AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #1 Skrevet 17. juli 2020 Flere som har observert dette? Vil bare legge til at jeg har stor forståelse for at det er tøft å være gravid og alt det innebærer. Det samme gjelder småbarn. Likevel så mener jeg gravide og småbarnsmødre ikke er de eneste med utfordringer i livet. Når gravide klager over at folk ikke reiser seg på bussen, så lurer jeg på om det er mulig å være selvsentrert at man forventer at busspassasjer skal følge med på alle som går på bussen. Ikke alle gravide er synlig gravide heller. Må alt i samfunnet tilrettelegges for gravide og småbarnsforeldre? Kjør debatt. Anonymkode: 729d4...adc 2
Ananas. Skrevet 17. juli 2020 #2 Skrevet 17. juli 2020 Urimelige mennesker er urimelege mennesker, noen av dem er også gravide og småbarnsforeldre. Bortsett fra det så er min erfaring at det meste både i privatliv og arbeidsliv løser seg hvis alle respekterer hverandre og er fleksible, og vi som ikke har barn husker på at det for eksempel er enklere for oss å besøke venner med barn, enn det er for dem å skaffe barnevakt for å komme til oss. 5
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #3 Skrevet 17. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Flere som har observert dette? Vil bare legge til at jeg har stor forståelse for at det er tøft å være gravid og alt det innebærer. Det samme gjelder småbarn. Likevel så mener jeg gravide og småbarnsmødre ikke er de eneste med utfordringer i livet. Når gravide klager over at folk ikke reiser seg på bussen, så lurer jeg på om det er mulig å være selvsentrert at man forventer at busspassasjer skal følge med på alle som går på bussen. Ikke alle gravide er synlig gravide heller. Må alt i samfunnet tilrettelegges for gravide og småbarnsforeldre? Kjør debatt. Anonymkode: 729d4...adc Det burde være en selvfølge at folk følger med og reiser seg for gravide og eldre. Jeg er ikke noe særlig flink til det selv må jeg innrømme. Ellers føler jeg ikke at gravide og småbarnsforeldre mener verden skal snurre rundt dem, mer at deres liv snurrer rundt de små Anonymkode: e62f1...3fe 7
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #4 Skrevet 17. juli 2020 Jeg er gravid og har aldri tenkt tanken at folk må reise seg for meg på bussen etc. De har fullt lov å bli sittende for min del 🤷♀️ Tror ikke at alle som er gravide eller får barn tenker automatisk at de får førsterett på busseter og div. Tror personene det gjelder har vært selvsentrert fra før av. Anonymkode: 39b41...92d 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #5 Skrevet 17. juli 2020 Iallfall når de har fått ungen. Barnevognmafiaen🙄 Anonymkode: 1bd1b...ee7 2
Snøfnugg_ Skrevet 17. juli 2020 #6 Skrevet 17. juli 2020 Jeg tror det er naturlig at man gjerne ønsker at folk tar litt hensyn om man er gravid. De fleste som har vært gravide vet hvor dårlig man kan bli (ikke alle blir dette selvfølgelig, men...). Da er det nok ganske fortvilt å grue seg for å ta bussen, for man er redd for at folk ikke tar hensyn til at man gjerne sliter litt mer med slike dagligdagse ting som å ta kollektiv. Jeg tenker at det handler om vanlig respekt og omtanke for andre mennesker. Det å reise seg for eldre og gravide føler jeg er en selvfølge. 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #7 Skrevet 20. juli 2020 Nei, men man kan da ta hensyn til andre? Normal folkeskikk. Langt tyngre å stå på bussen som høygravid enn frisk, er det ikke da de friske som er selvsentrert? Jeg reiser meg alltid for eldre, gravide, folk med små barn og folk jeg ser sliter fysisk. Noe annet ville vært ufattelig egoistisk så lenge jeg er frisk og ja, jeg følger med når folk går på. Nå er jeg selv høygravid, ganske tydelig at jeg er gravid. Gikk på bussen, folk så meg, men snudde ryggen til meg og kikket ut av vinduet, nesten litt latterlig. Ikke en eneste rikket på seg bortsett fra en eldre dame, men takket da pent nei da jeg så hun ikke var helt stabil i beina. Jeg vet med sikkerhet at ikke alle på bussen var fysisk syke og trengte plassen selv. Selv sønnen min på 10 år som var med reagerte og spurte hvorfor ingen lot meg sitte og om det ikke var normalt å la gravide sitte på bussen. Glad jeg har oppdratt han såpass 😅 Anonymkode: 2c42c...b3f
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #8 Skrevet 20. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men man kan da ta hensyn til andre? Normal folkeskikk. Langt tyngre å stå på bussen som høygravid enn frisk, er det ikke da de friske som er selvsentrert? Jeg reiser meg alltid for eldre, gravide, folk med små barn og folk jeg ser sliter fysisk. Noe annet ville vært ufattelig egoistisk så lenge jeg er frisk og ja, jeg følger med når folk går på. Nå er jeg selv høygravid, ganske tydelig at jeg er gravid. Gikk på bussen, folk så meg, men snudde ryggen til meg og kikket ut av vinduet, nesten litt latterlig. Ikke en eneste rikket på seg bortsett fra en eldre dame, men takket da pent nei da jeg så hun ikke var helt stabil i beina. Jeg vet med sikkerhet at ikke alle på bussen var fysisk syke og trengte plassen selv. Selv sønnen min på 10 år som var med reagerte og spurte hvorfor ingen lot meg sitte og om det ikke var normalt å la gravide sitte på bussen. Glad jeg har oppdratt han såpass 😅 Anonymkode: 2c42c...b3f Ts er sikkert en av de du beskrev. Folkeskikk blir glemt med tiden. Anonymkode: d5c7f...572
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #9 Skrevet 20. juli 2020 Ol På 17.7.2020 den 14.49, AnonymBruker skrev: Flere som har observert dette? Vil bare legge til at jeg har stor forståelse for at det er tøft å være gravid og alt det innebærer. Det samme gjelder småbarn. Likevel så mener jeg gravide og småbarnsmødre ikke er de eneste med utfordringer i livet. Når gravide klager over at folk ikke reiser seg på bussen, så lurer jeg på om det er mulig å være selvsentrert at man forventer at busspassasjer skal følge med på alle som går på bussen. Ikke alle gravide er synlig gravide heller. Må alt i samfunnet tilrettelegges for gravide og småbarnsforeldre? Kjør debatt. Anonymkode: 729d4...adc Det er klart du har et poeng. Gravide damer er ikke noen utfordring praktisk. De holder seg stort sett unna der jeg ferdes. Men når barna blir i alderen der de begynner bevege seg selv, gjerne 3-10 år erfarer jeg foreldre som ikke setter grenser. Det er IKKE barna men foreldrene som er problemet. F.eks. 33 år og foreldre for første gang. Foreldre tror de nærmest kan gjøre som vil. Barna kan løpe rundt og leke med varer i butikken. Foreldre stopper opp og sperrer gangveien. Overser andre som ferdes ute. All tilrettelegges har gått til hodet på flere av foreldre som dette. Anonymkode: 8c608...643 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå