maskinisten Skrevet 17. juli 2020 #21 Skrevet 17. juli 2020 6 minutter siden, Warrior skrev: Det blir store køer pga folk MÅ reise. Hva med å holde seg hjemme en sommer? Eller på båttur, telttur, hyttetur osv. Ikke reise overalt der det er mest mulig folk. Turister fra utlandet skulle vært forbudt og det samme med nordmenn som reiser til utlandet, men penger er jo viktigst av alt! Fuckings penger😡 Så er det lett å bli etterpåklok når det øker kraftig. Da er det for sent. Må alt stenges igjen. Når det er en pandemi verden rundt så går det an å holde seg hjemme en sommer eller en tur der det ikke er store folkemengder. Jeg har et tips som kommer til å bedre din psykiske helse: Slett kontoen din fra KG og ta en pause fra sosiale medier. Og følg ditt eget tips, ta noen teltturer i naturen. 9
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #22 Skrevet 17. juli 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn på generelt grunnlag er jeg enig, men når vi er midt i en pandemi, og når det folk du ikke kjenner gjør og ikke gjør kan få direkte innvirkning på ditt liv, blir det jo litt annerledes. Selv synes jeg folk som reiser til Spania er nokså egoistiske og litt dumme. Jeg sier det ikke direkte til dem da, men tenker mitt. Anonymkode: 2af3c...431 Skjer det noe hvis jeg mener noe om disse folkene da? Slutter de å gjøre det og det? Nei. Ingen vits i å mene noe, dømme, kjefte, smelle og gjøre sitt eget liv surt. Anonymkode: 18552...a46 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #23 Skrevet 17. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å si at noen er "enkel" fordi de gjør noe du er uenig i , er en hersketeknikk. Anonymkode: 1bd30...66e Det er ikke hersketeknikk når jeg tar utgangspunkt i noe som helsemyndighetene så tydelig fraråder. Anonymkode: 2af3c...431 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #24 Skrevet 17. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke hersketeknikk når jeg tar utgangspunkt i noe som helsemyndighetene så tydelig fraråder. Anonymkode: 2af3c...431 Det er det visst det. Helsemyndighetene ville ikke brukt et slikt uttrykk. Anonymkode: 1bd30...66e 6
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #25 Skrevet 17. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pass deres egne saker. Tusenvis av nordmenn har eiendommer i Spania. de vi se til dem, se til at det ikke har vært innbrudd, huset blitt okkupert, se at strømmen og alarmen er på. osv. Faen, det finnes ikke verre folk enn de som "passer" på alle andre og ikke ser lenger enn sin egen nesetipp mtp hva folk driver med i "syden". Anonymkode: 1bd30...66e Herregud, se litt på det større bildet. Vi er midt oppi en global pandemi. Dine handlinger kan ha alvorlige konsekvenser for andre, så da er det helt naturlig at folk er redde og bekymrer seg for egoistiske folk som ikke greier å finne andre løsninger for å få sjekket at leiligheten er ok. Anonymkode: 0331d...ee8 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #26 Skrevet 17. juli 2020 La nå folk få gjøre som de vil så lenge det er lov?! Noe å bruke energi på også 😳 Rart det er krig i verden?! Anonymkode: 8359d...60b 9
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #27 Skrevet 17. juli 2020 9 minutter siden, Warrior skrev: Det blir store køer pga folk MÅ reise. Hva med å holde seg hjemme en sommer? Eller på båttur, telttur, hyttetur osv. Ikke reise overalt der det er mest mulig folk. Turister fra utlandet skulle vært forbudt og det samme med nordmenn som reiser til utlandet, men penger er jo viktigst av alt! Fuckings penger😡 Så er det lett å bli etterpåklok når det øker kraftig. Da er det for sent. Må alt stenges igjen. Når det er en pandemi verden rundt så går det an å holde seg hjemme en sommer eller en tur der det ikke er store folkemengder. Men da regner jeg med at du er selvforsynt med mat, helsehjelp, skole osv siden du ikke ønsker å bruke penger? Penger er det som styrer velferdsstaten. Har ikke staten inntekter, må du snart begynne å betale for helsehjelp, skole, dyrke egne matvarer og klare deg selv. For øvrig er det mange som ikke har verken båt eller hytte. Anonymkode: 18552...a46 10
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #28 Skrevet 17. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Herregud, se litt på det større bildet. Vi er midt oppi en global pandemi. Dine handlinger kan ha alvorlige konsekvenser for andre, så da er det helt naturlig at folk er redde og bekymrer seg for egoistiske folk som ikke greier å finne andre løsninger for å få sjekket at leiligheten er ok. Anonymkode: 0331d...ee8 Men hvorfor finne andre tungvinte og dyre løsninger hvis det er lov? Anonymkode: 18552...a46 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #29 Skrevet 17. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pass deres egne saker. Tusenvis av nordmenn har eiendommer i Spania. de vi se til dem, se til at det ikke har vært innbrudd, huset blitt okkupert, se at strømmen og alarmen er på. osv. Faen, det finnes ikke verre folk enn de som "passer" på alle andre og ikke ser lenger enn sin egen nesetipp mtp hva folk driver med i "syden". Anonymkode: 1bd30...66e Så enig!!!! Anonymkode: 8359d...60b 5
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #30 Skrevet 17. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så lite som regjeringen og universiteter og høyskoler har gjort for studentene, så har jeg null dårlig samvittighet for å reise utenlands i sommer. Vi har fått beskjed at det blir digital undervisning til høsten og. Hadde de giddet ville de klart å lage et opplegg som gjorde at alle fikk komme på skolen, i hvert fall noen timer i uken. Når vi studenter har blitt så ignorert som vi har, så har i hvert fall ikke jeg tenkt å holde meg i Norge fordi moralens voktere mener jeg skal det. Anonymkode: 911be...f31 Hvor studerer du? Anonymkode: 0331d...ee8
Gjest Forumhei Skrevet 17. juli 2020 #31 Skrevet 17. juli 2020 Syntes det er rart når de vet hva vi risikere på sein høsten, jeg hadde fått dårlig samvittighet i ettertid. Hadde heller ikke koset meg da det hadde ligget i bakhodet at jeg kan bli smittet. Jeg sparer heller pengen så tar vi en skikkelige ferie etter pandemien, jeg gjør alt for å ikke smitte andre😊
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #32 Skrevet 17. juli 2020 13 minutter siden, maskinisten skrev: Som alle i Norge. Ekstremt mange konfliktsky baksnakkere her. Enten så får du ytre meningen din, eller så får du la være å tenke på det. Bra innspill. Viktig å øke konfliktnivået der vi kan. Anonymkode: 5d5a8...13e 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #33 Skrevet 17. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, se litt på det større bildet. Vi er midt oppi en global pandemi. Dine handlinger kan ha alvorlige konsekvenser for andre, så da er det helt naturlig at folk er redde og bekymrer seg for egoistiske folk som ikke greier å finne andre løsninger for å få sjekket at leiligheten er ok. Anonymkode: 0331d...ee8 Er det greit for deg at jeg reiser til Spania for å se til huset mitt som muligens er blitt okkupert? Hvorfor er det greit for myndighetene og ikke for deg? Anonymkode: 1bd30...66e 6
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #34 Skrevet 17. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: La nå folk få gjøre som de vil så lenge det er lov?! Noe å bruke energi på også 😳 Rart det er krig i verden?! Anonymkode: 8359d...60b Ikke noe rart. Over natten har nordmenn som nasjon forvandlet seg til belærende, selvgode, kjeftende og uhøflige mennesker. Folk her i landet er jo belærende til vanlig, og angir alle og enhver til barnevernet, skatteetaten, NAV osv for å føle seg bedre enn andre. Anonymkode: 18552...a46 8
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #35 Skrevet 17. juli 2020 1 minutt siden, Forumhei skrev: Syntes det er rart når de vet hva vi risikere på sein høsten, jeg hadde fått dårlig samvittighet i ettertid. Hadde heller ikke koset meg da det hadde ligget i bakhodet at jeg kan bli smittet. Jeg sparer heller pengen så tar vi en skikkelige ferie etter pandemien, jeg gjør alt for å ikke smitte andre😊 Flinke deg. Alt handler ikke om ferie. Anonymkode: 1bd30...66e 5
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #36 Skrevet 17. juli 2020 For å si det slik, de som reiser til syden nå,det er nok ikke av de smarteste folka. Kunne vært artig med en scanfact undersøkelse, og funnet ut hvor mange av de som drar til syden i sommer har høyere utdannelse.......det er nok en liten andel. Anonymkode: 35220...99d 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #37 Skrevet 17. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke noe rart. Over natten har nordmenn som nasjon forvandlet seg til belærende, selvgode, kjeftende og uhøflige mennesker. Folk her i landet er jo belærende til vanlig, og angir alle og enhver til barnevernet, skatteetaten, NAV osv for å føle seg bedre enn andre. Anonymkode: 18552...a46 Kunne ikke vært mer enig. Nordmenn kan være ufyselige. Er det rart vi vil til Spania?? Anonymkode: 1bd30...66e 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #38 Skrevet 17. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til opplysing er det mer smitte i Oslo enn i store deler av Spania. Spanjolene tar dessuten stort sett dette med smittevern veldig alvorlig, derfor er det på mange måter tryggere der nede. Og nei, man drar ikke med seg et virus veldig lett iten å være smittet selv. De som smitter er dessuten gjerne veldig syke pga større eksponering av virus. så man merker det stort sett, kan man si. Anonymkode: 1bd30...66e Spania hadde i går sitt høyeste smittetall siden mai og nedstenging i Catalonia. Anonymkode: 5d5a8...13e 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #39 Skrevet 17. juli 2020 2 minutter siden, Forumhei skrev: Syntes det er rart når de vet hva vi risikere på sein høsten, jeg hadde fått dårlig samvittighet i ettertid. Hadde heller ikke koset meg da det hadde ligget i bakhodet at jeg kan bli smittet. Jeg sparer heller pengen så tar vi en skikkelige ferie etter pandemien, jeg gjør alt for å ikke smitte andre😊 Det er ikke sikkert at det er åpent for reiser neste sommer heller. Det kan hende dette vedvarer i flere år. Min samboer har barn i utlandet som han må besøke. Så nå reiser vi, til et grønt land, med god samvittighet. Det er nettopp fordi det er varslet andre bølge på høsten at vi reiser nå. Han får da mest sannsynlig ikke sett sine barn før til neste år igjen. Anonymkode: 18552...a46 6
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #40 Skrevet 17. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For å si det slik, de som reiser til syden nå,det er nok ikke av de smarteste folka. Kunne vært artig med en scanfact undersøkelse, og funnet ut hvor mange av de som drar til syden i sommer har høyere utdannelse.......det er nok en liten andel. Anonymkode: 35220...99d Tullprat tatt ut av ingenting. Et dårlig forsøk på hersketeknikk. Anonymkode: 1bd30...66e 5
Anbefalte innlegg