FryNor Skrevet 19. juli 2020 #21 Skrevet 19. juli 2020 4 timer siden, bluedot skrev: Jeg vil svare nei. Jeg har såpass tro på det norske demokratiet at det ikke er en betydelig bekymring. Man kan ha ståltro på demokratiet, men det er nettopp her demokratiet kan slå tilbake. Den dagen flertallet av stemmene kommer fra islamister så er alt tapt, da vil samfunnet forandre seg totalt. Den norske grunnloven vil bli forkastet til fordel for Sharia, homofile og andre som ikke tror på gud vil bli dratt opp i rådhustårnet for så å oppleve vektløshet før de treffer bakken med et smell. Kvinner kan glemme alt som har med selvstyre og respekt, de er nå underlagt Islam og de må be om tillatelse fra en eller en annen mann for å smøre Prim på brødskiven. 1 time siden, Skyskraper skrev: Det virker usannsynlig at det skal bryte ut borgerkriglignende tilstander i Norge (eller Sverige). Det finnes ulike gjenger og diverse tvilsomme miljøer, men skal vi nærme oss Libanon må disse forene seg og begynne å okkupere landeområder, og da tror jeg staten og militæret hadde gjort kort prosess. Om innvandringen fra ikke-vestlige land fortsetter uten at integreringen forbedres, tror jeg heller samfunnet vil bli mer amerikanisert. Landet blir en smeltedigel av ulike kulturer som aldri drar helt i samme retning. Tilliten til staten og viljen til å finansiere den synker. Da ender man opp med lavere skatter, men færre velferdsgoder, og så følger privatskolene og de private helseforsikringene. Dette er jo ikke helt katastrofe, men personlig foretrekker jeg Norge slik det er i dag. Innvandringen fra ikke-vestlige land er ikke forenelig med dagens levesett i Europa og USA, Islam kommer aldri til å gi seg og føye seg etter etter vestlige lover og kultur. De aller fleste vet hvordan dette ender, men det er så få som våger å uttrykke seg i frykt for å ikke være PK eller bli stemplet som rasist.
bluedot Skrevet 19. juli 2020 #22 Skrevet 19. juli 2020 1 time siden, FryNor skrev: Man kan ha ståltro på demokratiet, men det er nettopp her demokratiet kan slå tilbake. Den dagen flertallet av stemmene kommer fra islamister så er alt tapt, da vil samfunnet forandre seg totalt. Den norske grunnloven vil bli forkastet til fordel for Sharia, homofile og andre som ikke tror på gud vil bli dratt opp i rådhustårnet for så å oppleve vektløshet før de treffer bakken med et smell. Kvinner kan glemme alt som har med selvstyre og respekt, de er nå underlagt Islam og de må be om tillatelse fra en eller en annen mann for å smøre Prim på brødskiven. Innvandringen fra ikke-vestlige land er ikke forenelig med dagens levesett i Europa og USA, Islam kommer aldri til å gi seg og føye seg etter etter vestlige lover og kultur. De aller fleste vet hvordan dette ender, men det er så få som våger å uttrykke seg i frykt for å ikke være PK eller bli stemplet som rasist. Nei er ikke enig. Det som mer sannsynlig kommer til å skje, er en sekualisering av religion generelt.
Tiuren Skrevet 19. juli 2020 #23 Skrevet 19. juli 2020 Jeg kan ikke påstå at jeg har stor kompetanse på dette, ikke engang en bachelorgrad i samfunnsvitenskap eller lignende, men det er ingen tvil om at fredelige samfunn er ganske skjøre konstruksjoner. Det så vi i østeuropa på 90 tallet (jeg var der), hvordan tidligere naboer plutselig begynte å hate hverandre til et nivå der de kunne ledes til de mest groteske handlinger. Når limet i samfunnet begynner å slipper, og ting sprekker, da vet man ikke hvor ille det kan bli. 3
Marshmallow Skrevet 23. juli 2020 #24 Skrevet 23. juli 2020 Det er tydelig at mange i denne tråden ikke har satt seg så godt inn i situasjonen i Libanon. Hovedgrunnen til at samfunnet der nå kollapser, er at den libanesiske valutaen har vært utsatt for en helt ekstrem inflasjon, slik at folk sulter. I tillegg har Libanon i alle år hatt et svært svakt demokrati med mye korrupsjon. Desperate folk demonstrerer mot styresmaktene. Millioner av syriske flyktninger gjør den økonomiske situasjonen mer presset. Men problemene oppsto før krigen i Syria. Selvsagt KAN det norske samfunnet teoretisk sett kollapse, men i så fall blir det av andre årsaker enn i Libanon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå