Gå til innhold

Ufattelig irriterende med alle turistene fra østlandet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her i sør flommer det over av turister. De tar ikke hensyn, går 5 stk i bredden og blokkerer hele gata. De tar seg så til rette at det er helt ufyselig, i tillegg til at de ikke holder særlig avstand til andre.

Jeg skjønner ikke hvorfor alle arrangementer her i sør er avlyst når likevel det er full festival i gatene hele sommeren, og det aldri har vært så mye folk her som nå?

Nå kommer i tillegg utenlandsturistene og det hele blir enda mer kaotisk. Hvorfor er plutselig smittehensynene som blåst ut av hodet på folk, bare fordi det er sommer?

Hva var vitsen med å lukke ned samfunnet for dette? Vi vet at smitten nå vil blomstre opp igjen, slik som vi holder på.. Det blir gøy med ny lockdown utpå høsten igjen..

Anonymkode: e86c8...ded

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg som trodde alle dro til Nord i landet i løpet av sommeren ... 

Anonymkode: f14c2...e68

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her i sør flommer det over av turister. De tar ikke hensyn, går 5 stk i bredden og blokkerer hele gata. De tar seg så til rette at det er helt ufyselig, i tillegg til at de ikke holder særlig avstand til andre.

Jeg skjønner ikke hvorfor alle arrangementer her i sør er avlyst når likevel det er full festival i gatene hele sommeren, og det aldri har vært så mye folk her som nå?

Nå kommer i tillegg utenlandsturistene og det hele blir enda mer kaotisk. Hvorfor er plutselig smittehensynene som blåst ut av hodet på folk, bare fordi det er sommer?

Hva var vitsen med å lukke ned samfunnet for dette? Vi vet at smitten nå vil blomstre opp igjen, slik som vi holder på.. Det blir gøy med ny lockdown utpå høsten igjen..

Anonymkode: e86c8...ded

Buhu, nordmenn velger å følge reiserådene ved å reise innenlands! Buhu! Altså, et sted må man få lov til å feriere eller hva? At folk går 4 i bredden er en uting såklart, men at oslofolk legger igjen penger på Sørlandet et helt sikkert greit for sørlendinger også? 

Synes det er absurd hvor mange tråder om forferdelige medmennesker her inne... blir dere ikke lei av dette gnålet selv? 

Anonymkode: 7b6a3...0a0

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Vet du, det er folk over hele jævla alt! Det er kø og biler og folk overalt. Og ikke tro at alle østlendingene har dratt på ferie, for det har de ikke. Jeg bor ikke på noe turiststed så tviler på at det er turister jeg ser overalt her, men jeg har aldri sett så mye folk før jeg! Det er tett trafikk og farlige situasjoner i trafikken uansett når jeg er ute og kjører bil. Kjøpesentere er stappfulle også. 
Det er altså så mye folk! Hvor er alle disse folkene til vanlig? Bor de alle her liksom? 

Anonymkode: 5a940...612

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er Østlendinger blitt norges svar på svensker eller amerikanere? Hensynsløse smittebærere? Jeg kommer kanskje innom landsdelen din i sommer, men jeg tar hensyn og er frisk selv om jeg har østlandsdialekt.

Anonymkode: 538e4...e82

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor like utenfor en typisk ferieby på Østlandet, og i perioden juni-september holder jeg meg alltid unna sentrum så godt jeg kan på grunn av alle turistene. 

Men det hjelper ikke i år. Det er så merkelig. 

I år søker turistene seg utenfor turistområdene når de skal handle mat eller apotekvarer.   Det virker som om alle har samme tanke, de skal unngå trengsel i nærområdet, og kjører lengre unna for å handle.  Det er bare at når alle har samme tanke flytter de bare trengselen lengre bort, de fjerner den ikke. Og butikkene var heller ikke forberedt på den økte trafikken, noe som har ført til utfordring med nok bemanning og innkjøp. 

Anonymkode: 0b4e7...5f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Østlendinger tar seg så godt til rette og er så masete. Det er jeg jeg jeg hele veien

Anonymkode: bb1d1...e73

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor like utenfor en typisk ferieby på Østlandet, og i perioden juni-september holder jeg meg alltid unna sentrum så godt jeg kan på grunn av alle turistene. 

Men det hjelper ikke i år. Det er så merkelig. 

I år søker turistene seg utenfor turistområdene når de skal handle mat eller apotekvarer.   Det virker som om alle har samme tanke, de skal unngå trengsel i nærområdet, og kjører lengre unna for å handle.  Det er bare at når alle har samme tanke flytter de bare trengselen lengre bort, de fjerner den ikke. Og butikkene var heller ikke forberedt på den økte trafikken, noe som har ført til utfordring med nok bemanning og innkjøp. 

Men det er jo egentlig et forsøk på å bidra til å holde smitten nede, ikkesant? Da finnes det jo noen oslofolk som prøver å finne løsninger?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jo Helsevesenet heldigvis mye mer forberedt på å ta i mot massevis av koronasyke  over hele landet!

Anonymkode: b4d6d...5da

AnonymBruker
Skrevet

Her kryr det av rogalendinger, og fy så frekke de er.

Anonymkode: 498c8...155

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Østlendinger tar seg så godt til rette og er så masete. Det er jeg jeg jeg hele veien

Anonymkode: bb1d1...e73

Det er ikke bare østlendinger... og med østlendinger er det Oslo-folk dere mener da?

Jeg er fra østlandet, ikke langt fra Oslo. Det er så deilig å være her, for alle har dratt alle andre steder... :)

Anonymkode: f14c2...e68

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo egentlig et forsøk på å bidra til å holde smitten nede, ikkesant? Da finnes det jo noen oslofolk som prøver å finne løsninger?

Jo da, tanken er god den, selv om resultatet er tvilsomt. 

Det er forresten ikke bare oslofolk som er turister her, jeg hører dialekter fra hele landet 

Det plager meg ikke, jeg har funnet ut en en løsning på det meste, men det er overraskende mye kaos i år:)

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er Østlendinger blitt norges svar på svensker eller amerikanere? Hensynsløse smittebærere? Jeg kommer kanskje innom landsdelen din i sommer, men jeg tar hensyn og er frisk selv om jeg har østlandsdialekt.

Tror det er mest folk fra Oslo folk irriterer seg over.

Anonymkode: c6c15...c22

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så noen nordlendinger på butikken i går. Høyrøsta og brautende. Huff!

Osloboer.

Anonymkode: 04c4c...ed8

• Liker 2
Gjest Warrior
Skrevet

Bedre nordmenn reiser her i Norge, men de som IKKE tar hensyn til andre enn seg selv. De må snakkes til. 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er irriterende med masse tilreisende uansett hvor en bor. Verste for min del er "familie-celler" som tar sinnsyk plass i gatebildet. To voksne med en to-tre unger, gjerne med noen av dem på sånne el-sparkesykler. Disse kan godt ta opp hele fortauet og 5-10 meter i lengderetningen, helt i sin egen boble.

Anonymkode: f5c20...776

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så noen nordlendinger på butikken i går. Høyrøsta og brautende. Huff!

Osloboer.

Anonymkode: 04c4c...ed8

Men de var sikkert ikke smittsomme iallefall🙄

hilsen nordlending, som iallefall ikke har tenkt seg sørover...

Hele troms er full av søringer og finlendere🙁 nå går jeg over til ukeshandling på kveldstid igjen🤭

Anonymkode: acb0b...f79

Skrevet

Kan jeg trøste deg med at det er ufattelig irriterende med alle turistene PÅ Østlandet også? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begynner ikke østlendinger generelt å bli ganske like amerikanere og svensker da? tror de er Norges utvalgte bare fordi dem bor i  hovedstaden, misliker og latterligjør dialekter (selv når de selv snakker dialekt!), hater nynorsk, generelt snobberi (særlig Bærum), Sykt politisk korrekte hele tiden (selv på noe dem egentlig ikke tror på),...

Bare Osloboere kunne fått seg til å skrive en artikkel som dette, med overskriften (Har vi så mye bedre verdier enn resten av landet) Altså. hvem har bestemt at OSlo har bedre verdier enn resten av landet?! Så utrolig trangsynt.

https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/8mnP9d/har-oslo-saa-mye-bedre-verdier-enn-resten-av-landet-andreas-sletthol

Anonymkode: c6c15...c22

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Østlandet er stort da, det er ikke bare Oslo og nabokommunene. Selv bor jeg i indre deler av Østlandet, og her er det stappfullt av turister både fra øst, vest, nord og sør for øyeblikket. Bortsett fra at det er folk absolutt overalt, merker vi det godt på at butikkene går tom for varer det vanligvis ikke er noe problem å få tak i, som havremelk. Storbyfolket har litt andre vaner enn oss fastboende. 

Men jeg jobber på det lokale museet da så vi er glad for alle turister, siden mange av dem legger igjen penger hos oss.

Anonymkode: 31dc8...df3

• Liker 2
  • Opprett ny...