Gå til innhold

Leie av student hybel, ørndalenl i Tromsø

Sol00

Anbefalte innlegg

Hei, har fått student bolig på Ørndalen i Tromsø. Har nå lest at det er bolig for narkomane rett ved, og at det er dårlige hybler. Er det noen her som har noe erfaring?

Det er ikke no særlig med ledige hybler til en OK pris lenger, så jeg sitter med litt blanda følelser akkurat nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da jeg startet å studere i 2012 , 22 år gammel, var det nesten som å vinne i lotto om man fikk student hybel . Når jeg henter nøkkel sa de jeg var en av de siste som fikk, og at det var over 1000 i kø bak meg. 

Jeg bodde i olastien, men hadde flere venner som bodde i ørndalen.  Hvordan det er kommer helt Ann på hvem du må dele kjøkken med. Noen havner med en haug latsabber som verken rydder, bråker og gjør det ukoselig.  Noen havner med oppegående vanlige mennesker og har det koselig. 

Men ingen av de jeg kjente hadde noe  problemer med de narkomane osv. Ikke noe tyveri osv.  

Jeg bodde i olastien i 3 år. Små rom på 12 kvadrat . Men mye bedre enn å måtte ut med 8000 feks som student. Så følte meg likevel heldig. Var desverre mange man delte kjøkken med ikke ryddet og vasket etter seg på kjøkkenet. Lånte utstyr uten å spørre, og forsvant innimellom noen matvarer.  Men i hovedsak hyggelig der. Men måtte starte matlagingen med å vaske etter andre, for å så vaske etter seg selv etterpå 😂

Ikke noe narko miljø på olaatien. Så føler du ubehag ville jeg søkt om overflytting etter skolestart 

Anonymkode: 52c1f...d20

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for godt svar, nå ble jeg litt mer lettet. Får håpe jeg kommer med noen som er litt sosisale og oppegående😉.

Da er det ikke kjent for å være helt grusomt som jeg først fryktet -da hadde du vel hørt om det.

Anonymkode: c9f37...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Olastien er jo ved Pestvannet? Langt fra Ørndalen, med andre ord.

Jeg hadde et par venninner som bodde på Ørndalen. De ble ikke boende særlig lenge, delvis fordi Ørndalen er litt øde og de ønsket mer sentral beliggenhet, og delvis fordi de ønsket egen leilighet (eget kjøkken og bad). Hørte aldri noe om narkotika eller at de følte seg utrygge der. Jeg var også på besøk der noen ganger og hyblene så jo egentlig fine ut. Mye utvekslingsstudenter. 

Om du har fått tilbud om hybel på Ørndalen, så anbefaler jeg å takke ja nå og heller søke om intern overflytting til andre studentboliger som frister mer. Da blir du vel også prioritert foran eksterne søkere.

Anonymkode: 9d43d...a85

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Olastien er jo ved Pestvannet? Langt fra Ørndalen, med andre ord.

Jeg hadde et par venninner som bodde på Ørndalen. De ble ikke boende særlig lenge, delvis fordi Ørndalen er litt øde og de ønsket mer sentral beliggenhet, og delvis fordi de ønsket egen leilighet (eget kjøkken og bad). Hørte aldri noe om narkotika eller at de følte seg utrygge der. Jeg var også på besøk der noen ganger og hyblene så jo egentlig fine ut. Mye utvekslingsstudenter. 

Om du har fått tilbud om hybel på Ørndalen, så anbefaler jeg å takke ja nå og heller søke om intern overflytting til andre studentboliger som frister mer. Da blir du vel også prioritert foran eksterne søkere.

Anonymkode: 9d43d...a85

Tusen takk for svar, er veldig spent. Får bare sette meg på venteliste å håpe på noe nermere😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...