å gjøre.

Det jeg lurer på er om dere synes dette er greit, og hva jeg kan gjøre for å prøve å bli tatt inn i varmen igjen. 

Dersom de ikke ønsker å ha noe med deg å gjøre så lenge du er i dette forholdet må du velge mellom familien eller typen. 

Anonymkode: 01fec...81c

Skrevet

Skulle ikke forundre meg om det var noen i familien min som skrev det. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, 89er skrev:

Skulle ikke forundre meg om det var noen i familien min som skrev det. 

Sorry, da må jeg nok skuffe deg. 

Anonymkode: 01fec...81c

Gjest Lasox
Skrevet

Livet er urettferdig dessverre, men med tanke på hvordan reaksjonen du har fått ifra familien så må du nok velge mellom tremenningen eller familien. Selv om loven sier noe annet at det er fullt lovlig så mener forsatt mange at det burde ha vært ulovlig å kunne være ilag med tremenning siden det er for nærme familietreet. Jeg ville ha respektert valget om det er frivillig ifra begge, men forstår reaksjonen til familien.

Du må nok etter reaksjonen til familien din velge mellom kjæresten og familien i dette tilfellet, dessverre.

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at dere er i nær slekt og det kan føre til avkom som er så skadet at de ikke klarer seg på egen hånd hvis de vokser opp.

Det er ikke ulovlig å gifte seg med søskenbarn eller tremenning i Norge, men det burde vært det.

Inntaket av mennesker til Norge som i generasjoner har formert seg innenfor sin egen familie og klan er et perfekt eksempel på hvor galt det kan ende opp når incest og innavl blir akseptert.

Resultatet blir dysfunksjonelle land der innbyggerne ønsker å flykte til funksjonelle land som Norge. Men det hjelper ikke siden de fortsetter å pare seg med søsken, søskenbarn, tremenninger og naboens sauer fordi det er en del av deres kultur... og det må vi selvsagt respektere.

Anonymkode: 108f0...a65

• Liker 1
Skrevet

Vi har det kjempe fint i lag, og han er verdens beste å ha når ting har vært tøft personlig. Vi støtter hverandre og det er 100% frivillig. 

Hans familie har tatt det helt fint. 

Gjest Blondie65
Skrevet

Men dere som svarer her i tråden: Ville dere virkelig utestengt et familiemedlem som var sammen med sin tremenning? Greit nok at jeg ikke ville valgt dette for meg selv, men det skal da noe mer til enn å ta så til de grader avstand fra egen familie?

Skrevet

Jeg hadde syntes det var litt rart men hadde ikke kuttet kontakt med familiemedlemmet, hadde fortsatt å omgås de og hadde oppført meg normalt.

Skrevet
2 minutter siden, Blondie65 skrev:

Men dere som svarer her i tråden: Ville dere virkelig utestengt et familiemedlem som var sammen med sin tremenning? Greit nok at jeg ikke ville valgt dette for meg selv, men det skal da noe mer til enn å ta så til de grader avstand fra egen familie?

Det er det jeg tenker også, kjenner at du så meg nå blondie65, det betyr mye. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at dere er i nær slekt og det kan føre til avkom som er så skadet at de ikke klarer seg på egen hånd hvis de vokser opp.

Det er ikke ulovlig å gifte seg med søskenbarn eller tremenning i Norge, men det burde vært det.

Inntaket av mennesker til Norge som i generasjoner har formert seg innenfor sin egen familie og klan er et perfekt eksempel på hvor galt det kan ende opp når incest og innavl blir akseptert.

Resultatet blir dysfunksjonelle land der innbyggerne ønsker å flykte til funksjonelle land som Norge. Men det hjelper ikke siden de fortsetter å pare seg med søsken, søskenbarn, tremenninger og naboens sauer fordi det er en del av deres kultur... og det må vi selvsagt respektere.

Anonymkode: 108f0...a65

Nå synes jeg du dro den litt for langt. Jeg prater om en tremenning, som av mange jeg har spurt ikke er så nær slekt. Og du nevner søsken, søskenbarn og naboens SAU. Wtf. 

Skrevet
5 minutter siden, Trish skrev:

Jeg hadde syntes det var litt rart men hadde ikke kuttet kontakt med familiemedlemmet, hadde fortsatt å omgås de og hadde oppført meg normalt.

🙏

• Liker 1
Skrevet

Kanskje jeg hadde syntes det var litt rart, da jeg selv ikke har vært i nærheten av å ha/få følelser for mine tremenninger. Men jeg hadde holdt det for meg selv og både godtatt og respektert det🧡

Hvis du må velge så hadde jeg valgt bort min øvrige familie. Tror ikke det er så mye du kan gjøre for å komme inn i varmen igjen, annet enn å håpe at de vokser på seg litt mer toleranse og respekt etterhvert👍

Skrevet
2 timer siden, Ellam skrev:

Kanskje jeg hadde syntes det var litt rart, da jeg selv ikke har vært i nærheten av å ha/få følelser for mine tremenninger. Men jeg hadde holdt det for meg selv og både godtatt og respektert det🧡

Hvis du må velge så hadde jeg valgt bort min øvrige familie. Tror ikke det er så mye du kan gjøre for å komme inn i varmen igjen, annet enn å håpe at de vokser på seg litt mer toleranse og respekt etterhvert👍

Takk for svar. Må bare vente å se da. 

Skrevet
6 timer siden, 89er skrev:

Vi har det kjempe fint i lag, og han er verdens beste å ha når ting har vært tøft personlig. Vi støtter hverandre og det er 100% frivillig. 

Hans familie har tatt det helt fint. 

Hans familie er vell din familie også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...