Gå til innhold

Hva tenker dere om folk som reiser på ferie til for eksempel Spania?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spania rød innen et par dager. Hele gjengen av nordmenn som reiste dit må altså i karantene når de kommer hjem. HAHA! Til pass til egoistene. :skratte: :skratte: Deilig at de også må ta det av egen ferie siden de ikke får sykemelding for dette lengre.

Anonymkode: ed9f1...817

Jepp. Alle de som reiser til Spania nå er totalt nolduser.

De sitter og tror at de kan tulle med K-POWER.

Nærmer seg 80.000 smittede i USA det siste døgnet også. Brasil rives fra hverandre. India sliter hardt. Russland sliter. Mexico sliter. Afrika sliter. Midt-Østen sliter. Balkan sliter med viruset. 

Italia blir også snart igjen rød sone. Viruset er helt Superior og forsvinner ikke så lenge en ikke har effektiv vaksine. Det nytter ikke å bare vaske hender. Så lenge folk snakker ut av kjeften sin og er uten munnbind som flyr partikler overalt i lufta og mot hverandre sine ansikt, øyer og nese. Lurer på hvor alle disse "Korona-er-ikke-så-farlig" noldusene er nå for tiden. De er litt stille. De sa noe om at Influensa er "farligere" og har drept 650.000. 

Korona runder innen neste uke 600.000 drap offisielt - sikkert enda flere egentlig og det på mindre enn 5 måneder. Og dette har skjedd med alle tiltakene. Tenk bare på tallene uten tiltak i det hele tatt. 

Anonymkode: 71133...a72

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spania rød innen et par dager. Hele gjengen av nordmenn som reiste dit må altså i karantene når de kommer hjem. HAHA! Til pass til egoistene. :skratte: :skratte: Deilig at de også må ta det av egen ferie siden de ikke får sykemelding for dette lengre.

Jeg reflekterte jo selvfølgelig over dette før billetter ble bestilt; 

1. Landet jeg er i har nesten ikke smitte, tryggere her enn i Oslo. Og MYE bedre smittevern enn det jeg har sett i Norge de siste ukene. 

2. Vi har gode muligheter for hjemmekontor. Så om det likevel ender med karantene er det null problem. 

3. Vi omgås ingen i risikogruppen, bruker aldri kollektivtransport, bor i enebolig. Om jeg skulle rett hjem i jobb som for eksempel sykepleier ville det vært uaktuelt med ferietur i disse dager, heller ikke i Norge. 

Bekjente av meg dro til Spania, de hadde de samme tankene. De har valgt en løsning der de kjører nærmest rett på hytta når de kommer hjem, og tar de siste to ferieukene der. 

Og det gjelder nok de fleste - veldig få hev seg rett på et fly uten å tenke seg om.

Anonymkode: cfd24...f8b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Alle de som reiser til Spania nå er totalt nolduser.

De sitter og tror at de kan tulle med K-POWER.

Nærmer seg 80.000 smittede i USA det siste døgnet også. Brasil rives fra hverandre. India sliter hardt. Russland sliter. Mexico sliter. Afrika sliter. Midt-Østen sliter. Balkan sliter med viruset. 

Italia blir også snart igjen rød sone. Viruset er helt Superior og forsvinner ikke så lenge en ikke har effektiv vaksine. Det nytter ikke å bare vaske hender. Så lenge folk snakker ut av kjeften sin og er uten munnbind som flyr partikler overalt i lufta og mot hverandre sine ansikt, øyer og nese. Lurer på hvor alle disse "Korona-er-ikke-så-farlig" noldusene er nå for tiden. De er litt stille. De sa noe om at Influensa er "farligere" og har drept 650.000. 

Korona runder innen neste uke 600.000 drap offisielt - sikkert enda flere egentlig og det på mindre enn 5 måneder. Og dette har skjedd med alle tiltakene. Tenk bare på tallene uten tiltak i det hele tatt. 

Anonymkode: 71133...a72

Det dør ca 150 000 mennesker i verden hver eneste dag. I løpet av det halve året viruset har vært her har det altså dødd ca 27 millioner mennesker. Av disse har      600 000 dødd med/av korona. Og de aller fleste med korona ettersom snittalderen i veldig mange land er tilsvarende levealderen i landet. 

Det er på tide å innse at vi ikke kan sette hele verden på vent enda lenger pga dette viruset. Det er en mild forkjølelse for de aller fleste av oss (jeg hadde det selv i mars, var pjusk i fire dager og har ingen senskader).

Det burde heller blitt mer fokus på en sunn livsstil. Fedme er kanskje den farligste risikofaktoren for dette viruset; og hjerte- og karsykdommer er det som tar livet av flest mennesker i verden. Skal vi redde flest mulig mennesker er det her vi må ta tak. 

Anonymkode: a47fc...824

• Liker 8
Skrevet
23 timer siden, Warrior skrev:

Det blir store køer pga folk MÅ reise. Hva med å holde seg hjemme en sommer? Eller på båttur, telttur, hyttetur osv. Ikke reise overalt der det er mest mulig folk. Turister fra utlandet skulle vært forbudt og det samme med nordmenn som reiser til utlandet, men penger er jo viktigst av alt! Fuckings penger😡 Så er det lett å bli etterpåklok når det øker kraftig. Da er det for sent. Må alt stenges igjen. Når det er en pandemi verden rundt så går det an å holde seg hjemme en sommer eller en tur der det ikke er store folkemengder.

Går an å passe på seg selv også;) Hvorfor blande seg med ting man ikke har noe med? Kos deg i teltet da vel

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det dør ca 150 000 mennesker i verden hver eneste dag. I løpet av det halve året viruset har vært her har det altså dødd ca 27 millioner mennesker. Av disse har      600 000 dødd med/av korona. Og de aller fleste med korona ettersom snittalderen i veldig mange land er tilsvarende levealderen i landet. 

Det er på tide å innse at vi ikke kan sette hele verden på vent enda lenger pga dette viruset. Det er en mild forkjølelse for de aller fleste av oss (jeg hadde det selv i mars, var pjusk i fire dager og har ingen senskader).

Det burde heller blitt mer fokus på en sunn livsstil. Fedme er kanskje den farligste risikofaktoren for dette viruset; og hjerte- og karsykdommer er det som tar livet av flest mennesker i verden. Skal vi redde flest mulig mennesker er det her vi må ta tak. 

Dette.

En skulle tro at døden var noe som først inntraff da covid-19 dukket opp.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

De som er dumme nok til å reise utenlands nå synes jeg burde bli orgenetlig korona syke! Og holde seg der de er :)

Anonymkode: 0d35a...85d

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri hørt om situasjoner der fedme smitter med eksponensiell spredning, og truer helsevesenet med kollaps.

Anonymkode: 5d5a8...13e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nok med at dere er smålige og dømmesyke. Dere er skadefryde også.

Anonymkode: 1bd30...66e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nok med at dere er smålige og dømmesyke. Dere er skadefryde også.

Det er ikke nødvendig å si «dere» når du henvender deg til en. Det går an å være skeptisk til reising, uten skadefryd. Jeg synes også skadefryd er stygt, selv om jeg deler skepsisen til reising.

Anonymkode: 5d5a8...13e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som er dumme nok til å reise utenlands nå synes jeg burde bli orgenetlig korona syke! Og holde seg der de er :)

Anonymkode: 0d35a...85d

Orgenetlig, ja 🤣🤣🤣🤦🤣

Anonymkode: 18552...a46

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

At de er egoistiske og korttenkte. Og også heslig privilegerte som oppfører seg som om at barnevernet vil komme å hente barna, om de ikke får en sommerferie vekk fra hjemmet. Og at de ikke evner å se at Spania er ikke nødvendig for å få en fin sommer. Bare fordi du kan, så betyr det ikke at du bør gjøre det. 

Jeg gir lang marsj i om smittesituasjonen i det landet de reiser til. Om hvilke smittevernrutiner de har. Det betyr absolutt ingenting. Det er egoistisk og totalt unødvendig å reise bare for å reise i den situasjonen vi står i nå. Ikke noe "men", ingen unnskyldning finnes for unødvendige fritidsreiser i dag. Ha litt vett i hodet og hold deg hjem i år, du dør ikke av å ha ferie i nærområdet ditt og barna lider ingen nød og det gjør heller ikke de voksne! 

Anonymkode: 86057...b6b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at de er egoister og tomme i hodet.

Anonymkode: 69b3f...5d0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

At de er egoistiske og korttenkte. Og også heslig privilegerte som oppfører seg som om at barnevernet vil komme å hente barna, om de ikke får en sommerferie vekk fra hjemmet. Og at de ikke evner å se at Spania er ikke nødvendig for å få en fin sommer. Bare fordi du kan, så betyr det ikke at du bør gjøre det. 

Jeg gir lang marsj i om smittesituasjonen i det landet de reiser til. Om hvilke smittevernrutiner de har. Det betyr absolutt ingenting. Det er egoistisk og totalt unødvendig å reise bare for å reise i den situasjonen vi står i nå. Ikke noe "men", ingen unnskyldning finnes for unødvendige fritidsreiser i dag. Ha litt vett i hodet og hold deg hjem i år, du dør ikke av å ha ferie i nærområdet ditt og barna lider ingen nød og det gjør heller ikke de voksne! 

Anonymkode: 86057...b6b

Nok en ensporet tulling som tror utenlandsferie er synonymt med fylla på Granca, paraplydrink og strandliv.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke så glad i altfor mye sol&varme så for meg er det lett å lytte til anbefaling om å ikke dra selv om man har lov / det ikke er forbudt. 

Jeg kan skjønne at de som har eget hus/leilighet med privat basseng vil dra og det synes jeg vel er helt ok - men ellers er det jo en del restriksjoner som gjør at jeg av den grunn ikke er så fristet til å dra heller - det med at man må bruke munnbind i flere sammenhenger.  

Anonymkode: f9fc9...6c4

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan faktisk evne å dele denne skafefryden med deg. Når man er så dum at man reiser til Spania nå kan man takke seg selv.

Skrevet

Jeg tenker at det er lurt å se ting i perspektiv. Her er daglige dødsfall og nye smittede i Spania. Økningen i smite man altså diskuterer er den som er markert med rødt. Legg også merke til at det dør så godt som ingen av korona i Spania, har ikke gjort det på over 2 måneder.

image.thumb.png.854908ca862d240aa265db24ea923aa7.png

• Liker 4
Skrevet
24 minutter siden, Gjeste mann skrev:

Jeg tenker at det er lurt å se ting i perspektiv. Her er daglige dødsfall og nye smittede i Spania. Økningen i smite man altså diskuterer er den som er markert med rødt. Legg også merke til at det dør så godt som ingen av korona i Spania, har ikke gjort det på over 2 måneder.

Perspektiv har aldri vært viktig for hysterikere.

• Liker 6
Skrevet

Tenker at de er litt enkle. Og det styrkes av å lese i avisen om alle som føler seg "mye tryggere i Spania enn i Norge". Det er en grunn til alle de enormt strenge tiltakene i Spania, mens vi har kunnet slappe mer av🤦🏻‍♀️ Før grensene åpnet for både inn og utreise hadde vi nesten ikke smittetilfeller i Norge. I mange fylker var smitten omtrent fraværende. 

Det blir det raskt slutt på. Takk til de reiselystne.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Gjeste mann skrev:

Du kan jo sammenlikne den rødmarkerte delen av grafen med venstre del av kurven til bølge en. Det gikk ikke lang tid fra det så ut som det røde og til det var fullt utbrudd. 

Anonymkode: c02fb...3ad

• Liker 2
  • Opprett ny...