Gå til innhold

13 åring som triller rundt på dukkevogn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nabo jenta, på 13 triller rundt på dukkevogn, er hun ikke litt for stor til å leke med dukker ?

Anonymkode: 0d0bf...485

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og du bryr deg fordi?

Anonymkode: 13003...09a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du bryr deg fordi?

Anonymkode: 13003...09a

Mobbing, siden hun er så gammel.

AnonymBruker
Skrevet

Så du tenker at i stedet for at andre foreldre skal oppdra barna sine til at alle er forskjellige og at lek er supert og viktig for utviklingen, så skal nabojenta slutte med noe hun elsker og som gir henne glede og livskvalitet? 😒

Anonymkode: fdc5a...440

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du tenker at i stedet for at andre foreldre skal oppdra barna sine til at alle er forskjellige og at lek er supert og viktig for utviklingen, så skal nabojenta slutte med noe hun elsker og som gir henne glede og livskvalitet? 😒

Nei? 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, hun er perfekt alder for trille dukkevogn. At du skal ta leken fra et barn bekymrer meg betydelig mer enn at et barn faktisk leker. Det er helt utrolig at du tror man er for stor for rollelek som 13 åring. 
hva skulle hun heller gjøre mener du? Når skal leken opphøre? 

Anonymkode: a4796...d69

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hun er perfekt alder for trille dukkevogn. At du skal ta leken fra et barn bekymrer meg betydelig mer enn at et barn faktisk leker. Det er helt utrolig at du tror man er for stor for rollelek som 13 åring. 
hva skulle hun heller gjøre mener du? Når skal leken opphøre? 

Anonymkode: a4796...d69

Hun bør vel heller sminke seg og posere halvnaken på Instagram og dra på fest og bli klådd på av eldre gutter. ✌

Nei seriøst, hjernen er ikke ferdig utviklet før man er 25, og jeg skulle virkelig ønske man fikk lov til å bruke noen flere av de årene til å være barn.

Om noe, er det samfunnet det er noe galt med, ikke denne jenta.. :(

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Man blir aldri for gammel for å leke! Problemet er at de voksne reagerer på lek som om det skulle være noe unormalt i det barnet bikker en viss alder, dermed tar andre barn etter og reagerer de også, som igjen fører til mobbing... 

Anonymkode: ddc28...8a3

• Liker 13
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Så bra, tenker jeg. Skulle vært flere som henne, hun er forsatt ett barn. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si det er verre med voksne som triller rundt hunder i barnevogn.

Anonymkode: ec261...4d0

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at man heller kan passe på at sine egne barn ikke mobber andre.

Forøvrig lekte vi en del første året på ungdomskolen i min vennegjeng, så tror ikke det er så uvanlig.

Anonymkode: 0fa99...2e0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hmm... min kusine på 13 ville aldri funnet på det. Jeg tenker at man utvikler seg ulikt, men Man risikerer å bli mobbet hvis noen andre på den alderen får vite om det.

Samtidig så er det noen som aldri blir lei av dukker. Det finnes voksne mennesker som bruker mye penger på babydukker som ser levende ut som de triller rundt på. Før trodde jeg at det bare var folk som hadde opplevd trauma med å miste et barn, men det er visst mange slm har det som hobby.

Anonymkode: e4b92...b9a

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner du jenta, eller er dette noe du observerer gjennom kjøkkengardinene dine? 

Anonymkode: 2a576...649

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner du jenta, eller er dette noe du observerer gjennom kjøkkengardinene dine? 

Anonymkode: 2a576...649

Ja jeg kjenner henne og foreldre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lekte med barbiedukker i skjul med bestevenninna mi helt til vi var 14-15 år 🤷‍♀️ Det var vår lille hemmelighet. Var så kjekt å være litt barn fortsatt. Mamma oppmuntret meg også og syntes det var kjekt. 
La nå barn være barn. Værre at de reker gatelangs og finner på jævelskap. 

Anonymkode: bce84...d8f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei huff, dette kan hun lett bli mobba for. Jeg og mine venninner gjorde dette da vi var 2-3 år. Da vi var 13 gikk vi på (barnevennlige) fester, var ute og hadde det gøy og begynte å interessere oss i gutter. Ingen lekte med dukker lengre, utenom ei jente, men hun var litt tilbake. Jeg ville nok tatt vekk lekene, eller oppfordre henne til å slutte selv. 

Anonymkode: 14a52...617

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo litt utenfor normen. Skulle ønske jeg kunne si det var bra, da jeg er enig med flere her at de burde fått lov å være barn lenger.

Men sett utfra et objektivt ståsted, det vil nok kræsje rimelig kraftig med det de fleste andre 13 åringer bedriver tiden med. 

Anonymkode: 4aab6...a53

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mobbing, siden hun er så gammel.

Så ikke mobb henne da 🤷‍♂️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, nomore82 skrev:

Mobber ingen jeg, har da aldri sagt noe til henne. 

Skrevet
8 minutter siden, nomore82 said:

Må bare blande meg inn her: Det er ikke ts som er "problemet". Tror ts er bare bekymret for at jentungen skal bli mobbet av andre tenåringer, er ikke sånn at ts roper ut av vinduet og skal vær ekkel. 

Synes selv det er litt rart at en 13 åring leker med dukkevogn, men der igjen kanskje ikke? Er bare vandt med at dagens ungdom skal leke så voksent. Godt at hun bare vil være et barn, men litt skummelt da jeg vet at andre tenåringer kanskje ikke er like forståelsesfull. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...