burgut Skrevet 17. juli 2020 #101 Skrevet 17. juli 2020 Leste i avisen at folk opplever reiseskam og at de ikke kan poste på sosiale media fra sine reiser uten å bli kritisert. Stakkars! 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #102 Skrevet 17. juli 2020 8 minutter siden, burgut skrev: Synes i hvert fall ikke at folk skal klage på reiseskam/flyskam. Hvorfor skal man på død og liv ut å reise midt i en krise? Reiserådene er enkle: det er lov å reise,men ikke anbefalt. Så slutt å sutre over reiseskam! Vi bestilte og betalte en reise allerede før jul. Reisen er i oktober. Så lenge UD sier det er greit å reise, reiser vi. Mindre smitte der enn i Norge. Får heller ikke igjen pengene så lenge UD ikke fraråder å reise. Anonymkode: 31554...172 5
NumberSix Skrevet 17. juli 2020 #103 Skrevet 17. juli 2020 (endret) Dersom det er fremdeles er mulig kommer vi til å reise til et såkalt grønt land i Norden når vi får ferie i slutten av august, men jeg tror ikke vi kommer til å utbasunere det til alle og enhver. Vi følger med på situasjonen, både her i Norge og i det aktuelle landet, tar forhåndsregler, og vi har nok ferie igjen etter turen til å kunne oppholde oss i karantene hvis vi må det. Karantenen tar vi i såfall på hytta, som ligger langt fra andre hytter i samme kommune som vi bor. Denne ferien vil være siste ferie på mange år hvor vi har mulighet til å reise bort, og da vil vi gjerne se noe annet enn Norge, hvor vi har feriert mye tidligere. Har ingen dårlig samvittighet for det. Regner det faktisk som mye mer sannsynlig å bli smittet på bussen til jobb her i Norge, hvor alle står oppå hverandre fordi bussene har sommerruter og alle skal på jobb mer eller mindre samtidig om morgenen. Endret 17. juli 2020 av NumberSix 2
Hatsumomo Skrevet 17. juli 2020 #104 Skrevet 17. juli 2020 (endret) Jeg tenker vel helst at jeg bare er uendelig glad det ikke er meg som skal stå i kø på flyplasser, sitte tett i tett i flyet, mått bruke munnbind i 30 graders varme overalt og lure på om smitten lurer rundt hvert eneste hjørne. For så å komme hjem og kanskje måtte sitte o karantene pga en mulig forkjølelse som snek seg med. Nei, kjenner meg bare glad og trygg for å være i Norge hvor smitten er svært lav. Forøvrig er det like mye sjanse for at turistene som kommer til Norge bringer med seg smitte som at nordmenn tar med seg en liten gavepakke hjem så akkurat det bekymrer meg ikke noe særlig. Tror det kan bli litt økt smitte til høsten, men vi kunne uansett ikke forbli hermetisk lukket som land over lengre tid. Nå er smitteverntiltakene ganske godt innarbeidet hos meg selv, jeg har nok antibac og munnbind, så jeg er klar hvis det skulle komme en liten smittebølge senhøsten. Endret 17. juli 2020 av Hatsumomo
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #105 Skrevet 17. juli 2020 De som reiser til utlandet er idioter! De som reiser til Oslo er idioter! Og de som bor i Oslo og reiser ut i resten av landet er idioter! Grensene burde vært stengt og Oslo-folk burde holde seg hjemme! Anonymkode: 131a6...3aa 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #106 Skrevet 17. juli 2020 1 minutt siden, Hatsumomo skrev: Jeg tenker vel helst at jeg er glad det ikke er meg som skal stå i kø på flyplasser, sitte tett i tett i flyet, mått bruke munnbind i 30 graders varme overalt og lure på om smitten lurer rundt hvert eneste hjørne. For så å komme hjem og kanskje måtte sitte o karantene pga en mulig forkjølelse som snek seg med. Nei, kjenner meg bare glad og trygg for å være i Norge hvor smitten er svært lav. Forøvrig er det like mye sjanse for at turistene som kommer til Norge bringer med seg smitte som at nordmenn tar med seg en liten gavepakke hjem så akkurat det bekymrer meg ikke noe særlig. Tror det kan bli litt økt smitte til høsten, men vi kunne uansett ikke forbli hermetisk lukket som land over lengre tid. Nå er smitteverntiltakene ganske godt innarbeidet hos meg selv, jeg har nok antibac og munnbind, så jeg er klar hvis det skulle komme en liten smittebølge senhøsten. Men ikke alle skal til land der det er 30 grader og maskepåbud. Vi skal til et "grønt" land med mye mindre smitte enn Norge, uten maskepåbud eller test på flyplassen. Anonymkode: 18552...a46 1
Hatsumomo Skrevet 17. juli 2020 #107 Skrevet 17. juli 2020 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men ikke alle skal til land der det er 30 grader og maskepåbud. Vi skal til et "grønt" land med mye mindre smitte enn Norge, uten maskepåbud eller test på flyplassen. Anonymkode: 18552...a46 Og du syntes at det virker tryggere at de ikke har maskepåbud eller test på flyplassen? Det ville ikke jeg følt, og du er ikke den eneste turisten på flyplassen/flyet. Mange fra andre land som blander seg der, gitt. Jeg er bare glad det ikke er meg som skal gamble med det på tur ☺️ Endret 17. juli 2020 av Hatsumomo
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #108 Skrevet 17. juli 2020 2 minutter siden, Hatsumomo said: Og du syntes at det virker tryggere at de ikke har maskepåbud eller test på flyplassen? Det ville ikke jeg følt, og du er ikke den eneste turisten på flyplassen/flyet. Mange fra andre land som blander seg der, gitt. Jeg er bare glad det ikke er meg som skal gamble med det på tur ☺️ Du bør vel flytte til et land med maskepåbud da... som om det går mye bedre i de landene enn i Norge. Anonymkode: 1ff43...a32 1
Knirke Skrevet 17. juli 2020 #109 Skrevet 17. juli 2020 51 minutter siden, burgut said: Synes i hvert fall ikke at folk skal klage på reiseskam/flyskam. Hvorfor skal man på død og liv ut å reise midt i en krise? Reiserådene er enkle: det er lov å reise,men ikke anbefalt. Så slutt å sutre over reiseskam! Husk på at reiselivsbransjen også er i krise, og for dem er den eneste veien ut at folk begynner å reise igjen. Forøvrig oppfatter jeg det ikke som det er noe krisestemning i Norge akkurat. Folk er lei av hysteriet. 7
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #110 Skrevet 17. juli 2020 16 minutter siden, Hatsumomo skrev: Og du syntes at det virker tryggere at de ikke har maskepåbud eller test på flyplassen? Det ville ikke jeg følt, og du er ikke den eneste turisten på flyplassen/flyet. Mange fra andre land som blander seg der, gitt. Jeg er bare glad det ikke er meg som skal gamble med det på tur ☺️ De har maskepåbud på flyet og ved boarding/avstigning, så blir de fra "røde" land sluset inn til koronatest. Anonymkode: 18552...a46 1
Silva Pluvialis Skrevet 17. juli 2020 #111 Skrevet 17. juli 2020 3 timer siden, Warrior skrev: Er forbanna på at det er blitt lov! Ja jeg synes folk kunne holdt seg hjemme denne sommeren, reist i Norge i stedet for, så ikke samfunnet må stenges ned igjen, men neida. Reising til utlandet er viktigst. Jeg er helt enig med deg. Jeg synes det er fryktelig dårlig gjort egentlig å reise til Spania når smittebølgen har vært så ekstrem akkurat i det landet. Å oppholde seg på en flyplass er heller ikke noe jeg ville gjort nå grunnet avstandsreglene. Mange har glemt korona. De sier det er over. At de ikke bryr seg. At de ikke tenker over det lenger. Når så mange ikke bryr seg, så må jeg bry meg, og det gjør jeg av solidaritet. Jeg overholder avstands- og hygienereglene, og jeg oppholder meg ikke i store folkemengder.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #112 Skrevet 17. juli 2020 Skjønner godt at folk ønsker å se til eiendommene sine i utlandet, eller besøke familie og gode venner. Skjønner også de som vet at kroppen har godt av varme, og trenger dette for å overleve vinteren. Regner med de som reiser følger rådene der de er. Norge er en del av verden, og det betyr at familiebånd og vennskap strekker seg mye lengre enn til riksgrensen. Hadde jeg hatt bolig i Spania ville jeg vært livredd for husokkupanter, de er jo umulige å få ut. Anonymkode: 64949...50a 5
mammahjarte Skrevet 17. juli 2020 #113 Skrevet 17. juli 2020 Eg synest det er provoserende. Mange har gått konkurs, andre sliter. Spesielt småselskap! Det er usolidarisk og trist at pengene ikkje blir brukt i norge. Folk tenkjer kanskje ikkje så langt. Enig i at dei er litt enkle faktisk. Unntaket er familiegjenforening. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #114 Skrevet 17. juli 2020 8 minutter siden, mammahjarte skrev: Eg synest det er provoserende. Mange har gått konkurs, andre sliter. Spesielt småselskap! Det er usolidarisk og trist at pengene ikkje blir brukt i norge. Folk tenkjer kanskje ikkje så langt. Enig i at dei er litt enkle faktisk. Unntaket er familiegjenforening. Men det er ikke nok mennesker i Norge til å dekke tap av turister. For øvrig har veldig mange nordmenn sine feriepenger enda bundet hos flyselskap/reiseselskap, hvilke penger skal de bruke på norske bedrifter? Anonymkode: 18552...a46 3
Gjeste mann Skrevet 17. juli 2020 #115 Skrevet 17. juli 2020 Jeg tenker det er flott at de som reiser bidrar til å holde hjulene i gang for ansatte på Norske flyplasser. Kjenner flyplasspermitterte som nå er tilbakekalt til jobb. Det er supert. 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #116 Skrevet 17. juli 2020 10 minutter siden, mammahjarte skrev: Eg synest det er provoserende. Mange har gått konkurs, andre sliter. Spesielt småselskap! Det er usolidarisk og trist at pengene ikkje blir brukt i norge. Folk tenkjer kanskje ikkje så langt. Enig i at dei er litt enkle faktisk. Unntaket er familiegjenforening. Jeg finner ikke noe spesielt å bruke pengene mine på i Norge for å være ærlig. Jeg kan ikke bruke penger for å bruke penger. Anonymkode: 64949...50a 4
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #117 Skrevet 17. juli 2020 De som er litt enkle er alle hysterikerne. Anonymkode: a1d46...918 8
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #118 Skrevet 17. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo lovlig nå, men synes dere at de egentlig burde holdt seg hjemme? Hvorfor/hvorfor ikke? Anonymkode: 2af3c...431 Jeg synes folk får gjøre som de vil, og bryr meg ikke nevneverdig om at folk reiser dit eller til andre land. Faktisk tror jeg det er tryggere på stranda i Spania med smittevernreglene der, enn i en eller annen fornøyelsespark eller badeplass i Norge. Planen til regjeringen har vært å flate ut kurven, ikke stoppe den. Anonymkode: ff32a...f93 3
maskinisten Skrevet 17. juli 2020 #119 Skrevet 17. juli 2020 1 time siden, burgut skrev: Leste i avisen at folk opplever reiseskam og at de ikke kan poste på sosiale media fra sine reiser uten å bli kritisert. Stakkars! Er ikke rart at barn i dag har null filter på sosiale medier mtp at foreldrene deres er så lite intelligente når det kommer til nettvett og skikk og bruk. 1
Gjest Peanut Skrevet 17. juli 2020 #120 Skrevet 17. juli 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Da er det bedre å "ofre" noen svake mennesker som likevel ville dødd snart. Anonymkode: 1bd30...66e Har en tankegang fra en annen verden -_- Det er folk som sier sånt som er svake
Anbefalte innlegg