Gjest gjest1 Skrevet 12. juli 2005 #1 Skrevet 12. juli 2005 Jeg er så utrolig misfornøyd med banken min, DNB NOR. Jeg slettet ned maskinen min for 3 mnd siden, og siden jeg ikke kan "kopiere wallet" ( trengs diskettstasjon for å gjøre det og det har ikke min nye laptop) så måtte jeg bestille nytt førstegangs passord. Det gjorde jeg. Det skulle komme innen 3- 10 dager. Tiden gikk og jeg etterlyste det. Det hadde ikke kommet i retur og det hadde visst bare "forsvunnet". Ringte posten som sa at post som blir sendt rekommandert kan bli sporet. Ringte banken igjen og de sa at det kunne ikke bli sporet. Og slik fortsatte det her i 3 mnd!! Før jeg tilslutt fikk det for 2 uker siden. Og det som irriterer meg grenseløst og har egentlig gjort det siden jeg fikk nettbank fra dnb for noen år siden, er at jeg kan kun komme inn på nettbanken fra en eneste pc og kontoutskriften min er ikke løpende. Jeg får dem fem dager bak i tid noe som er utrolig frustrerende! Uten om det så har jeg bestilt kort/ kundeforhold i Skandiabanken. Fylte ut bestillings skjema 3 ganger fra januar til mai på nettet, men fikk aldri noe. Så skulle jeg prøve en gang til i mai, da hadde de fått ett kunde nr som man kunne ringe. En mann tok i mot henvendelsen min, men jeg har fortsatt ikke fått noe. Så jeg føler meg litt uheldig. Jeg har ihvertfall gjort det jeg kan, men nå er jeg frustrert og lei! Er det noen som kan anbefale meg en bank? En bank som har bra internett system og ikke bruker år og dag før de gjør det de skal? Og vet eventuelt om det er masse utgifter på å bytte? Jeg har kun to kontoer ( vanlig og bsu) Håper noen har har ett tips eller to
Gjest Chica Skrevet 12. juli 2005 #2 Skrevet 12. juli 2005 Jeg bruker Skandiabanken og er kjempefornøyd. Jeg hadde ikke noe problem medå få registrert meg der. Litt kjipt å måtte ha 15.000 på konto for å få bestilt kort, men det gikk da det og. (Var student og hadde derfor lav årsinntekt) Men spørs om dette var noe godt råd for deg hvis du har hatt problemer med Skandiabanken...
Dagoberta Skrevet 12. juli 2005 #3 Skrevet 12. juli 2005 Jeg prøvde Nordlandsbanken (de er vel muligens eid av DND Nor nå? De ser ihvertfall ut til å ha samme innstilling til kundene ), men etter lengre tids dårlig service toppet det seg da jeg prøvde i to dager å få kontakt med en kundebehandler på telefon, uten at noen hadde 5 minutter til å prate med meg - da ringte jeg hun som er ansvarlig for saksbehandlerne i den lokale banken og gav beskjed om at jeg kom til å flytte kontoene mine til en mer imøtekommende bank Nå bruker jeg Nordea, de har jeg litt bedre erfaring med, selv om servicen er blitt en del dårligere nå når de har 'effektivisert' og fått seg felles 5-sifret telefonnummer Men Nordea bruker også dagevis på å få registrert bevegelser på kontoen, tror alle bankene gjør det sånn?
Malie Skrevet 12. juli 2005 #4 Skrevet 12. juli 2005 Har Sparebanken Vest, og er fryktelig lei av den banken. Mye rot.. Eg har skaffet meg konto i Skandiabanken, og det gikk helt uten problemer, registrerte meg på nettet, fikk brev i posten etter noen dager, og så var det bare å aktivere den. Funket fint som bare det!!
Gjest Gjesta Skrevet 12. juli 2005 #5 Skrevet 12. juli 2005 Postbanken er veldig raskt ute med å registere bevegelser på konto, og nettbanken generelt er jeg svært fornøyd med.
Gjest Chica Skrevet 12. juli 2005 #6 Skrevet 12. juli 2005 Hos Skandiabanken er transaksjonene registrert når jeg sjekker nettbanken rett etter jeg har vært i butikken. ikke alltid navnet på butikken er ført opp med en gang, men beløpet er iallfall trukket.
Gjest Guest Skrevet 12. juli 2005 #7 Skrevet 12. juli 2005 Og vet eventuelt om det er masse utgifter på å bytte? Jeg har kun to kontoer ( vanlig og bsu) Håper noen har har ett tips eller to ← Få deg ein konto i Skandiabanken ( som fungerer som lønskonto ) og la BSU-en stå i DnB ( eller flytt den til ein annan bank som kanskje har betre rente enn DnB ). Skandiabanken har ikkje BSU og DnB krev ikkje at du må ha andre konti for å hå BSU. Det er gratis å ha konto i Skandiabanken, og det kostar jo ikkje noko å "leggje ned" ein konto i DnB heller, så du har ingenting å tape. Det einaste du må hugse på når du flyttar til Skandiabanken er at du må sjølv leggje inn alle avtalegiroane dine. Få ei utskrift av alle avtalegiroar i den tidlegare banken din og så legg du dei inn sjølv. For dei som ikkje stolar på Skandiabanken har jo óg Storebrand kome med "gratis lønskonto"
Gjest gaja ii Skrevet 12. juli 2005 #8 Skrevet 12. juli 2005 sambo og jeg er veldig fornøyd med fokus bank. Vi har hatt kontoer i Postbanken og DNB før, og droppa det pga elendig sørvis. Fokus bank kunne ikke tilby oss de aller laveste prisene, men vi får tak i kundebehandlere i det øyeblikket vi trenger dem, og de er veldig fleksible og hjelpsomme i forhold til kreditt osv. det hjelper nok å ha kundebehandler i en litt mindre by. Vi bor i oslo, men har beholdt kundebehandleren i hjembyen. de kjenner oss og vet hva slags familier vi kommer fra...
Gjest Gjestus Skrevet 12. juli 2005 #9 Skrevet 12. juli 2005 sambo og jeg er veldig fornøyd med fokus bank. Vi har hatt kontoer i Postbanken og DNB før, og droppa det pga elendig sørvis. Fokus bank kunne ikke tilby oss de aller laveste prisene, men vi får tak i kundebehandlere i det øyeblikket vi trenger dem, og de er veldig fleksible og hjelpsomme i forhold til kreditt osv. det hjelper nok å ha kundebehandler i en litt mindre by. Vi bor i oslo, men har beholdt kundebehandleren i hjembyen. de kjenner oss og vet hva slags familier vi kommer fra... ← Det hjelper nok ja for jeg har også Fokus bank og er ikke spesielt fornøyd. De er dyre og de skifter kundebehandlere i hytt og pine. Min er nå sykmeldt hele tiden og om jeg ringer for å få ordnet noe må de først ringe henne og sjekke før jeg kan får svar...
Gjest 23+7 Skrevet 12. juli 2005 #10 Skrevet 12. juli 2005 Jeg er så utrolig misfornøyd med banken min, DNB NOR. Jeg slettet ned maskinen min for 3 mnd siden, og siden jeg ikke kan "kopiere wallet" ( trengs diskettstasjon for å gjøre det og det har ikke min nye laptop) så måtte jeg bestille nytt førstegangs passord. Det gjorde jeg. Det skulle komme innen 3- 10 dager. Tiden gikk og jeg etterlyste det. Det hadde ikke kommet i retur og det hadde visst bare "forsvunnet". Ringte posten som sa at post som blir sendt rekommandert kan bli sporet. Ringte banken igjen og de sa at det kunne ikke bli sporet. Og slik fortsatte det her i 3 mnd!! Før jeg tilslutt fikk det for 2 uker siden. Og det som irriterer meg grenseløst og har egentlig gjort det siden jeg fikk nettbank fra dnb for noen år siden, er at jeg kan kun komme inn på nettbanken fra en eneste pc og kontoutskriften min er ikke løpende. Jeg får dem fem dager bak i tid noe som er utrolig frustrerende! Uten om det så har jeg bestilt kort/ kundeforhold i Skandiabanken. Fylte ut bestillings skjema 3 ganger fra januar til mai på nettet, men fikk aldri noe. Så skulle jeg prøve en gang til i mai, da hadde de fått ett kunde nr som man kunne ringe. En mann tok i mot henvendelsen min, men jeg har fortsatt ikke fått noe. Så jeg føler meg litt uheldig. Jeg har ihvertfall gjort det jeg kan, men nå er jeg frustrert og lei! Er det noen som kan anbefale meg en bank? En bank som har bra internett system og ikke bruker år og dag før de gjør det de skal? Og vet eventuelt om det er masse utgifter på å bytte? Jeg har kun to kontoer ( vanlig og bsu) Håper noen har har ett tips eller to Du kan jo bare bytte bank. Bankkunder er altfor snille, selv om de er misfornøyde. ←
Lassie Skrevet 12. juli 2005 #11 Skrevet 12. juli 2005 Jeg har Sparebanken Hedmark og er veldig fornøyd. Veldig bra nettbank! Om du ikke har noen tilknytning til Hedmark, så kan du jo finne Sparebanken i ditt fylke? Har aldri hatt noen problemer med dem iallfall.
Gjest gjest1 Skrevet 12. juli 2005 #12 Skrevet 12. juli 2005 Jeg takker og bukker for svar! Kjekt å høre andres erfaringer med banker. Jeg ringte skandiabanken for å spørre hvorfor jeg ikke hadde fått noe fra dem enda. Jeg fortalte den forrige kundebehandleren for 5 uker siden at jeg hadde problemer med å bestille, men han skulle fikse alt. Og han jeg snakket med i dag sa at det ikke lå noe registrert på meg. HALLO??? hva er det her? Han registrerte meg nok en gang, men rart nok så havnet jeg ikke i hoved registeret eller noe slikt, så han skulle følge med i morgen når de skal lage nye kontoer til nye kunder og hvis det ikke ordnet seg, så skulle han ringe meg. Jesus! Jeg skjønner ikke at det skal være ett så stort problem! :o
koldbruna Skrevet 12. juli 2005 #13 Skrevet 12. juli 2005 Postbanken er veldig raskt ute med å registere bevegelser på konto, og nettbanken generelt er jeg svært fornøyd med. ← Er kjempe fornøyd med POSTBANKEN og på posten her jeg bor er de kjempe kundevennelig.Kunne aldri tenkt meg å bytte bank.
Gjest gjest1 Skrevet 13. juli 2005 #14 Skrevet 13. juli 2005 Jeg har 2 banker: Nordea, der jeg har kunderådgiver som jeg kan ringe, og hvor jeg har de store låna mine, pluss hovedlønna mi kommer inn der. Har nettbankkonto der også, men har aldri hatt behov for å bruke den. Så har jeg "brukskontoen" min i skandiabanken. Den bruker jeg til å betale regninger (gratis) og div. småting. Passer alltid på å ha litt penger der også. Er veldig fornøyd med dette.
Gjest gjest1 Skrevet 13. juli 2005 #15 Skrevet 13. juli 2005 Jeg har konto i Skandiabanken og er kjempefornøyd med det. Nettbanken fungerer greit, og kan jo brukes fra alle pc'er og det er greit å slippe å tenke på diverse gebyrer. Det eneste negative jeg har opplevd med Skandiabanken var da jeg mistet kortet mitt og måtte få nytt tilsendt. I Skandiabanken er det jo ikke mulig å registrere en annen adr. en den som er folkeregistrert, men siden jeg er student bor jeg ett annet sted en den folkereg. adr. Skandiabanken sendte nytt kort til min folkereg. adr, og posten sendte i retur. Det skjedde to ganger. Ringte til banken og hørte om de ikke kunne sende kortet til min egentlige adr., men det kunne de ikke. Fikk tilslutt posten til å la være å returnere kortet.. Grr. Det var litt tungvint. Men men, det er jo ikke så ofte en får brev fra banken så egentlig ikke noe stort problem.
Gjest Guest Skrevet 14. juli 2005 #16 Skrevet 14. juli 2005 Jeg tror kanskje du har vært veldig uheldig når det gjelder DnBNOR. Jeg jobber i konsernet og har aldri opplevd de problemene du snakker om. Jeg har heller aldri hatt problemer når det gjelder kontoutskriftene, kan hente opp igjen kontoutskrifter flere måneder tilbake, dersom jeg ønsker det. Transaksjoner på kontoen min er registrert med en gang jeg har brukt den, så det du skriver er helt ukjent for meg. Men, så hadde jeg konti i NOR-delen da, før fusjonen...du var kanskje kunde i tidligere DnB?? Kanskje det er annerledes der..?
lillesky Skrevet 14. juli 2005 #17 Skrevet 14. juli 2005 Skandiabanken! Billig og greie. Aldri hatt noe problem der. Vi har lån i en annen bank (Sparebank1).
Gjest Lea Skrevet 14. juli 2005 #18 Skrevet 14. juli 2005 Jeg bruker DnB NOR og har et kodekort til nettbanken. Jeg gare går inn på riktig URL, taster inn kontonummer og kode, så får jeg oppgitt hvilken kode fra korten jeg skal bruke. Jeg hadde også NOR tidligere og ikke DnB, så det kan nok ha noe med det å gjøre. Er kjempefornøyd med både service og tilbud fra banken. Men så bruker jeg også en lokal filial og har kjent mange av de som jobber der siden jeg var liten.
Gjest gjest1 Skrevet 14. juli 2005 #19 Skrevet 14. juli 2005 (endret) Jeg tror kanskje du har vært veldig uheldig når det gjelder DnBNOR. Jeg jobber i konsernet og har aldri opplevd de problemene du snakker om. Jeg har heller aldri hatt problemer når det gjelder kontoutskriftene, kan hente opp igjen kontoutskrifter flere måneder tilbake, dersom jeg ønsker det. Transaksjoner på kontoen min er registrert med en gang jeg har brukt den, så det du skriver er helt ukjent for meg. Men, så hadde jeg konti i NOR-delen da, før fusjonen...du var kanskje kunde i tidligere DnB?? Kanskje det er annerledes der..? ← Kan hende jeg har vært uheldig. Men jeg synes det er drøyt å vente 3 mnd på ett passord til nettbanken. Jeg har aldri fått mine transaksjoner opp samme dag. ( har sjekket. Den er fem dager bak i tid, noe som jeg synes er for dårlig av banken! ) Jeg har hatt konto hos DNB. For å si det helt ærlig, så vet jeg ikke om det har blitt så mange forandringer etter fusjonen med NOR. Hm... Endret 14. juli 2005 av Miss_alexandria
Lassie Skrevet 14. juli 2005 #20 Skrevet 14. juli 2005 Min mann har også DnB - og hans transaksjoner blir heller ikke registrert før leeenge etterpå når han sjekker nettbanken.. Han vurderer å bytte bank for han er også misfornøyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå