Gå til innhold

Dere som hetser, kjefter, smeller og banner til folk som ikke har like strenge restriksjoner som dere vil ha - hva ønsker dere å oppnå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har sett flere som sier at de kjefter på folk i butikkene, hetser dem som reiser til "grønne" land i utlandet, smeller og banner hele tiden og skriker. Hva ønsker dere å oppnå? Hva tror dere denne hetsingen hjelper egentlig? Jeg kan ikke se at det kun vil gå ut over deres egen livskvalitet. De fleste som kjefter, snakker stygt, hater og banner blir ikke tatt alvorlig. Jeg slutter ikke å gjøre det jeg gjør bare fordi noen hetser meg eller kjefter på meg. De fleste folk er ikke redde for slike hylere og kjeftere. Jeg bare lurer - hva er hensikten?

Anonymkode: 2bf4d...eb1

De ønsker :

1. At folk tar hensyn til at de kan dø. Og så innser de at ingen faktisk bryr seg (for hvem bryr seg om en utrivelig, ufin og frekk fremmed dør?) Denne kunnskapen gjør at utriveligheter eskalerer.

2. De ønsker å gjøre livet til andre folk like utrivelig som eget liv. 

Ingen av gruppene over har noe som helst slags håp eller forestilling om at hetsen skal funke. De bare liker å være nasty.

Så har du den tredje gruppen: bøllene. De er vant til at folk gjør som du sier om du bare er stygg nok i kjeften eller slår nok. De tror hets funker også på Internett. 

Så der er de tre grupperingene. :vetikke: Ganske stakkarslig gruppe.

Du har også den fjerde grupperingen: hyggelige folk som er redde. De innser at de selv er ansvarlige for å selv-isolere. Du hører aldri noe om eller fra den fjerde gruppen.

Anonymkode: 3e4ef...4d3

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Forumhei
Skrevet

Jeg blir forbanna om treningsstudio stenger igjen på høsten, fordi folk ikke kan holde seg hjemme!!!!. Dritt i feriene!!!

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Warrior skrev:

Hetser ikke, men jeg kan kjefte høylytt på butikken f.eks når folk driter i hygiene, og avstand. Sånn var jeg før korona også hvis noen prøvde å snike f.eks. Vet ikke alltid hvorfor jeg bli så irritert at jeg må kjefte høylytt. Er bare ikke redd for å kjefte på folk. Vil ikke oppnå annet enn at folk forstår at det der syntes jeg ikke var greit og det gjorde meg irritert og forbanna. Er bare sånn jeg er. Tenker også enkelte ikke bryr seg før noen kjefter litt. Altså noen må bare bli snakket til så de kan skjerpe seg.

Bruker folk å bli redde for deg, si unnskyld og sånt? Du forstår at det ikke er normalt og at du trenger hjelp med å korrigere oppførselen, ikke sant? De fleste mennesker driter i dere som kjefter. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Forumhei skrev:

Jeg blir forbanna om treningsstudio stenger igjen på høsten, fordi folk ikke kan holde seg hjemme!!!!. Dritt i feriene!!!

Sammenlignet med mitt feriehus i Spania som er okkupert, er din trening på studio meg totalt likegyldig.

Anonymkode: ce6fb...9ce

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Forumhei skrev:

Men hold deg hjemme i ditt eget hus hvis du ikke trenger ferie da. Det er ikke slik at alle skal isolere seg i sitt eget hus i hele ferien fordi du vil det. 

• Liker 3
Gjest Forumhei
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hold deg hjemme i ditt eget hus hvis du ikke trenger ferie da. Det er ikke slik at alle skal isolere seg i sitt eget hus i hele ferien fordi du vil det. 

Nei trenger ikke det, nå må du hører! Men hold dere hjemme ( i Norge )

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hylere, kjeftere og bannere møter jeg sjeldent på. Det må være han psykisk psyke "byoriginalen" som i hvert fall ikke bryr seg om smittevern. 

Dersom du oppfører deg normalt, tar smittevern alvorlig og ikke går rundt og hoster og spytter ut i luften, så er det ingen psykisk friske som vil kjefte på deg. Dersom du virkelig har blir brølt til så lurer jeg på hvordan du oppfører deg i det offentlige rom. 

Anonymkode: 3e517...4c3

🙌

Anonymkode: 3481e...503

Gjest Warrior
Skrevet (endret)
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker folk å bli redde for deg, si unnskyld og sånt? Du forstår at det ikke er normalt og at du trenger hjelp med å korrigere oppførselen, ikke sant? De fleste mennesker driter i dere som kjefter. 

Vet ikke hva de blir, men det er ikke så mange som sier unnskyld, for det er tydeligvis ikke noe folk flest sier til andre i dag. Mange skjerper seg i det minste når de blir snakket til, ikke alle dessverre.

Blir ikke bedre av hjelp når det er sånn jeg er (skulle vært bedre for lenge siden jeg da), noen er bare hissigere enn andre og enkelte må bli snakket til høylytt før de skjerper seg. 

Endret av Warrior
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og i hvert fall ikke ved å oppføre seg som psykisk syke.

Ja for det er de lovlydige borgerne som følger koronarestriksjonene, holder avstand, holder seg i Norge i ferien og tenker på noe annet enn «meg, meg, meg» som er de psykisk syke. 🙄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, Forumhei skrev:

Nei trenger ikke det, nå må du hører! Men hold dere hjemme ( i Norge )

Kan ikke det gitt, for samboeren min må treffe barna sine. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja for det er de lovlydige borgerne som følger koronarestriksjonene, holder avstand, holder seg i Norge i ferien og tenker på noe annet enn «meg, meg, meg» som er de psykisk syke. 🙄

Nei, det er de som kjefter, er stygge i munnen og ufyselige som er psykisk syke. Man er også lovlydig hvis man drar til Finland eller Danmark. Mens de holder avstand og vasker seg ofte. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Warrior skrev:

Vet ikke hva de blir, men det er ikke så mange som sier unnskyld, for det er tydeligvis ikke noe folk flest sier til andre i dag. Mange skjerper seg i det minste når de blir snakket til, ikke alle dessverre.

Blir ikke bedre av hjelp når det er sånn jeg er (skulle vært bedre for lenge siden jeg da), noen er bare hissigere enn andre og enkelte må bli snakket til høylytt før de skjerper seg. 

Man kan ikke bare si at sånn er jeg bare og fortsette å oppføre seg som drittsekk mot andre mennesker. Den unnskyldningen funker ikke. Og grunnen til at folk ikke sier unnskyld er nettopp fordi du kjefter og brøler. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her var det mange som var flinke til å finne på unnskyldnigner for å la være å ta hensyn til andre. Hvis dere i stedet hadde brukt all tiden dere bruker på å sutre om det til å ta litt mer hensyn og holde litt avstand ville ikke andre klaget så mye på dere.

Anonymkode: dc9c1...a53

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke av dne typen som kjefter, men kan jo forstå det om det er folk som gjør det. Mange er, eller kjenner folk, som er i risikogruppe. Da må det være fryktelig frustrerende å se at mange bare valser rundt og ikke bryr seg om å ta forhåndsregler. 

Anonymkode: 2bb81...3c2

Gjest Forumhei
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke det gitt, for samboeren min må treffe barna sine. 

Han ja, men du må ikke.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bare studenter, men også barn som trenger bistand fra PPT, barn med lærevansker, små reiselivsbedrifter, folk som trenger oppfølging fra helsevesenet og flere andre grupper. Blir kvalm når det hele tiden ropes om dugnad. "Dugnad" i vanlig norsk språk og norsk tradisjon er noe du gjør frivillig og som ikke koster deg noe. Hittil har det vært forbud på forbud, tvang og store økonomiske konsekvenser for veldig mange. Det er ikke lenger en dugnad, men et pliktløp. 

Du sier noe der. Permittert fra jobb ble jeg og (i likhet med mange andre). Heldigvis jobber jeg for en svensk bedrift, så alle som skulle hatt vakt på røde dager fikk lønn for de dagene. Nå i sommer har de gitt oss studenter en rettferdig fordeling av timene. Men det har ingenting med dugnad å gjøre, det har med at de er en god og rettferdig arbeidsgiver. 

Anonymkode: 49656...067

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Folk er fæle. Og smålige. Pass deres egne saker.

Anonymkode: ce6fb...9ce

Folk er fæle fordi dem ikke vil bli sjuk. Er det så komplisert?

Når man i tilleg leser at folk skriver ting ''er ikke redd for å bli syk'' så er det jo ikke rart at folk blir sinte! Når dem selv ikke bryr seg om dem blir syk, kan man ikke forvente at dem skal ta mye hensyn til at andre kan bli det heller... ?

Anonymkode: 1587b...c2f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk er fæle fordi dem ikke vil bli sjuk. Er det så komplisert?

Når man i tilleg leser at folk skriver ting ''er ikke redd for å bli syk'' så er det jo ikke rart at folk blir sinte! Når dem selv ikke bryr seg om dem blir syk, kan man ikke forvente at dem skal ta mye hensyn til at andre kan bli det heller... ?

Anonymkode: 1587b...c2f

Myndighetene har bedt om å være rause. Det er ikke naturlig for mennesker å hele tiden passe at avstanden er akkurat en meter eller mer. Det er helt ny oppførsel som må læres. Selvfølgelig kan man glemme seg, man kan ikke være skjerpet og perfekt alltid. Det er da man kan snakke ordentlig til folk. Og ikke kjefte og brøle. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke at folk bryr seg om hysterikernes mange emosjonelle utbrudd. Var en dame som ba meg passe meg i en butikk for noen måneder siden. Jeg ba henne passe seg selv og fortsatte handleturen uten bry meg om henne.

Anonymkode: 9f457...91a

Dette opplevde min far også på den ene turen han tok kl 07 om morgenen. Han tåler ikke korona. Fikk klar beskjed fra han som ikke holdt avstand om å holde seg hjemme.

Ærlig talt er det såå vanskelig å holde 1 meter, og sprite hendene?

Anonymkode: 2e8ef...781

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette opplevde min far også på den ene turen han tok kl 07 om morgenen. Han tåler ikke korona. Fikk klar beskjed fra han som ikke holdt avstand om å holde seg hjemme.

Ærlig talt er det såå vanskelig å holde 1 meter, og sprite hendene?

Anonymkode: 2e8ef...781

Det er en unaturlig oppførsel, helt ny rutine som bryter med alt vi har lært. Man kan faktisk glemme seg. 

• Liker 3
  • Opprett ny...