maskinisten Skrevet 18. juli 2020 #21 Skrevet 18. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har erfaring med ekle vektere i norsk by, jeg burde egentlig si hvilken by det, og det er den ekle mentaliteten finnes. Når jeg gikk i butikken, brukte god tid, så ser jeg en vekter som kommer helt konkret for å finne ut hvem jeg er. Anonymkode: 1ec2a...135 Alle som påberoper seg "erfaringer" med vektere i denne sammenhengen er tjuvradder. Vektere gidder ikke å følge etter deg med mindre de faktisk mistenker at du har stjålet noe. Og hadde du referert til en "ekkel" vekter, så kunne jeg trodd på deg, da råtne epler finnes, men når du sier "ekle vektere i norsk by" så slår du egentlig bare beina under dine egne uttalelser... 6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #22 Skrevet 18. juli 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går du ofte kun og ser uten å kjøpe noe? Er du ikke etnisk norsk? Det må våre noe som gjør at du blir fotfulgt? Anonymkode: 30872...a0e Ofte vanskelig å bestemme seg for noe, men det er ikke dét. Hver eneste gang, kommer ekspeditrisene og stiller seg opp og begynner å «rydde» i en hylle rett ved siden av, rett etter at jeg har entret butikken. Har selv jobber i butikk, og dette fikk vi beskjed om å gjøre om noen så «mistenkelige» ut. Jeg kler meg klassisk og pent, tar ikke på ting i butikken. Har aldri stjelt noe i mitt liv. Og ja, er etnisk norsk og er blond og ser sikkert dum ut, siden de ikke skjønner at jeg ser hva de driver på med. Har avbrutt mange turer i butikk, pga føler meg trakassert. Vil ikke kjøpe noe som minner meg om dårlige opplevelser. Da blir det nettshopping istedenfor. Anonymkode: 95a21...5a6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #23 Skrevet 18. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har sluttet å gå med veske i butikker for jeg orker bare ikke mistenksomme blikk og følelsen av at de ansatte står og prater om deg. Er en fordel å ikke se ut som en uteligger eller nærkis når du handler, da blir du ikke mistenkeliggjort. Jeg får bare god service, ikke mistenksomme blikk, fordi jeg ser ut som det jeg er, nemlig en kunde med tykk lommebok. Anonymkode: 511d4...692 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #24 Skrevet 18. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ofte vanskelig å bestemme seg for noe, men det er ikke dét. Hver eneste gang, kommer ekspeditrisene og stiller seg opp og begynner å «rydde» i en hylle rett ved siden av, rett etter at jeg har entret butikken. Har selv jobber i butikk, og dette fikk vi beskjed om å gjøre om noen så «mistenkelige» ut. Jeg kler meg klassisk og pent, tar ikke på ting i butikken. Har aldri stjelt noe i mitt liv. Og ja, er etnisk norsk og er blond og ser sikkert dum ut, siden de ikke skjønner at jeg ser hva de driver på med. Har avbrutt mange turer i butikk, pga føler meg trakassert. Vil ikke kjøpe noe som minner meg om dårlige opplevelser. Da blir det nettshopping istedenfor. Anonymkode: 95a21...5a6 Det høres ut som om du er paranoid. Om du ikke har gjort noe galt, hvorfor bryr du deg da? Anonymkode: 511d4...692 9
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #25 Skrevet 18. juli 2020 1 minutt siden, maskinisten skrev: Alle som påberoper seg "erfaringer" med vektere i denne sammenhengen er tjuvradder. Vektere gidder ikke å følge etter deg med mindre de faktisk mistenker at du har stjålet noe. Og hadde du referert til en "ekkel" vekter, så kunne jeg trodd på deg, da råtne epler finnes, men når du sier "ekle vektere i norsk by" så slår du egentlig bare beina under dine egne uttalelser... Feil. Jeg har aldri stjelt noe i mitt liv og blir likevel plaget av at de kommer med en gang jeg går inn i en butikk. Anonymkode: 95a21...5a6 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #26 Skrevet 18. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ofte vanskelig å bestemme seg for noe, men det er ikke dét. Hver eneste gang, kommer ekspeditrisene og stiller seg opp og begynner å «rydde» i en hylle rett ved siden av, rett etter at jeg har entret butikken. Har selv jobber i butikk, og dette fikk vi beskjed om å gjøre om noen så «mistenkelige» ut. Jeg kler meg klassisk og pent, tar ikke på ting i butikken. Har aldri stjelt noe i mitt liv. Og ja, er etnisk norsk og er blond og ser sikkert dum ut, siden de ikke skjønner at jeg ser hva de driver på med. Har avbrutt mange turer i butikk, pga føler meg trakassert. Vil ikke kjøpe noe som minner meg om dårlige opplevelser. Da blir det nettshopping istedenfor. Anonymkode: 95a21...5a6 hadde samme erfaring når jeg handlet i en dagligvarebutikk, der jeg så betjeningen hadde en helt annen retning i butikken, men når hun så meg, så svingte hun 90 grader umiddelbart, og begynte med "rydde" i hyllene. Anonymkode: 1ec2a...135
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #27 Skrevet 18. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det høres ut som om du er paranoid. Om du ikke har gjort noe galt, hvorfor bryr du deg da? Anonymkode: 511d4...692 Fordi det er plagsomt med en hale! Gikk på Vlas ohlson og vekteren gikk rett bak meg (innenfor en meter!) uansett hvor jeg gikk. Det endte med at jeg bare gikk ut og kjøpte skruene jeg skulle ha, på Biltema istedenfor. La inn bestilling på helsekostbutikk, og pga corona sto jeg litt utenfor og ventet, og betraktet en hylle med oljer. Før det, så jeg på en frisørsalong og tenkte at jeg burde ha ordnet håret. De ringte Securitas og Securitas kom løpende og de pekte «diskret» mot meg. Det er som om jeg er på en liste. Anonymkode: 95a21...5a6 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #28 Skrevet 18. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er en fordel å ikke se ut som en uteligger eller nærkis når du handler, da blir du ikke mistenkeliggjort. Jeg får bare god service, ikke mistenksomme blikk, fordi jeg ser ut som det jeg er, nemlig en kunde med tykk lommebok. Anonymkode: 511d4...692 Kler meg klassisk og pent. Blir likevel behandlet på det viset. Anonymkode: 95a21...5a6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #29 Skrevet 18. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres ut som om du er paranoid. Om du ikke har gjort noe galt, hvorfor bryr du deg da? Anonymkode: 511d4...692 fordi de stjeler friheten din, og ikke bare det, du mister jo respekt til butikken du HANDLER hos, når vektere har gjort en analyse at de må gå vekk fra skjermen og analysere deg. Tipper det er kun i en by det skjer, men jeg er glad jeg ikke bor i den byen mer. Stakkars mennesker som bor der. Anonymkode: 1ec2a...135
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #30 Skrevet 18. juli 2020 12 minutter siden, maskinisten skrev: Alle som påberoper seg "erfaringer" med vektere i denne sammenhengen er tjuvradder. Vektere gidder ikke å følge etter deg med mindre de faktisk mistenker at du har stjålet noe. Og hadde du referert til en "ekkel" vekter, så kunne jeg trodd på deg, da råtne epler finnes, men når du sier "ekle vektere i norsk by" så slår du egentlig bare beina under dine egne uttalelser... det er ikke sant i det hele tatt du sier. Anonymkode: 1ec2a...135
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #31 Skrevet 18. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: fordi de stjeler friheten din, og ikke bare det, du mister jo respekt til butikken du HANDLER hos, når vektere har gjort en analyse at de må gå vekk fra skjermen og analysere deg. Tipper det er kun i en by det skjer, men jeg er glad jeg ikke bor i den byen mer. Stakkars mennesker som bor der. Anonymkode: 1ec2a...135 Hvilket land er du fra, TS? Og nei, som flere her også har sagt; det sitter ingen å overvåker deg på monitor på bakrommet. Og spesielt ingen vektere. De har da andre ting å gjøre! Anonymkode: f4eb2...99e 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #32 Skrevet 18. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ulovlig å følge med på overvåkningen. Rommet skal være avlåst og det skal kun gjennomgås ved mistanke om kriminalitet og da skal vekter eller politiet være til stedet. Anonymkode: db8eb...866 Hvor i all verden har du det fra? Vi har skjermen med kamerabilder bak kassa hos oss, så vi kan jo selvfølgelig se der når vi vil. Selve utstyret der man kan spole tilbake og se på ting står på et kontor, men det er da aldri politi eller vektere til stede når vi eventuelt sjekker noe, hvorfor skulle det vært det? Anonymkode: 1b9cf...3f0 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #33 Skrevet 18. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilket land er du fra, TS? Og nei, som flere her også har sagt; det sitter ingen å overvåker deg på monitor på bakrommet. Og spesielt ingen vektere. De har da andre ting å gjøre! Anonymkode: f4eb2...99e Ekspeditørene kaller på Securitas. Jeg elsket Vita da den var i byen her. Hver gang jeg handlet der, hver eneste gang, kom det «tilfeldigvis» en vekter. Som fulgte med og «småpratet» med ekspeditrisen. Tok en test på det; filma mens jeg gikk inn og hadde venninna mi på FaceTime. Hun slutta å handle der. Jeg dro til nabobyen om jeg skulle ha noe, eller bestilte på nett. Nå finnes ikke Vita mer som butikk, ihvertfall ikke her i byen. Og det er synd at det skal være sånn. Anonymkode: 95a21...5a6 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #34 Skrevet 18. juli 2020 De sveiper bare blikket over kameraene og er ikke spesifikt interessert i annet enn om noen oppfører seg mistenksomt. Tror videoene blir slettet etter 48t. Anonymkode: b2381...69f
Gjest theTitanic Skrevet 18. juli 2020 #35 Skrevet 18. juli 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: fordi de stjeler friheten din, og ikke bare det, du mister jo respekt til butikken du HANDLER hos, når vektere har gjort en analyse at de må gå vekk fra skjermen og analysere deg. Tipper det er kun i en by det skjer, men jeg er glad jeg ikke bor i den byen mer. Stakkars mennesker som bor der. Anonymkode: 1ec2a...135 Du er paranoid. Vi tåler at det er kameraer i butikken. Og surprise: det er kameraer overalt, på gatehjørner og offentlige plasser også.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #36 Skrevet 18. juli 2020 1 minutt siden, theTitanic skrev: Du er paranoid. Vi tåler at det er kameraer i butikken. Og surprise: det er kameraer overalt, på gatehjørner og offentlige plasser også. Paranoid fordi hun ikke syns det er kult å ikke fø være i fred når hun shopper? Anonymkode: 95a21...5a6
Gjest Warrior Skrevet 18. juli 2020 #37 Skrevet 18. juli 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har erfaring med ekle vektere i norsk by, jeg burde egentlig si hvilken by det, og det er den ekle mentaliteten finnes. Når jeg gikk i butikken, brukte god tid, så ser jeg en vekter som kommer helt konkret for å finne ut hvem jeg er. Anonymkode: 1ec2a...135 Kan være de gjør sånn hvis de synes noen oppfører seg mistenksom. Brukte du veldig god tid? Så god tid at det kan bli mistenksomt? Ellers finnes det alltid folk som ikke passer i jobben sin.
Gjest theTitanic Skrevet 18. juli 2020 #38 Skrevet 18. juli 2020 27 minutter siden, maskinisten skrev: Alle som påberoper seg "erfaringer" med vektere i denne sammenhengen er tjuvradder. Vektere gidder ikke å følge etter deg med mindre de faktisk mistenker at du har stjålet noe. Og hadde du referert til en "ekkel" vekter, så kunne jeg trodd på deg, da råtne epler finnes, men når du sier "ekle vektere i norsk by" så slår du egentlig bare beina under dine egne uttalelser... Neida. Ikke alle er tyvradder. Noen føler seg forfulgt, er angstpreget og småparanoide. Så er det desverre slik at profetien blir selvoppfyllende siden den som føler seg mistenkt oppfører seg mistenkelig pga dette.
Gjest theTitanic Skrevet 18. juli 2020 #39 Skrevet 18. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Paranoid fordi hun ikke syns det er kult å ikke fø være i fred når hun shopper? Anonymkode: 95a21...5a6 Det er kameraer i butikker for å unngå tyveri, sjikanering av ansatte, trusler etc. Og det må vi tåle. Det er da ikke noe nytt. Det har vært kameraer i butikkene i flere tiår.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #40 Skrevet 18. juli 2020 Akkurat nå, theTitanic skrev: Det er kameraer i butikker for å unngå tyveri, sjikanering av ansatte, trusler etc. Og det må vi tåle. Det er da ikke noe nytt. Det har vært kameraer i butikkene i flere tiår. det er konsekvens av det jeg har erfart som har bidratt til større forståelse at du er ikke fri, fordi noen har satt sin tolkning over deg, og dermed tar dem din frihet og bidrar at kunder mister respekt til butikker. Anonymkode: 1ec2a...135
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå