Gå til innhold

Ufattelig irriterende med alle turistene fra østlandet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Snart ferdig med ferien. Har vært en uke i Risør og en i Lindesnes.  Nydelig begge plasser. Vi fikk anbefalt Norges ferie i år, ellers pleier vi å dra til Danmark . Vi var 5, beklager om vi forstyrret dere, men vi tar smittevern meget seriøst. Jobber selv på sykehus og sett hva korona kan gjøre med en.  Mener du at alle som bor i viken skal holde seg hjemme?

Anonymkode: 82ab3...a78

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begynner ikke østlendinger generelt å bli ganske like amerikanere og svensker da? tror de er Norges utvalgte bare fordi dem bor i  hovedstaden, misliker og latterligjør dialekter (selv når de selv snakker dialekt!), hater nynorsk, generelt snobberi (særlig Bærum), Sykt politisk korrekte hele tiden (selv på noe dem egentlig ikke tror på),...

Bare Osloboere kunne fått seg til å skrive en artikkel som dette, med overskriften (Har vi så mye bedre verdier enn resten av landet) Altså. hvem har bestemt at OSlo har bedre verdier enn resten av landet?! Så utrolig trangsynt.

https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/8mnP9d/har-oslo-saa-mye-bedre-verdier-enn-resten-av-landet-andreas-sletthol

Anonymkode: c6c15...c22

Alle østlendinger bor da ikke i hovedstaden. Bare de som bor i Oslo (= hovedstaden) gjør det og Oslo dekker langt fra hele østlandet. Prøv å se på et kart.
Prøv også å jobbe litt med fordommene dine og din intense motvilje mot Oslo(folk?) og prøv pgså å lese hele artikler du linker til og ikke bare overskriften, og prøv også å forstå det som står der.
Da har du litt å pusle med i helgen. God helg.
- Osloboer

Anonymkode: 3b0d7...d42

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i en by på Østlandet. Og kjøpesenteret like ved meg er alltid stappfullt. Aldri sett maken. Til og med den vanligvis tomme gågata er full av folk. Rareste jeg har sett!

Anonymkode: 8ce6a...38b

Skrevet

Kryr av alle slags nordmenn over hele landet. For min del er de hjertelig velkomne. Glad så mange velger å holde seg innenlands.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det virker som at alle skal ut. Ingen er hjemme? Til og med skogsområdet hvor jeg bruker gå, der er parkeringen stappa full. 

AnonymBruker
Skrevet

Problemet med østlendingene er at mange av dem er frekke på ferie i nord. Det så vi eksempler av i nyhetene i går. Setter opp telt nærmest i hagen til folk og har null peiling på hva grunneier og innmark betyr!

Anonymkode: 63e25...a7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 17.7.2020 den 19.27, AnonymBruker skrev:

Men de var sikkert ikke smittsomme iallefall🙄

Anonymkode: acb0b...f79

Har de vært her i mer enn to dager kan de være like smittsomme som alle andre, så dårlig by-kotyme som de har. Jeg må bytte kollektivt i sentrum for å komme meg til jobb, og det er så stappa der, umulig å holde avstand, og dette er åpenbart turister, med dialekter fra hele landet. 

Anonymkode: 809f7...0b8

AnonymBruker
Skrevet

Glad jeg holder meg hjemme. Selv om jeg snart dør av ensomhet og kjedsomhet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Østlendingene er slitsomme på Østlandet og, kan jeg fortelle. Det nye båtfolket som har kommet på vannet her nå eier ikke folkeskikk. De gidder ikke overholde vikeplikten men speeder opp båten og presser seg forbi i smale skjærbesatte sund med båttrafikk i mot, sannsynligvis i overbevisning om at vi andre har øyne i nakken.

Anonymkode: eb3ab...117

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor også i en sommerby og det pleier å være fullt her hver sommer, men i år er deg virkelig ekstremt. Skal reise rundt i Norge neste uke så spent på om det er det samme over alt. Jeg trodde der skulle bli mindre folk på de typiske turistattraksjonene når det ikke kommer noen fra Asia og USA?🤔

Anonymkode: 7bcad...3cc

AnonymBruker
Skrevet

Finnes ikke verre folk enn bergensere, sørlendinger og nordlendinger. 

Anonymkode: 3f19b...851

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fra Oslo og der er det nokså fullt av turister fra mer grisgrendte strøk i landet stort sett hele året. De er lett gjenkjennelige med ofte litt «bondsk» utseende og oppførsel (litt umoderne klær, ofte i mindre grupper som har god tid og går sakte i hele bredden på fortauene). Verst er helt klart cupfinalehelten og Norway cup. Småfulle fotballfans som roper fotballsanger et helt døgn er ikke et pent syn, så cupfinalehelten prøver jeg å unngå sentrum hvis jeg kan. Men jeg klager ikke - turistene bidrar til økonomien, så bare kom! 

Anonymkode: 80517...01f

• Liker 3
Skrevet

Bor og kommer fra Sørlandet og syns det er kjempefint med masse turister uansett hvor i Norge de kommer fra :) Samtidig er det deilig når de drar igjen også, hver sesong har sin sjarm.. Tror de fleste her hadde savna østlendingene dersom de plutselig hadde holdt seg hjemme og Sørlandet hadde blitt like stille om sommeren som det er om vinteren...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Sommermuffin skrev:

Bor og kommer fra Sørlandet og syns det er kjempefint med masse turister uansett hvor i Norge de kommer fra :) Samtidig er det deilig når de drar igjen også, hver sesong har sin sjarm.. Tror de fleste her hadde savna østlendingene dersom de plutselig hadde holdt seg hjemme og Sørlandet hadde blitt like stille om sommeren som det er om vinteren...

Koselig sagt. Min ferie er over, men fikk 2 fine uker på Sørlandet. Må også si at jeg synes dere tar smittevern mer alvorlig enn her jeg bor ved Oslo.

Anonymkode: 82ab3...a78

AnonymBruker
Skrevet

Fordommene mine mot folk fra Oslo/Østlandet har ikke blitt mindre de siste ukene, for å si det sånn. De oppfører seg som om de eier hele bygda, flytter på bord på kafeer og restauranter til tross for at de ansatte ber dem vente litt slik at de kan gjøre det slik at avstandsreglene blir overholdt, bryr seg null om avstandsmerking i køer, klarer ikke å høre etter når det blir gitt beskjeder over høyttaleranlegget på ferja (til og med utlendinger som nesten ikke forstår engelsk, og langt mindre norsk, får med seg hva som blir sagt), klager over at de ikke forstår dialekt (vil ikke forstå, tenker jeg vi sier...), lar unger og hunder løpe og herje som de vil uansett hvor de er, klager over at bensinstasjonen ikke er døgnåpen og at nærmeste Tesla-lader er i nabokommunen. Ok, den siste klagen var fra min erkebergenske svoger, men det er garantert minst en østlending som har klaget på det samme.

Anonymkode: a6193...30e

AnonymBruker
Skrevet

https://www.minervanett.no/oslofolk-betaler-regningen/119044

Slutt og syt i distriktene - dere burde hellere si takk til Oslofolket som betaler regningene deres. Kanskje på tide å kutte overføringene og legge ned distriktspolitikken, så kan dere betale for dere selv? 

Anonymkode: 50c56...baa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke nok med at "alle" nordmenn ferierer hjemme i år, det er stappfullt av folk over alt. Det kryr også snart av smittebefengte utenlandske turister fullstendig uten symptomer, og som dermed ikke tester seg. Jeg blir svært overrasket dersom det ikke blir nedstenging igjen til høsten. Dessverre, jeg hadde et lite håp om at vi slapp unna.

Anonymkode: 4b22d...d5a

AnonymBruker
Skrevet

På en stor parkeringsplass nedenfor hytta talte jeg 6 bobiler og 5 andre biler og 7 telt nå i dag tidlig. Mest norske, men to tyske og en nederlandsk bil. Det har vært folksomt der i noen uker nå. Men heldigvis ingen tegn til forsøpling. Ikke noe toalett heller men etter det jeg kan se er de fleste veldig omtenksomme og går langt bort for å gjøre sitt fornødne. Jeg kan ikke egentlig slutte meg til klagingen, heldigvis.

Anonymkode: 57d5c...3e8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Finnmark, og her er det fullt av norske og finske bobiler. Ganske tett opp til husveggen. Folk drikker, prater høyt og lar bikkjene springe løs. Ikke noe bedre her med andre ord - heller verre, fordi folk tror de kan campe overalt, flokker seg sammen og tar ingen hensyn. Ble nesten slåsskamp mellom min hund (som var på kort bånd) og en av campingturistenes hunder, som sprang løs mens eieren lå på fylla i forteltet. 

Anonymkode: 6f45a...8f8

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nok med at "alle" nordmenn ferierer hjemme i år, det er stappfullt av folk over alt. Det kryr også snart av smittebefengte utenlandske turister fullstendig uten symptomer, og som dermed ikke tester seg. Jeg blir svært overrasket dersom det ikke blir nedstenging igjen til høsten. Dessverre, jeg hadde et lite håp om at vi slapp unna.

Anonymkode: 4b22d...d5a

Hvordan kan turister fra land som har like mye eller mindre smitte enn Norge, være smittebefengt? 

Anonymkode: 6f45a...8f8

• Opprett ny...