Gå til innhold

Mindre og mindre medfølelse for syk mann for hvert barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For noen år siden leste jeg en tekst skrevet av en trebarnsmamma som beskrev hvordan sympatien for mannens forkjølelse gikk fra Florence Nightingale uten barn, til litt medfølelse med et barn,  og til slutt null medfølelse med 3 barn.

Kjenner meg igjen nå. Vi er på besøk hos svigers (begge med relativt dårlig helse), og yngste og mannen er blitt forkjøla. (Ikke korona)

Mannen snufser, snyter seg, sover på sofa og er SÅ syk. Og jeg har mest lyst til å gjøre slutt på hans lidelse 

Noen som husker teksten/nettartikkelen jeg mener? Ville gjerne lest den :)

Anonymkode: 901a4...984

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke for å avspore, men hvordan vet du at det ikke er korona? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Thyra said:

Ikke for å avspore, men hvordan vet du at det ikke er korona? 

Fordi de snørrer så mye.

Skrevet

Har ikke lest, men følger med på denne, for leser den gjerne om den dukker opp. :)

Her er barna blitt så store at nå får den stakkars mannen litt omsorg igjen når han er så grusomt syk, okk og stønn, men ja jeg kjenner meg igjen. 😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de snørrer så mye.

Dummeste jeg har hørt! Kan fremdeles være corona! De må teste seg!!

Anonymkode: d390e...032

• Liker 10
Skrevet

Du må huske på at menn FAKTISK BLIR sykere enn oss av forkjølelse. De blir heftigere rammet på grunn av at de kan ikke kompensere med et ekstra x-kromosom. Når det er sagt, vil jeg gjerne si til deg at dersom du irriterer deg grønn hver gang, kan du gjerne dra til en hytte eller noe, hver gang mannen blir dårlig. Det må da være andre trekk ved ham som gjorde at du falt for den personen. Du har altså ikke medfølelse for din forkjølte mann. Og du ønsker å komme i kontakt med andre kvinner som mangler medfølelse for sine menn. Imponerende!

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

De har ikke feber. De nyser og har som sagt masse snørr. Og det er små sjanser for smitte her. 

Får ikke teste seg uten feber

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Olaug Olsen said:

Du må huske på at menn FAKTISK BLIR sykere enn oss av forkjølelse. De blir heftigere rammet på grunn av at de kan ikke kompensere med et ekstra x-kromosom. Når det er sagt, vil jeg gjerne si til deg at dersom du irriterer deg grønn hver gang, kan du gjerne dra til en hytte eller noe, hver gang mannen blir dårlig. Det må da være andre trekk ved ham som gjorde at du falt for den personen. Du har altså ikke medfølelse for din forkjølte mann. Og du ønsker å komme i kontakt med andre kvinner som mangler medfølelse for sine menn. Imponerende!

Hehe, herregud...ta deg en bolle, kanskje det hjelper på din humoristiske sans

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt!

Anonymkode: 29c60...56a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slutt!

Anonymkode: 29c60...56a

Hva er problemet ditt?? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøver du å si at man får mindre og mindre sympati ettersom man får flere barn? 

Anonymkode: fd97a...7d6

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har ikke feber. De nyser og har som sagt masse snørr. Og det er små sjanser for smitte her. 

Får ikke teste seg uten feber

Jo, nå får man testet seg! De vil jo at folk skal teste seg!

Anonymkode: 6e9cb...5c0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Prøver du å si at man får mindre og mindre sympati ettersom man får flere barn? 

Anonymkode: fd97a...7d6

For mannens forkjølelse - ja. Det var også det teksten jeg leter etter handlet om

• Liker 5
Gjest Villja
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er problemet ditt?? 

Lurte jeg også på. 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jo, nå får man testet seg! De vil jo at folk skal teste seg!

Anonymkode: 6e9cb...5c0

Eh nei. Første spørsmål fra legen var nettopp "har de feber?", etterfulgt av spørsmål om tørrhoste. Nei på begge, ingen test

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Men behøver du å vise noe sørlig sympati med ham da? Han er jo ikke et barn som trenger trøst. Han er voksen og klarer fint å ta ansvar for seg selv, og tåler nok helt fint å ligge alene på soverommet i noen dager. Men du kan jo lage litt mat til ham og gå inn til ham med, så slipper du å få viruset hans inn på kjøkkenet og han blir glad for oppmerksomheten. Vinn vinn. 

Anonymkode: 966fe...556

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh nei. Første spørsmål fra legen var nettopp "har de feber?", etterfulgt av spørsmål om tørrhoste. Nei på begge, ingen test

Ok, da skjønner jeg dere ikke kan testes. Kan ikke akkurat lage DIY korona test kit. Folk for slutte å mase da. De gjorde det riktige og ringte legen.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det bestemmer ikke du, men smittevernlegen i hennes kommune. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...