AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #1 Skrevet 17. juli 2020 Barnet mitt på 6 år ble kjempe lei seg da vi sa at det var utsolgt for billetter på dyreparken.. Vi skulle dit neste fredag Meg og besteforeldrene, Men det var snakk om at man måtte kjøpe billetter 1-2 uker før. Men besteforeldrene må ta bilen inn til fiksing på Mandag Og morfar sa at bilen ville være klar på tirsdag eller onsdag og at vi måtte kjøpe billetter da, Men nå var alle utsolgt og minste mann er veldig sint og lei seg siden han gledet seg sånn! Jeg sa selv at vi måtte kjøpe billetter for 1 uke siden ,da jeg trykte for noen dager siden var det fortsatt billetter men i dag var det ikke mere Han er kjempe sint på mormor og morfar nå, Siden han ikke har noe og glede seg til i uka eller neste.. Og at mormor og morfar finner på unnskyldninger for og ikke dra mener han. Off synes dette var litt trist selv jeg.. Jeg hadde selv gledet meg til denne uka, Men vet ikke hva jeg skal si til minstemann siden ingenting funker, Han ville heller ikke dra på besøk hos mormor og morfar på søndag Anonymkode: aa625...584
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #2 Skrevet 17. juli 2020 Ja, sånn er livet... Anonymkode: 43da7...3b6 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #3 Skrevet 17. juli 2020 Er det en annen park dere kan få bolletter til istedetfor? Lag en plan B! Det finnes flere parker. Anonymkode: 2897a...27e
Lysistrata Skrevet 17. juli 2020 #5 Skrevet 17. juli 2020 Forklar barnet at av og til roter vi voksne det til pga praktiske ting som plutselig endres - sånt skjer, og det må barnet lære å forholde seg til. Like greit å ta sånt med én gang, for barn er veldig selvsentrerte. Man skal selvfølgelig møte dem på følelsene de har, men samtidig er det ikke så lurt å vise for mye forståelse for denne typen selvsentrert frustrasjon. Forklar at pga corona er det i år vanskeligere å få til fleksible løsninger, og at denne gangen stokket det seg. 4
Gjest loveli Skrevet 17. juli 2020 #6 Skrevet 17. juli 2020 Barn må lære, uansett hvor lei seg de blir. Nå må dere voksne normalisere at uforutsette ting kan skje og ikke gjøre dette til et større problem enn det allerede er. Ja, dere skal møte barnets følelser og høre på barnet, men barn må også lære seg at man må takle nedturer og skuffelser og så legge ting bak seg. Helt greit å bli lei seg, skuffet, sint osv, men på et tidspunkt er det faktisk slik at man må komme seg videre. Dersom barnet lærer at det er greit å reagere i ukesvis pga en nedtur så vil det kunne bli et karaktertrekk. Ikke akkurat fordelaktig å reagere sånn i livet. Ja, han er liten ig skal få reagere lenge, men ikke tillat at hele sommeren hans ødelegges pga dette. Skap andre gode minner med han, gjør ting han vil sette pris på. Han vil kanskje være litt negativ i begynnelsen men så mykne opp, hvis dere tillater han å reagere adekvat og ikke overdrevent.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #7 Skrevet 17. juli 2020 Hvorfor ikke bare kjøpe billetter til en annen park? Anonymkode: 2897a...27e 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #8 Skrevet 18. juli 2020 Prøv lille dyrehagen i Gjerstad, mye mindre og billigere men der kommer man nærmere på dyrene Anonymkode: 58c8d...711
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #9 Skrevet 18. juli 2020 Forklar barnet ditt at dyr i dyrehager er kidnappet fra hjemmene sine og holdt i fangenskap mot sin vilje og at dere som familie ikke støtter slik behandling av dyr. Anonymkode: 6f261...308
Gjest Warrior Skrevet 18. juli 2020 #10 Skrevet 18. juli 2020 Greit å bli lei seg men barn må også lære at det ikke alltid blir som man vil og det vil skje skuffelser i livet. At det er utsolgt er ikke besteforeldrene sin feil. Det går da vel an å reise et annet sted? Fins da mange parker og gøy for barn. Ikke bare dyreparken i Kristiansand. Hvis det var dit dere skulle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå