Gå til innhold

Hva tenker dere om folk som reiser på ferie til for eksempel Spania?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Flinke deg. Alt handler ikke om ferie.

Anonymkode: 1bd30...66e

Nei, men mange av oss som har sittet med hjemmekontor samtidig som man hadde fulltidsundervisning av flere barn på forskjellige klassetrinn og barnehagebarn flygende i beina på oss, har sterkt behov for ferie for å unngå å havne i 100 prosent sykmelding til høsten. Vi er utslitt og har klaustrofobi. 

Anonymkode: 18552...a46

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor studerer du?

Anonymkode: 0331d...ee8

Hvordan det? Hadde det ikke vært for at jeg har fått jobbet en del i sommer og skal ut i praksis til høsten, så tror jeg ikke at jeg hadde holdt ut.

Anonymkode: 911be...f31

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det greit for deg at jeg reiser til Spania for å se til huset mitt som muligens er blitt okkupert? Hvorfor er det greit for myndighetene og ikke for deg?

Du får sende henne faktura for ødeleggelser som husokkupantene har gjort i ditt hus. Siden hun mener du ikke skal reise 😄 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Selv om det er lov, fraråder jo myndighetene reising dersom man ikke må. Nakstad, for eksempel, sier at det er åpnet på bakgrunn av at det nå er mindre smitte i Europa, men at reiser likevel frarådes fordi den første smittebølgen i Norge skyldtes at nordmenn tok med smitte hjem fra utlandet.

Folk som gir blaffen i denne frarådingen, er da etter min mening både egoistiske og dumme. Og litt enkle, som noen påpeker over her.

Anonymkode: 2af3c...431

Nakstad sier også at man ikke trenger skamme seg for å reise til de landene det er åpnet for. Ei heller trenger man gå i karantene etterpå. Jeg tenker ingenting om folk som reiser til Spania, så lenge de går i karantene dersom det skulle bli innført igjen innen de kommer hjem. 

Anonymkode: 1ff43...a32

• Liker 7
Gjest Forumhei
Skrevet

Det er ikke sikkert at det er åpent for reiser neste sommer heller. Det kan hende dette vedvarer i flere år. Min samboer har barn i utlandet som han må besøke. Så nå reiser vi, til et grønt land, med god samvittighet. Det er nettopp fordi det er varslet andre bølge på høsten at vi reiser nå. Han får da mest sannsynlig ikke sett sine barn før til neste år igjen. 

Om dette blir tilfelle venter vi så klart 1 år eller 10. Tar det når det er ferdig.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bra innspill. Viktig å øke konfliktnivået der vi kan. 

Anonymkode: 5d5a8...13e

Vel, poenget mitt er jo nettopp at hvis man ikke tør å ta konflikten fordi det er for liten sak, så bør man legge hele saken fra seg mentalt.

Dette gjelder forøvrig alt i livet, ikke bare angående dette. Gjør noe med tankene dine, eller gå videre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tullprat tatt ut av ingenting. Et dårlig forsøk på hersketeknikk.

Han hadde et poeng.

Anonymkode: e1677...7b4

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Forumhei skrev:

Om dette blir tilfelle venter vi så klart 1 år eller 10. Tar det når det er ferdig.

Og du mener dette også er rimelig for dem som har familie i utlandet? Å ikke se sine barn, foreldre, søsken, kjæreste, kone, mann på flere år?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, maskinisten skrev:

Vel, poenget mitt er jo nettopp at hvis man ikke tør å ta konflikten fordi det er for liten sak, så bør man legge hele saken fra seg mentalt.

Dette gjelder forøvrig alt i livet, ikke bare angående dette. Gjør noe med tankene dine, eller gå videre.

Enig. Det er slik det er i Norge - folk går rundt og ser stygt på deg, baksnakker deg, men sier ingenting direkte. Spør du hva det er, svarer de "ingenting". Og fortsetter å utestenge, være sure og sende deg stygge blikk. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men mange av oss som har sittet med hjemmekontor samtidig som man hadde fulltidsundervisning av flere barn på forskjellige klassetrinn og barnehagebarn flygende i beina på oss, har sterkt behov for ferie for å unngå å havne i 100 prosent sykmelding til høsten. Vi er utslitt og har klaustrofobi. 

Vel, det driter jeg i, på samme måte som du gir blaffen i mitt mulig okkuperte hus i Spania.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spania hadde i går sitt høyeste smittetall siden mai og nedstenging i Catalonia. 

Anonymkode: 5d5a8...13e

Spania er mer enn disse distriktene. Der jeg har hus er det minimalt med smitte, dessuten meget god sykehusdekning.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, det driter jeg i, på samme måte som du gir blaffen i mitt mulig okkuperte hus i Spania.

Hvor skrev jeg at jeg gir blaffen? Jeg sier nettopp det - jeg bryr meg ikke om folk reiser eller ikke. Så lenge de ikke gjør noe ulovlig, så er det ikke noe problem for meg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Superegoister. Skal hetse hver en jeg kommer over.

Anonymkode: c7fd8...077

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Det er slik det er i Norge - folk går rundt og ser stygt på deg, baksnakker deg, men sier ingenting direkte. Spør du hva det er, svarer de "ingenting". Og fortsetter å utestenge, være sure og sende deg stygge blikk. 

Absolutt. Og etter at folk over en viss alder har forstått hvordan de bruker kommentarfelt og Facebook, så har det tatt helt av dessverre.

• Liker 2
Gjest Forumhei
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du mener dette også er rimelig for dem som har familie i utlandet? Å ikke se sine barn, foreldre, søsken, kjæreste, kone, mann på flere år?

Jeg snakker for meg selv, du må jo ta valg basert på dine forutsetninger. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Yeah right. Som om du tør det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Forumhei skrev:

ter vi så klart 1 år eller 10. Tar det når det er ferdig.

"så klart" vi venter i 10 år med å dra utenlands... Jada, kanskje greit for deg, men ikke for alle oss andre som har annet å gjøre enn bare feriere. Hva med økonomien? Alt går til helvete om grensene stenges i 10 år. Da er det bedre å "ofre" noen svake mennesker som likevel ville dødd snart.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får si det til myndighetene som har åpnet grensa. For øvrig ser man nå hva som skjer når nordmenn skal feriere i eget land. Det er enorme køer ved Gaustadtoppen, Prekestolen, på Tusenfryd og Dyreparken i Kristiansand. Er dette noe bedre da? I tillegg kommer alle turistene fra Danmark, Tyskland, Finland osv. Kjenner to stk som fortalte at smittevern i flere av de andre landene er på helt annet nivå enn i Norge - de følte seg tryggere i disse landene for der bruker man maske, holder avstand og har regler for max antall personer. Her i Norge løper man som hodeløs høne i store folkemengder opp fjelltoppene.

Norge er meir enn Gaustadtoppen og Tusenfryd ( og det andre du ramsa opp) Norge er mange steder med mindre folk enn turistefeller i Norge eller Spanias strender. 

Anonymkode: 72581...781

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Og hva hjelper det bortsett fra at du forsurer ditt eget liv? Hvis jeg hadde reist til et lovlig land i utlandet og ukjente mennesker på nett begynte å hetse meg, ville jeg bare ha rapportert dem og flirt av det hele. Når skal folk forstå at kjefting, hets, hat og banning ikke hjelper noen verdens ting?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Norge er meir enn Gaustadtoppen og Tusenfryd ( og det andre du ramsa opp) Norge er mange steder med mindre folk enn turistefeller i Norge eller Spanias strender. 

Anonymkode: 72581...781

Ja, men vil man ha et OK vær og noe interessant å se på, så drar man til de populære stedene. Her jeg bor for eksempel er det ingenting å finne på med barn. Tenåringene er ikke interessert i telttur i 10 grader og regn i trang telt sammen med mora. Mora får for øvrig nyrebekkenbetennelse av telttur i kulden - been there done that flere ganger. 

• Liker 3
  • Opprett ny...