Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er ekkelt at det er fremmede mennesker som sitter i et rom å analyserer deg når du går uviten i en butikk. For å si det sånn det er handler ikke om godhjertet, men misbruk og dårlige person bedømmelse. 

Trodde du du var kunde?

Anonymkode: 1ec2a...135

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste butikker har ikke en person som sitter der å analyserer deg når du handler...

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er ekkelt at det er fremmede mennesker som sitter i et rom å analyserer deg når du går uviten i en butikk. For å si det sånn det er handler ikke om godhjertet, men misbruk og dårlige person bedømmelse. 

Trodde du du var kunde?

Vi har ikke en person som sitter å glor på overvåkningen. Kameraovervåkning er hovedsaklig der for å forebygge kriminalitet Og nasking og dernest ha bevis om noen skulle stjele ol. 

Anonymkode: 6feea...c2c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Verre når butikkpersonalet åpenbart følger etter deg!

Anonymkode: 4d33e...033

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Verre når butikkpersonalet åpenbart følger etter deg!

Anonymkode: 4d33e...033

Hvis personalet følger etter deg så er det deg selv du burde gjøre noe med.....da har du gitt dem grunn til å følge med deg.

Anonymkode: 37e84...64e

• Liker 6
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis personalet følger etter deg så er det deg selv du burde gjøre noe med.....da har du gitt dem grunn til å følge med deg.

Av og til så finnes det en skrulling av en butikkansatt som har fått seg noen fikse ideer. 

Tidligere butikksjef der jeg jobbet for noen år siden fikk for seg at hver gang det kom en som kunne ha antydninger til å være narkoman inn så skulle vedkommende forfølges... Dette var i en butikk der hvor nesten alle varer var bak glass så om kunden gikk rundt å tittet så var fortsatt varene bak lås. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ulovlig å følge med på overvåkningen. Rommet skal være avlåst og det skal kun gjennomgås ved mistanke om kriminalitet og da skal vekter eller politiet være til stedet. 

Anonymkode: db8eb...866

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Tenker ikke over det. Men uansett så sitter det ingen å følger med, det har de ikke lov til.

AnonymBruker
Skrevet

Den regelen der følges ikke noen steder. Får du en butikkansatt etter deg er det jo bare å lage litt moro putte varer i lommene etc. Kan ikke ta deg før du stikker ut døra uten å betale.

Har dere sett Oslo 24/7 de følger tyvefangerene på Oslo Lufthavn morsomt.

Anonymkode: 30872...a0e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan også være at man ved en feil er registrert som kriminell eller nasker eller hvordan de nå gjør det. Jeg har aldri stjelt eller noe i mitt liv, men vet at går jeg inn i en butikk, blir jeg fulgt med og det er vare spørsmål om tid før en Securitas «tilfeldigvis» kommer innom butikken og følger meg som en ørn. Jeg er normalt kledd, og ter og kler meg ordentlig. Men har gått mer og mer over til nettshopping fordi det er ikke koselig å gå og handle mer.

Anonymkode: 95a21...5a6

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan også være at man ved en feil er registrert som kriminell eller nasker eller hvordan de nå gjør det. Jeg har aldri stjelt eller noe i mitt liv, men vet at går jeg inn i en butikk, blir jeg fulgt med og det er vare spørsmål om tid før en Securitas «tilfeldigvis» kommer innom butikken og følger meg som en ørn. Jeg er normalt kledd, og ter og kler meg ordentlig. Men har gått mer og mer over til nettshopping fordi det er ikke koselig å gå og handle mer.

Anonymkode: 95a21...5a6

Går du ofte kun og ser uten å kjøpe noe? Er du ikke etnisk norsk? Det må våre noe som gjør at du blir fotfulgt?

Anonymkode: 30872...a0e

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Tenker ikke over det. Men uansett så sitter det ingen å følger med, det har de ikke lov til.

Det er personligheter som sitter der å analyserer deg, og de er med på å ta din frihet.

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er personligheter som sitter der å analyserer deg, og de er med på å ta din frihet.

Har uansett ingenting å skjule. 

Skrevet (endret)

skremmende! :) 

løsningen kan være å isolere deg selv hjemme og bestille varer kun fra nettet? 

tenk igjen, så genialt at du dreper 2 fluer på et smekk: du hindrer et pandemi og så løser du dette kamera-problemet også. 

Endret av Energidronning
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Energidronning skrev:

skremmende! :) 

løsningen kan være å isolere deg selv hjemme og bestille varer kun fra nettet? 

tenk igjen, så genialt at du dreper 2 fluer på et smekk: du hindrer et pandemi og så løser du dette kamera-problemet også. 

en løsning kan være å vente på utsiden av butikken, og be de som jobber der komme ut med varene, og betale på utsiden. 

Gjest Warrior
Skrevet

De sitter ikke å følger med? Uansett hadde ikke gjort meg noe. Jeg er ikke så verst å se på for å si det sånn. Verre med kunder som glor. Det er bare irriterende. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Warrior skrev:

De sitter ikke å følger med? Uansett hadde ikke gjort meg noe. Jeg er ikke så verst å se på for å si det sånn. Verre med kunder som glor. Det er bare irriterende. 

Jeg har erfaring med ekle vektere i norsk by, jeg burde egentlig si hvilken by det, og det er den ekle mentaliteten finnes. Når jeg gikk i butikken, brukte god tid, så ser jeg en vekter som kommer helt konkret for å finne ut hvem jeg er. 

Skrevet
På 17.7.2020 den 15.49, AnonymBruker skrev:

Trodde du du var kunde?

Uviten? Det står da vitterlig ved inngangen at det er kameraovervåking på stedet.

Det er et privat sted, og du står fritt til å la være å gå disse stedene. Bare dyrk din egen mat og lag dine egne klær du, eller bestill alt på nett.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nevnt dette før her på forumet, men jeg går mer og mer over på nettshopping der jeg kan. Jeg har jobbet i klesbutikk på senter, og jeg vet hvordan dette her foregår. Har fått streng beskjed om å holde øye med enkelte, de fleste av de har aldri engang blitt bustet. Men de er "mistenkelige". Vet også at det tas bilder av kunder som henges opp på bakrommet, sendes via mail mellom butikkene osv.... 

Securitasvaktene går også LANGT over streken når det kommer til førstegangsnaskere, typisk ungdommer o.l. Det er strenge regler for dette her, og det i full offentlighet. Har selv sett det. 

Jeg har sluttet å gå med veske i butikker for jeg orker bare ikke mistenksomme blikk og følelsen av at de ansatte står og prater om deg. 

Anonymkode: 2262e...bfd

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...