AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #1 Skrevet 17. juli 2020 Har vært flere tråder her i det siste hvor man skal kategorisere folk etter utseende, og blant annet bruke kjendiser som eksempler. Synes at mange som kommenterer i disse trådene absolutt ikke er konsekvente, og bruker ord som stygg for eksempel. Det er også mange som blir veldig opptatt av detaljer i ansikt og på kropp, som lepper, nese og føflekker. Hva oppnår man egentlig med slike tråder? Det eneste jeg tror man oppnår, er et økt kroppsfokus og at folk føler seg dårlige. Det er virkelig ikke bra. Anonymkode: 25e2f...d11
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #2 Skrevet 17. juli 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har vært flere tråder her i det siste hvor man skal kategorisere folk etter utseende, og blant annet bruke kjendiser som eksempler. Synes at mange som kommenterer i disse trådene absolutt ikke er konsekvente, og bruker ord som stygg for eksempel. Det er også mange som blir veldig opptatt av detaljer i ansikt og på kropp, som lepper, nese og føflekker. Hva oppnår man egentlig med slike tråder? Det eneste jeg tror man oppnår, er et økt kroppsfokus og at folk føler seg dårlige. Det er virkelig ikke bra. Anonymkode: 25e2f...d11 Og hvor har så vi dette kroppsfokuset fra? Hvorfor photoshoppes føflekker bort? Fordi feber stygge! Jeg kjenner mange med mye føflekker og de er ikke stygge mennesker. Men skjønner ikle hvorfor vi får slik Anonymkode: efa46...7b4
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #3 Skrevet 17. juli 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har vært flere tråder her i det siste hvor man skal kategorisere folk etter utseende, og blant annet bruke kjendiser som eksempler. Synes at mange som kommenterer i disse trådene absolutt ikke er konsekvente, og bruker ord som stygg for eksempel. Det er også mange som blir veldig opptatt av detaljer i ansikt og på kropp, som lepper, nese og føflekker. Hva oppnår man egentlig med slike tråder? Det eneste jeg tror man oppnår, er et økt kroppsfokus og at folk føler seg dårlige. Det er virkelig ikke bra. Anonymkode: 25e2f...d11 Er så enig med deg! Det må være mange mennesker som er usikre og har lav selvfølelse. Ser det er flest kvinner som starter disse trådene. Blir også oppgitt over alle spørsmålene til menn her, hva syns du om : damerumper, bryster, bollemus og etc. Er det sånn samfunnet har blitt, og hvorfor skal menn sette standarden her. Mistenker at mange av disse er unge jenter. De får mye oppmerksomhet på trådene og andre følger etter. Trist. Anonymkode: 8083a...967
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #4 Skrevet 19. juli 2020 På 17.7.2020 den 19.08, AnonymBruker skrev: Er så enig med deg! Det må være mange mennesker som er usikre og har lav selvfølelse. Ser det er flest kvinner som starter disse trådene. Blir også oppgitt over alle spørsmålene til menn her, hva syns du om : damerumper, bryster, bollemus og etc. Er det sånn samfunnet har blitt, og hvorfor skal menn sette standarden her. Mistenker at mange av disse er unge jenter. De får mye oppmerksomhet på trådene og andre følger etter. Trist. Anonymkode: 8083a...967 Ikke sant, ja det er trist. Anonymkode: 25e2f...d11
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #5 Skrevet 19. juli 2020 Det fine med slike tråder er at det kommer så tydelig frem at alle har ulike preferanser og liker forskjellige ting, og at alle ser skavanker hos seg selv som de henger seg opp i, selv om ingen andre ville ha lagt merke til det. Sånn sett tenker jeg at det kan føre til mindre usikkerhet og mer trygghet på at det er ok å mislike ting ved utseendet sitt uten at det er verdens undergang og at det alltid er noen som vil synes det du synes er stygt ved deg selv, attraktivt. Anonymkode: 7664d...56e
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #6 Skrevet 20. juli 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det fine med slike tråder er at det kommer så tydelig frem at alle har ulike preferanser og liker forskjellige ting, og at alle ser skavanker hos seg selv som de henger seg opp i, selv om ingen andre ville ha lagt merke til det. Sånn sett tenker jeg at det kan føre til mindre usikkerhet og mer trygghet på at det er ok å mislike ting ved utseendet sitt uten at det er verdens undergang og at det alltid er noen som vil synes det du synes er stygt ved deg selv, attraktivt. Anonymkode: 7664d...56e Mulig det er noe positivt med det, men for min del føler jeg meg verre etter å ha lest gjennom slike tråder. Fordi folk skriver om ting jeg aldri har tenkt på, og fordi jeg ikke er særlig fokusert på kropp til vanlig. Bryr meg egentlig mest om andre ting, men så bygynner jeg å tenke da, på hvordan jeg ser ut. Og det er sikkert mange flere som opplever det likt. Anonymkode: 25e2f...d11
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå