AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #1 Del Skrevet 17. juli 2020 ...endte dere opp med å sitte mest i TV-stue? Eller så dere bare ikke så mye på TV? Jeg ser på hus på Finn med stooor stue+spisestue, og TV-stue separat. Tenker at i min barndom ville ikke den store stuen blitt brukt til hverdags, det ville vært helt bortkastet. Men kanskje vi var rare? Kanskje dere andre er mye flinkere til å sitte samlet et sted uten skjerm i nærheten? Anonymkode: c4b38...c0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 17. juli 2020 #2 Del Skrevet 17. juli 2020 Deilig med stue uten TV, da kan man ha et skikkelig anlegg, høre på rolig musikk og lese bok. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #3 Del Skrevet 17. juli 2020 Stuer uten TV er bare til pynt omtrent. Anonymkode: 791c6...4a0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #4 Del Skrevet 17. juli 2020 Jeg har flyttet mange ganger i barndommen, og bodd med mange ulike romløsninger sammen med foreldrene mine og søsken. Vil si at det ikke har noe å bety hvordvidt det er separert eller ei. Jeg var der foreldrene mine var, stort sett 🙂 også fikk jeg ikke se på film hele dagen uansett 😅 Anonymkode: 9afb9...391 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøyamor Skrevet 17. juli 2020 #5 Del Skrevet 17. juli 2020 Besteforeldrene mine har enda tv-stue og «fin»stue. Tv-stua blir brukt til daglig, fin-stua kun i selskap, julaften osv. Den ser forøvrig akkurat samme ut i dag som i 1995 😂 Tv-stua er blitt oppgradert mange mange ganger siden den gang, det sier jo sitt egentlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #6 Del Skrevet 17. juli 2020 Naboen har valgt å bruke et av soverommene til TV-stue og har ikke TV i stua (vi har helt likt hus). Hele vinterhalvåret ser jeg blafrende TV-lys fra soverommet der, mens stua er helt stille... Selv har jeg TV med en fantastisk lydplanke og subwoofer i stua. Sitter heller i 45 kvm stue, enn på et eget, mindre rom! Unntaket er hvis man har skikkelig hjemmekino med masse sorroundhøyttalere, 100+++ tommers skjerm osv, da skjønner jeg at folk vil ha det på et eget rom. Men min 65 tommer flate TV dominerer ikke i en stor stue og hvis jeg vil høre musikk og lese bok, ja, da er det bare å la TVen stå avslått... Anonymkode: 89477...d6f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #7 Del Skrevet 17. juli 2020 Vi har egen tv stue, som blir brukt av barna først og fremst. Vi voksne bruker den om vi ser på film/serie på kvelden, og når vi ser på film sammen hele gjengen i helgene. Syns det er utrolig deilig å ikke ha tv i hovedstua, har ikke savnet det. Anonymkode: 42ef5...fd1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #8 Del Skrevet 17. juli 2020 Bruker nesten ikke den stua der TVen er. Ser svært lite TV, en film eller serie i ny og ne, en UFC kamp innimellom. Jeg ser på TV kanskje to ganger i måneden, mannen kanskje to ganger i uka. Anonymkode: 21dfb...3c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #9 Del Skrevet 18. juli 2020 Mannen min vokste opp med TV stue separat fra dagligstua, og de så lite på TV. Vi hadde det slik da jeg var veldig liten også, og da så vi også mindre på TV enn da TV’en var plassert i stua. Mine foreldre har to TV-stuer (en de bruker om sommeren og en de bruker om vinteren) og stue/spisestue blir da stående ubrukt med mindre de har besøk. Det er temmelig praktisk fordi det betyr at det ikke blir særlig rot og skitt i stua de bruker når de har besøk, slik at det blir enklere å ta i mot besøk (ingen «eh, vent litt så skal jeg bare ta en ryddesjau i stua før dere kan komme inn» ) Skulle gjerne hatt nok plass til å ha en lignende løsning selv, men det fordrer jo at det er nok plass i TV-stua til at man kan innrede praktisk og behagelig der. Anonymkode: b2146...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karve Skrevet 18. juli 2020 #10 Del Skrevet 18. juli 2020 Vokste opp med stor stue med to soner. TV i den delen nærmest kjøkkenet, og uten TV innerst i stua. Den innerste delen ble mest brukt til å slappe av med en bok og musikk, og som ekstra sitteplasser når vi hadde selskaper. Man kan ikke lukke mellom stuene, men det var (og er enda) likevel veldig godt å kunne trekke seg litt tilbake uten å fjerne seg helt når vi hadde/har besøk. Det er ikke uvanlig at gjester også trekker seg litt tilbake der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogkløver Skrevet 18. juli 2020 #11 Del Skrevet 18. juli 2020 Vi hadde TV på stuen og en egen tv-stue. Jeg kan tenke meg at foreldrene syns det var deilig å kunne sende oss unger til TV-stuen når vi hadde gjester 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #12 Del Skrevet 19. juli 2020 Har ikke TV, og er veldig fornøyd med det. Hos mine foreldre hadde vi TV-stue separat fra vanlig stue. Ble til at vi satt mye i den vanlige stuen, så lite TV. Sikkert derfor jeg i dag trives bedre med en bok i sofakroken enn TV. Når jeg er på besøk hos folk, og de har TV i stuen, pleier denne av en eler annen grunn ofte å stå på. Akkurat som om folk ikke klarer å oppholde seg i hjemmet sitt uten lyd og bilder i bakgrunnen. Synes det er veldig ditraherende og skulle ønske flere slo av, evnt lot TV være et annet sted. Anonymkode: a985e...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #13 Del Skrevet 19. juli 2020 Vi har stue uten tv og tv-stue. Vi bruker de omtrent like mye. Er nok flest kvelder i tv-stuen, mens vi er i den andre stuen på dagtid. Vurderer å kanskje henge opp en tv også i den andre stuen når barna blir eldre, så kan de bruke tv-stuen mer alene. Anonymkode: 1a9f6...bd3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #14 Del Skrevet 19. juli 2020 Vi har åpen mellom stue (u / TV) og kjøkken så hele rommet brukes. TV stua ligger ved stua/ kjøkken med store skyvedører , så er det absolutt noen som skal se på TV i fred er det bare å lukke igjen . Stort sett står skyvedørene til TV stua åpent og alle i familien har sine favoritt sitteplasser om de skal lese , jobbe litt ,se på iPad eller TV - vi er alltid da i nærheten av hverandre. Anonymkode: b7726...d68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #15 Del Skrevet 19. juli 2020 Å ha tre stuer - dvs. TV-stue, spisestue og "annen" stue kan kanskje føre til at den siste blir lite brukt. Er det bare to stuer er det litt annerledes. Foreldrene mine har TV-stue, spisestue, bibliotek og "annen" stue. Biblioteket blir brukt mest - det er der de sitter og leser. Nest etter kommer spisestuen, der vi sitter og spiser hvis det er flere der enn bare de to. TV-stuen bruker de iblant når de ser TV, ellers gjør vi "barna" det. Den siste stuen brukes mest hvis det er gjester og det blir kaffe/drink etter maten, eller hvis det er så mange på besøk at man trenger ekstra plass. Dvs. ganske sjelden. Jeg bor nå i byen, og ser at mange av de store, eldre byleilighetene har flere stuer. Det er jo også fra en tid der man ofte spiste i en egen spisestue, og kjøkkenet ikke var oppholdsrom slik som nå, og før det var TV. De fleste yngre som har kjøpt slike leiligheter, vil naturligvis dele opp disse rommene og heller få ekstra soverom slik at man får maksimalt ut av det høye kvadratmeterprisen i byen. Anonymkode: 2c947...5e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå