Gå til innhold

Hva tenker dere om folk som reiser på ferie til for eksempel Spania?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jo lov med litt humor også da,

Min mor er sånn passe hysterisk. Vi var nylig på ferie i Danmark, da hun ringte og lurte på hvordan vi hadde det sa jeg;

"Vi er på sånn coronafestival der vi utveksler smitte. Blir spennende å se hva vi tar med hjem" ... :.)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Gjeste mann said:

"Vi er på sånn coronafestival der vi utveksler smitte. Blir spennende å se hva vi tar med hjem"

Idiot.

Anonymkode: 3e340...919

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobber i butikk her i Norge og kan si at folk gor blank F om smitte nå.  Gå og reis til disse land hvor folk tar det alvorlig og politiet er brukbar sier jeg. 

Anonymkode: 5046e...bd4

Her i sentral-Europa er det helt fantastisk å være. 

Det er køsystem og begrenset antall per butikk, alltid en ansatt som holder vakt i døra. Absolutt alle holder god avstand og beveger seg forsiktig - på restauranter, i butikker og på offentlig transport. Man bruker maske inne på butikker, liker man ikke maskebruk er det bare å droppe ferie-shoppingen. 

På restauranter er menyer fjernet - man får kode til meny på egen telefon. Salt og pepper er det servitører som ekspederer. 

Politiet er godt synlig, og om det er større samlinger eller regler ikke overholdes gir de beskjed. Det er også etablert et skikkelig bot-system, uten at jeg har sett at de må ty til det. 

Det er også romslig, og god plass, da Asiater og Amerikanere ikke er på Europa ferie i år. 

I det hele tatt en av de beste sommerferiene noen gang da også hetebølgen holdt seg unna Europa i år, og alle er så glad når vi kommer og bruker penger - har fått gratis oppgradering på alle hotell så langt. 

Anonymkode: cfd24...f8b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er køsystem og begrenset antall per butikk, alltid en ansatt som holder vakt i døra. Absolutt alle holder god avstand og beveger seg forsiktig - på restauranter, i butikker og på offentlig transport. Man bruker maske inne på butikker, liker man ikke maskebruk er det bare å droppe ferie-shoppingen. 

På restauranter er menyer fjernet - man får kode til meny på egen telefon. Salt og pepper er det servitører som ekspederer. 

Politiet er godt synlig, og om det er større samlinger eller regler ikke overholdes gir de beskjed. Det er også etablert et skikkelig bot-system, uten at jeg har sett at de må ty til det. 

Det er også romslig, og god plass, da Asiater og Amerikanere ikke er på Europa ferie i år. 

I det hele tatt en av de beste sommerferiene noen gang da også hetebølgen holdt seg unna Europa i år, og alle er så glad når vi kommer og bruker penger - har fått gratis oppgradering på alle hotell så langt. 

Mens jeg synes dette høres ut som ferien fra helvete!

Anonymkode: 2af3c...431

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mens jeg synes dette høres ut som ferien fra helvete!

Hvorfor? 

Vanligvis er man sild i tønne, da det er stappfullt av folk. Nå er det romslig overalt, alltid ledig bord på restaurant, oppgradering til store rom på hotell, bassenget for seg selv. Blant annet. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? 

Køsystem, masker, servitører som beslaglegger krydderiet, synlig politi, og koronapåminnelser dagen lang. Jeg trodde først du var ironisk...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Køsystem, masker, servitører som beslaglegger krydderiet, synlig politi, og koronapåminnelser dagen lang. Jeg trodde først du var ironisk...

Absolutt ikke. 

Har stått i en kø, en gang, to minutter for å komme inn på matbutikk. Her er det alltid trygghet for at hver butikk følger sin begrensning i antall besøkende. Det samme på kollektivtransport, det er folk som passer på at alle oppfører seg.

Det å ta på masken i 5-10 minutter akkurat når jeg skal titte på noe i en butikk går helt fint. Men - hadde ikke reist til et land med maskepåbud, det er for begrensende. 

Jeg har vært på restaurant i Norge flere ganger, og reagert på tiltakene. Så må si at det er en stor trygghet at ikke alle kan kladde i vei på krydder og ketchupflasker i disse tider.

Og politiet er en stor sikkerhet, som alltid når vi er på tur i utlandet. I motsetning til Oslo, der det er fritt frem både for lommetyver, og store ansamlinger av mennesker. 

Det er faktisk befriende å være her, på alle mulige måter. Etter at hjembyen min ble invadert av dansker, tyskere, kinesere, med mer. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke. 

Da er vi ekstremt uenige om hva som er en bra ferie.

• Liker 2
Skrevet
16 timer siden, Uatskillelig skrev:

Ethvert menneskeliv er uendelige mye mer verdt enn alle penger i verden.

På ingen måte.

Men for å spille spillet ditt. Er det verdt å risikere at hundretusener dør tidligere som følge av økonomiske problemer corona har påført dem, for å gi pensjonister et litt lenger liv?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Uatskillelig skrev:

Ethvert menneskeliv er uendelige mye mer verdt enn alle penger i verden.

Dette var meget naivt sagt. Bare i bibelen dette er en sannhet. Man bruker ikke 1 milliard på å redde f.eks. en 90-åring. I så fall må man forsake andre ting i helsevesenet. De fleste er enige i at man investerer mer penger i mennesker med håp om en framtid. Inkludert de aller fleste 90-åringer.

Anonymkode: 1bd30...66e

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er fantastisk med fascistpoliti.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, maskinisten skrev:

På ingen måte.

Men for å spille spillet ditt. Er det verdt å risikere at hundretusener dør tidligere som følge av økonomiske problemer corona har påført dem, for å gi pensjonister et litt lenger liv?

Det er ikke derfor vi har tiltak. Det er for å hindre at helsevesenet kollapser. Du må oppdatere kunnskapen din.

Anonymkode: 5d5a8...13e

Gjest Paramount
Skrevet
På 17.7.2020 den 10.22, Warrior skrev:

Er forbanna på at det er blitt lov! Ja jeg synes folk kunne holdt seg hjemme denne sommeren, reist i Norge i stedet for, så ikke samfunnet må stenges ned igjen, men neida. Reising til utlandet er viktigst.

Hva med alle utlendinger som kommer til Norge? 
Jeg ønsker alle god tur. Mange steder i Norge har så dårlig klima at folk trenger noen uker med sterk sol og varme for å holde ut ett år til. Slike turer er høyst nødvendige for mange. Livet handler om mer enn å overleve. 
Selv er jeg hjemme, men det er fordi jeg synes det er for mye styr rundt alle restriksjonene, slapper av bedre her hjemme.

AnonymBruker
Skrevet

Dem er komplett tjukke i hodet og helt borte vekk. Folk har helt mistet hodet. 

Anonymkode: b1578...754

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Idiot.

Anonymkode: 3e340...919

Hun lo godt, viktig med litt humor også. Ikke alltid lett for andre å forstå intern humor

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke derfor vi har tiltak. Det er for å hindre at helsevesenet kollapser. Du må oppdatere kunnskapen din.

Forslag til flere tiltak som redder menneskeliv;

- forby bilkjøring

- forby røyking

- forby sjokolade og chips, kun mat som gir riktig næring er tillatt 

- vann er eneste lovlige drikke. Melk, juice, og ikke minst alkohol forbys

- barn får bare leke innendørs, eller i private hager 

- all bading forbys 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forslag til flere tiltak som redder menneskeliv;

- forby bilkjøring

- forby røyking

- forby sjokolade og chips, kun mat som gir riktig næring er tillatt 

- vann er eneste lovlige drikke. Melk, juice, og ikke minst alkohol forbys

- barn får bare leke innendørs, eller i private hager 

- all bading forbys 

Hva er poenget ditt? Ingenting??

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er poenget ditt? Ingenting??

At det er mange måter å redde liv på.

Om et menneskeliv er mer verdt enn absolutt alt annet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At det er mange måter å redde liv på.

Om et menneskeliv er mer verdt enn absolutt alt annet. 

Men nedstengingen og tiltakene handler ikke om å redde liv fra korona. De handler om å beskytte helsevesenet fra å kollapse. Svaret ditt var helt god dag mann økseskaft.

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nedstengingen og tiltakene handler ikke om å redde liv fra korona. De handler om å beskytte helsevesenet fra å kollapse. Svaret ditt var helt god dag mann økseskaft.

Goddag mann økseskaft ja, akkurat som når du bringer inn helsevesenkollaps i en diskusjon om menneskelivets muligens uendelige verdi.
Det er godt mulig at både du og regjjeringen mener tiltakene er innført for å beskytte helsevesenet. Mange KG'ere ser imidlertid annerledes på det.

Anonymkode: 8246a...5aa

• Opprett ny...