AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #1 Skrevet 17. juli 2020 Og hvordan gikk det? Jeg ble gravid på prevensjon og barnefar er rasende. Vi har vært sammen i 8 mnd. Vi er begge i 30-årene så jeg er veldig overrasket over oppførselen hans. Vi har snakket om det før at hvis jeg blir gravid så tar jeg ikke abort. Jeg har oppfordret han til å bruke kondom. Jeg har tatt pillene til riktig tid, det eneste jeg kommer på er at jeg var litt dårlig i magen en dag, men det var mange timer etter jeg tok pillen. Jeg har veldig god økonomi og stort nettverk, og en herlig familie, så jeg ser på meg selv som ressurssterk og kan tilby et barn et godt liv. Men jeg er bekymret for at barnefar ikke vil ha noen som helst kontakt med barnet. Er det da alt for egoistisk å beholde? Er det noen her som har vært i lignende situasjon? Anonymkode: 5ba0d...d5d 7
GammelKaktus Skrevet 17. juli 2020 #3 Skrevet 17. juli 2020 Hvis du vil beholde så beholder du, er ikke verre enn det. Selv var guttungen relativt planlagt og det var hans "far" som var pådriveren for at "vi" skulle få barn, men han fungerte jo overhodet ikke som "far" når barnet kom, så man har jo ingen garanti uansett tenker jeg. Men man angrer aldri på et fantastisk lite barn uansett ♥️ 38
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #4 Skrevet 17. juli 2020 Synes du skal beholde hvis det er det du vil. Tenk om du ikke får flere sjanser da. Anonymkode: ac8a0...b86 28
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #5 Skrevet 17. juli 2020 Stygt gjort å lure partneren sin, på den måten. Anonymkode: 728e0...480 7
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #6 Skrevet 17. juli 2020 Så lenge du klarer på alle måter å ta ansvaret for barnet selv så får du det barnet. Mulig han tar ansvar etterhvert, men så lenge du tar det fulle ansvaret selv kan han ikke si noe. I hvert fall ikke om du fraskriver deg barnebidraget siden du har så god økonomi. Kanskje det er det han ble så sint for? Anonymkode: c2646...6e4 6
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #7 Skrevet 17. juli 2020 Jeg er sammen med en som ble far til et barn han ikke ønsket. Idag er hun i tenårene. Forholdet bærer preg av mye turbulens, selv om han er glad i henne og vi ønsker henne velkommen. Desverre er det ganske opplagt at han ikke er sånn superentusiastisk over farsrollen. Men du kan jo beholde for din egen del? Han får bare fortsette å leve sitt liv og betale barnebidrag. Hadde ikke forventet for mye, heller ventet på å blitt positivt overrasket. Altfor mange damer har forventet for mye av menn fordi de fødte barna deres. Har observert at mange menn ikke legger så mye verdi i det. Anonymkode: 5786d...194 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #8 Skrevet 17. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stygt gjort å lure partneren sin, på den måten. Anonymkode: 728e0...480 Hun har ikke lurt han. Til ts: hvis du kan se for deg en fremtid med deg og barnet alene og tenker at du vil ha barnet så burde du beholde. Hvis det er viktigere for deg å være med denne mannen så tar du abort (og det er ikke sikkert det varer med deg og kjæresten heller... eller det kan hende at kjæresten snur etterhvert og blir en kjempefin pappa) Jeg fikk barn med en som "tok seg til rette" (vi var ikke sammen, han skjenket meg full og hadde sex med meg). Han ble også rasende da han fikk vite at det ble barn av det, gitt! Han hadde aldri kontakt med ungen sin. Anonymkode: 8a994...63c 20
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #9 Skrevet 17. juli 2020 Men hvis dere har diskutert det før, at du beholder dersom du skulle bli gravid, og han i tillegg ikke har sikret seg i form av kondom, så syns jeg han er barnslig som er rasende nå. Hvis du tror du kan oppdra et barn på egenhånd (dersom han skulle forlate dere), så ville jeg beholdt. Anonymkode: b8a42...b81 27
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #10 Skrevet 17. juli 2020 Absolutt ikke egoistisk å beholde hvis du vil det! Det tar to mennesker å lage et barn. Forstår ikke at han er sint? Anonymkode: eff44...94b 8
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #11 Skrevet 17. juli 2020 Du kommer til å bli en strålende mor uansett om du er med barnefar eller blir alene. Når det var prevensjon som sviktet så kan han ikke skylde på deg, og jeg håper jo at han ombestemmer seg. Det er vel bare det at det kom litt brått på han etter såpass kort tid sammen. Det er i sånne situasjoner man ser om kjæresten er noe å samle på Anonymkode: 1267a...563 7
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #12 Skrevet 17. juli 2020 Ekstremt egoistisk å beholde om barnefar ikke vil. Om du skal ta hensyn til ham eller ikke skal ikke jeg legge meg opp i, men du frarøver altså barnet muligheten til å ha en far som er tilstede. Om du vil ha barn, dump fyren og finn deg en mann som vil bli far. Det finnes mengder av dem der ute. Anonymkode: 296ec...3a5 11
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #13 Skrevet 17. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ekstremt egoistisk å beholde om barnefar ikke vil. Om du skal ta hensyn til ham eller ikke skal ikke jeg legge meg opp i, men du frarøver altså barnet muligheten til å ha en far som er tilstede. Om du vil ha barn, dump fyren og finn deg en mann som vil bli far. Det finnes mengder av dem der ute. Anonymkode: 296ec...3a5 Hvorfor tar du så lett på en abort? Synes det er toppen av egoisme å oppfordre noen til abort bare fordi far er drittsekk nå. Anonymkode: 55a7b...ede 33
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #14 Skrevet 17. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ekstremt egoistisk å beholde om barnefar ikke vil. Om du skal ta hensyn til ham eller ikke skal ikke jeg legge meg opp i, men du frarøver altså barnet muligheten til å ha en far som er tilstede. Om du vil ha barn, dump fyren og finn deg en mann som vil bli far. Det finnes mengder av dem der ute. Anonymkode: 296ec...3a5 Er det den som "ikke vil" få "vinne" da? Egoistisk å beholdet barnet med helt greit å gjøre det mannen vil? Skjønner ikke logikken her. Hun må ikke bare ta hensyn ti han, men til det hun ønsker også. Anonymkode: d582f...2d2 12
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #15 Skrevet 17. juli 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ekstremt egoistisk å beholde om barnefar ikke vil. Om du skal ta hensyn til ham eller ikke skal ikke jeg legge meg opp i, men du frarøver altså barnet muligheten til å ha en far som er tilstede. Om du vil ha barn, dump fyren og finn deg en mann som vil bli far. Det finnes mengder av dem der ute. Anonymkode: 296ec...3a5 Altså. Er du klar over hvor belastende det kan være for en kvinne å ta abort? Hadde ikke mannen ville ha barn med heenne, skulle han tatt ansvar og vært flinkere på prevensjon (kondom) selv. Og om det så skjer at man blir gravid, så kan ikke mannen tvinge kvinne til å ta abort vel? Det gir virkelig ikke mening. Anonymkode: eff44...94b 20
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #16 Skrevet 17. juli 2020 Vi trengte jammen en ny tråd med abortdiskusjon. Det har sikkert kommet noen nye argumenter siden sist. Anonymkode: 2f685...13f 7
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #17 Skrevet 17. juli 2020 Tusen takk for svar og innspill. Veldig vanskelig dette her 😔 ønsker ikke barnefar noe vondt, men har vansker med å skulle ta livet av den lille inni magen. Jeg er allerede 9 uker på vei. Anonymkode: 5ba0d...d5d 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #18 Skrevet 17. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar og innspill. Veldig vanskelig dette her 😔 ønsker ikke barnefar noe vondt, men har vansker med å skulle ta livet av den lille inni magen. Jeg er allerede 9 uker på vei. Anonymkode: 5ba0d...d5d Jeg har vært i samme situasjon, bf viste seg fra sin verste side og ønsket både meg og det uskyldige barnet til helvete. Jeg beholdt, og barnet har det bra, bf har vi fortsatt ikke sett snurten av men det får så være. Så behold hvis du ønsker, det er verre å ta abort mot sin vilje❤️ Anonymkode: 5bffb...911 11
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #19 Skrevet 17. juli 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært i samme situasjon, bf viste seg fra sin verste side og ønsket både meg og det uskyldige barnet til helvete. Jeg beholdt, og barnet har det bra, bf har vi fortsatt ikke sett snurten av men det får så være. Så behold hvis du ønsker, det er verre å ta abort mot sin vilje❤️ Anonymkode: 5bffb...911 Tusen takk for at du delte dette med meg ❤️ Klarer oss nok fint uten han. Har heldigvis en stor og god familie rundt meg. Anonymkode: 5ba0d...d5d 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #20 Skrevet 17. juli 2020 4 timer siden, FrøkenMånestråle skrev: Hvis du vil beholde så beholder du, er ikke verre enn det. Selv var guttungen relativt planlagt og det var hans "far" som var pådriveren for at "vi" skulle få barn, men han fungerte jo overhodet ikke som "far" når barnet kom, så man har jo ingen garanti uansett tenker jeg. Men man angrer aldri på et fantastisk lite barn uansett ♥️ Samme her. Pappaen har absolutt ikke tatt ansvar selv om barnet var ønsket. Man er aldri garantert noe som helst her i livet. Anonymkode: 03fd6...65b 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå