AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #21 Skrevet 18. juli 2020 Er det så mange som mener man ikke skal reise innen Norge, da? Kjenner ingen. Kjenner for øvrig heller ingen som reiser utenfor Norden (minus Sverige) nå. Anonymkode: 1ba29...3ea 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #22 Skrevet 18. juli 2020 Jeg bidrar som vi alltid gjør, ved å handle lokalt de stedene vi er. Vi hadde behov for større telt og sovepose til eldste, og har kjøpt dette lokalt. Når vi drar på (familie)hytta eller telter i fjellet, tar vi alltid en tur innom nærbutikken til det området vi besøker, og det er som regel en nedleggingstruet Joker eller Nærbutikken. Vi ønsker også å ikke spre smitte, og kommer derfor til å unngå campingsplasser i størst mulig grad, samt unngå aktiviteter der vi er tett på andre. Jeg tror neste smittebølge blir stor nok uten at vi bidrar til å gjøre den enda større. Anonymkode: 4ebdc...6a1 5
Brunello Skrevet 18. juli 2020 #23 Skrevet 18. juli 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken personlig interesse mener du folk skulle ha av å holde turistnæringen i live? Jeg støtter de butikker og bedrifter jeg ville blitt lei meg av å se konkurs. Det lokalbrygga ølet. Utestedet mitt. Det eneste bakeriet i mils omkrets som faktisk baker brød fra bunnen av. Restaurantene og kafeene og utsalgene som serverer god mat. De matbutikkene som har ok utvalg og god kvalitet. Om resten går konk? om covid-19 endelig driver hordene av kjedebutikker innen mat, sport, klær, «bakeri», «kafedrift» og turistlokkefeller over konkursens rand? Ja, da skal jeg sprette en god hvitvin fra veneto. De bøndene bryr jeg meg nemlig om skulle de gå konk. Du antar først at folk faktisk bryr seg. Og deretter at dersom de bryr seg så har de positive følelser eller erfaringer knyttet til norske bedrifter. Vi har ikke det. Vi vet jo at ditt lokale turiststed eller din lokale storbonde ikke er et ok sted. De flyr inn underbetalte ansatte fra land med null rettigheter, hindrer dem i å snakke med fagforeninger, internerer dem i brakker og er generelt møkkafolk. Måtte de alle gå konk. Anonymkode: 987ec...426 Det lages riktignok noen gode hvitviner fra Veneto, men det verken det de er kjent for eller den beste hvitvinen i verden.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #24 Skrevet 18. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette svarte jo ikke helt på TS' spørsmål... Anonymkode: 56b54...a2a Tja, handlet jo all mat, bensin osv i Norge da! Ingen kapital ut av landet i år! Anonymkode: ead1e...329 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #25 Skrevet 19. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tja, handlet jo all mat, bensin osv i Norge da! Ingen kapital ut av landet i år! Anonymkode: ead1e...329 Verken bensinstasjoner eller matbutikker var økonomisk påvirket av krisen. Anonymkode: 34c4c...a55 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #26 Skrevet 19. juli 2020 Vi bruker lokale tilbud. Badeland, trampolinepark, lekeland, kino, restaurant, museum... Og kiosken på stranda brukes også flittig. Vil tro det ikke gjør store forskjellen om vi legger igjen pengene i nærområdet i stedet for at vi gjør det samme i en annen by og noen fra den andre byen kommer hit. Det går lite til drivstoff og overnatting da. Men campingplassene rundt om er jo fulle, så jeg regner med de klarer seg uten oss. (Hotell hadde vi uansett ikke hatt råd til.) Anonymkode: 3b002...1d2 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #27 Skrevet 19. juli 2020 Jeg reiser ikke på ferie, så er nok en dårlig bidragsyter sånn sett (ingen endring pga corona). Hva andre velger blander jeg meg ikke i. Men, jeg bor i utlandet og jobber i Norge (ukependler). Så bidrar til reiselivsnæringen på den måten, og ikke minst en masse skattepenger. Anonymkode: cc01b...0e7
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #28 Skrevet 19. juli 2020 Vi blir hjemme i år. Prøvde å finne ledig hotellrom i en storby, for 2+3, og det var faktisk ikke mulig. Ergo trengte de ikke oss i år men vi bruker da penger i egen by, vi har klart å bruke feriepengene uten å reise Anonymkode: 01e94...572
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #29 Skrevet 19. juli 2020 På 17.7.2020 den 10.51, AnonymBruker skrev: Myndighetene oppfordrer nordmenn til å feriere i Norge for å hjelpe skakkjørte norske reiselivsbedrifter til å overleve konsekvensene av koronatiltak. Samtidig er det mange som oppfordrer folk til å feriere i husets fire vegger eller i et telt på fjellet. Hvordan bidrar dere til norsk økonomi da? Er dere med på spleis til norske bedrifter? Eller legger dere alt ansvaret for danske, finske og tyske turister for dette? Anonymkode: 34c4c...a55 Tenker bare på meg selv og sparer penger. Ikke noe behov for å reise noe sted. Anonymkode: fcc12...262 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #30 Skrevet 19. juli 2020 På 17.7.2020 den 10.51, AnonymBruker skrev: Myndighetene oppfordrer nordmenn til å feriere i Norge for å hjelpe skakkjørte norske reiselivsbedrifter til å overleve konsekvensene av koronatiltak. Samtidig er det mange som oppfordrer folk til å feriere i husets fire vegger eller i et telt på fjellet. Hvordan bidrar dere til norsk økonomi da? Er dere med på spleis til norske bedrifter? Eller legger dere alt ansvaret for danske, finske og tyske turister for dette? Anonymkode: 34c4c...a55 Jeg jobber og skatter. Handler lokalt, kjøper mat på resturant og tar med hjem. Oppsøker plasser en kan holde avstand 🙂 Anonymkode: 78740...3f3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #31 Skrevet 19. juli 2020 Betaler husleie og handler mat og litt klær som vanlig. Anonymkode: 171f6...e78
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #32 Skrevet 20. juli 2020 Vi skal en liten tur til København, men vi har kjøpt hotellpass hos Stordalen, så pengene til hotell har gått til ham. Bortsett fra de få dagene vi skal dit, har vi pusset opp masse hjemme og handlet det meste hos lokale Fargerike og lokale møbelforetninger. Vi er mye mere ute og spiser denne sommeren, da vi hadde god budsjett for planlagt sommerferie som ikke ble noe av. Spiser ikke mer ute kun for å støtte lokalt, spiser for å kjenne på feriefølelsen og slippe å lage mat hver dag. 4-5 dager skal tilbringes på hotell i Norge også, og da kommer det til å gå en del penger siden vi er familie med 3 barn. Hadde absolutt foretukket utenlands ferie slik vi er vant til hvert år, men er godt fornøyde med årets alternativ mtp dagens situasjon. Anonymkode: f59f5...dc0
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #33 Skrevet 20. juli 2020 Jeg spiser litt på restaurant og cafe i nærområdet mitt, kjøper snacks på bakeriet, handler klær, drar til tettsteder pg byer i nærheten på dagstur og legger igjen litt penger her og der, kjøper mye mat, jeg har søkt om mange kompensasjonsbeløp på vegne av kundene mine, sørger for at ansatte hos mine kunder får lønn og har rett opplysninger innmeldt hos NAV, hagebutikken har fått en del penger fra meg. så håper jeg det holder. Jeg skal støtte flyselskapene utover høsten/vinteren håper jeg. Anonymkode: b05fb...7a4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #34 Skrevet 20. juli 2020 På 17.7.2020 den 10.56, AnonymBruker skrev: Kjøper mat og betaler husleie? Grenser for hva man har råd til når man er ledig og arbeidsmarkedet har kollapset. Anonymkode: 87108...c32 Sånn er min hverdag som ufør. Og hadde jeg hatt råd til å reise rundt i Norge, hadde jeg likevel ikke gjort det. Det er ikke ordentlig ferie i min øyne. Da kan jeg heller gjøre det vanlige kjedelige som jeg pleier. Anonymkode: 3ef36...ab8 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #35 Skrevet 20. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Sånn er min hverdag som ufør. Og hadde jeg hatt råd til å reise rundt i Norge, hadde jeg likevel ikke gjort det. Det er ikke ordentlig ferie i min øyne. Da kan jeg heller gjøre det vanlige kjedelige som jeg pleier. Anonymkode: 3ef36...ab8 Ja . Der er mange grå hverdager som ufør selv med tak over hode. Og mat på bordet. Anonymkode: 171f6...e78
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #36 Skrevet 20. juli 2020 Her er vi hjemme i ferien. Men jeg vurderer en miniferie til nabobyen hvor vi ligger en natt på hotell. Anonymkode: 38cb8...10e
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #37 Skrevet 20. juli 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Sånn er min hverdag som ufør. Og hadde jeg hatt råd til å reise rundt i Norge, hadde jeg likevel ikke gjort det. Det er ikke ordentlig ferie i min øyne. Da kan jeg heller gjøre det vanlige kjedelige som jeg pleier. Anonymkode: 3ef36...ab8 Så kravstor du er mtp. ferie. Norge har veldig masse flott å by på av ferieopplevelser. Anonymkode: 4ebdc...6a1 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #38 Skrevet 20. juli 2020 Jeg bidrar minst mulig til norsk økonomi, og sparer mest mulig til neste sommers ferie i Hellas der jeg kommer til å bidra til deres økonomi🤣 Anonymkode: 8fa01...474 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #39 Skrevet 20. juli 2020 shopper masse på Finn. Direkte innsprøytning til folket Anonymkode: 43dca...a5c 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #40 Skrevet 20. juli 2020 Har ikke hatt råd til å reise noe særlig, har heller ikke gjort de de siste årene, men bidrar ved å gå ut å spise av og til, og handle hos lokale butikker når jeg trenger/ ønsker noe istedenfor på nett. Anonymkode: 8efe0...9cf
Anbefalte innlegg