Gå til innhold

Hva tenker dere om folk som reiser på ferie til for eksempel Spania?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo lovlig nå, men synes dere at de egentlig burde holdt seg hjemme? Hvorfor/hvorfor ikke?

Anonymkode: 2af3c...431

Videoannonse
Annonse
Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Er forbanna på at det er blitt lov! Ja jeg synes folk kunne holdt seg hjemme denne sommeren, reist i Norge i stedet for, så ikke samfunnet må stenges ned igjen, men neida. Reising til utlandet er viktigst.

Endret av Warrior
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker generelt ikke på hva folk gjør og ikke gjør. Folk som reiser til land som det er åpnet å reise for, reiser dit fordi de har en grunn til det. Jeg har nok med mitt eget liv uten at jeg i tillegg skal mene noe om masse folk jeg ikke kjenner. 

Anonymkode: 18552...a46

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også reist med første fly hvis jeg hadde pengene nå. Helt innafor. Også å reise til røde land hvis du følger karantenereglene! Reis i vei! 

Anonymkode: f566e...5ce

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Korttenkte og egoistiske, er de. Det er ikke verdensende å måtte feriere i Norge en sommer.  

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Warrior skrev:

Er forbanna på at det er blitt lov! Ja jeg synes folk kunne holdt seg hjemme så ikke samfunnet må stenges ned igjen, men neida. Reising er viktigst.

Du får si det til myndighetene som har åpnet grensa. For øvrig ser man nå hva som skjer når nordmenn skal feriere i eget land. Det er enorme køer ved Gaustadtoppen, Prekestolen, på Tusenfryd og Dyreparken i Kristiansand. Er dette noe bedre da? I tillegg kommer alle turistene fra Danmark, Tyskland, Finland osv. Kjenner to stk som fortalte at smittevern i flere av de andre landene er på helt annet nivå enn i Norge - de følte seg tryggere i disse landene for der bruker man maske, holder avstand og har regler for max antall personer. Her i Norge løper man som hodeløs høne i store folkemengder opp fjelltoppene.

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Catalina Culès skrev:

Korttenkte og egoistiske, er de. Det er ikke verdensende å måtte feriere i Norge en sommer.  

Nei, men det er heller ikke noe hyggelig, for det er enorme folkemengder overalt, folk bryr seg ikke om smittevern og er frekke. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

At de er litt enkle. 

Anonymkode: e22f4...740

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har nok med mitt eget liv uten at jeg i tillegg skal mene noe om masse folk jeg ikke kjenner. 

Sånn på generelt grunnlag er jeg enig, men når vi er midt i en pandemi, og når det folk du ikke kjenner gjør og ikke gjør kan få direkte innvirkning på ditt liv, blir det jo litt annerledes.

Selv synes jeg folk som reiser til Spania er nokså egoistiske og litt dumme. Jeg sier det ikke direkte til dem da, men tenker mitt.

• Liker 6
Skrevet

Jeg gidder ærlig talt ikke å bry meg. Jeg bor ikke tett på andre enn partneren min, og jeg har eget kontor på arbeidsplassen min. Selv ved et reelt smitteutbrudd, ikke slik som vi latet som at vi hadde i våres, så hadde jeg klart meg helt fint.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier det ikke direkte til dem da, men tenker mitt.

Som alle i Norge. Ekstremt mange konfliktsky baksnakkere her.

Enten så får du ytre meningen din, eller så får du la være å tenke på det.

• Liker 2
Gjest Warrior
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du får si det til myndighetene som har åpnet grensa. For øvrig ser man nå hva som skjer når nordmenn skal feriere i eget land. Det er enorme køer ved Gaustadtoppen, Prekestolen, på Tusenfryd og Dyreparken i Kristiansand. Er dette noe bedre da? I tillegg kommer alle turistene fra Danmark, Tyskland, Finland osv. Kjenner to stk som fortalte at smittevern i flere av de andre landene er på helt annet nivå enn i Norge - de følte seg tryggere i disse landene for der bruker man maske, holder avstand og har regler for max antall personer. Her i Norge løper man som hodeløs høne i store folkemengder opp fjelltoppene.

Det blir store køer pga folk MÅ reise. Hva med å holde seg hjemme en sommer? Eller på båttur, telttur, hyttetur osv. Ikke reise overalt der det er mest mulig folk. Turister fra utlandet skulle vært forbudt og det samme med nordmenn som reiser til utlandet, men penger er jo viktigst av alt! Fuckings penger😡 Så er det lett å bli etterpåklok når det øker kraftig. Da er det for sent. Må alt stenges igjen. Når det er en pandemi verden rundt så går det an å holde seg hjemme en sommer eller en tur der det ikke er store folkemengder.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Warrior skrev:

Er forbanna på at det er blitt lov! 

Selv om det er lov, fraråder jo myndighetene reising dersom man ikke må. Nakstad, for eksempel, sier at det er åpnet på bakgrunn av at det nå er mindre smitte i Europa, men at reiser likevel frarådes fordi den første smittebølgen i Norge skyldtes at nordmenn tok med smitte hjem fra utlandet.

Folk som gir blaffen i denne frarådingen, er da etter min mening både egoistiske og dumme. Og litt enkle, som noen påpeker over her.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Pass deres egne saker. Tusenvis av nordmenn har eiendommer i Spania. de vi se til dem, se til at det ikke har vært innbrudd, huset blitt okkupert, se at strømmen og alarmen er på. osv. Faen, det finnes ikke verre folk enn de som "passer" på alle andre og ikke ser lenger enn sin egen nesetipp mtp hva folk driver med i "syden".

Anonymkode: 1bd30...66e

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Så lite som regjeringen og universiteter og høyskoler har gjort for studentene, så har jeg null dårlig samvittighet for å reise utenlands i sommer. Vi har fått beskjed at det blir digital undervisning til høsten og. Hadde de giddet ville de klart å lage et opplegg som gjorde at alle fikk komme på skolen, i hvert fall noen timer i uken. Når vi studenter har blitt så ignorert som vi har, så har i hvert fall ikke jeg tenkt å holde meg i Norge fordi moralens voktere mener jeg skal det.

Anonymkode: 911be...f31

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, maskinisten skrev:

Enten så får du ytre meningen din, eller så får du la være å tenke på det.

For noe vås. Selv om jeg synes du har en ekstremt stygg nese, sier jeg det ikke til deg.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Warrior skrev:

Er forbanna på at det er blitt lov! Ja jeg synes folk kunne holdt seg hjemme denne sommeren, reist i Norge i stedet for, så ikke samfunnet må stenges ned igjen, men neida. Reising til utlandet er viktigst.

5 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Reis i Norge?

Stå i kø på Tusenfryd, i Dyreparken. Kjempe om plassen på Gaustadtoppen, eller Prekestolen. Stå tett-i-tett i Lofoten. Samtidig som alt av Dansker, Tyskere med mer strømmer til attraktive Norge. 

Jeg har nå vært innom to Land i Europa. Alle tar smittevern alvorlig. Det er god plass da ikke "halve asia" er her som vanlig. Det er færre smittetilfeller her enn hjemme i Oslo. Og en butikktur her, der de har gode ordninger for hvor mange som slipper inn føles tryggere enn lokalbutikken der det er stapp fullt. For ikke å snakke om at politiet er tilstedeværende, og at det er satt satser for bøter om man ikke følger regler. 

Vi kan jo diskutere hvor det er minst sannsynlig å få smitte nå... 

Anonymkode: cfd24...f8b

• Liker 11
Gjest Warrior
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om det er lov, fraråder jo myndighetene reising dersom man ikke må. Nakstad, for eksempel, sier at det er åpnet på bakgrunn av at det nå er mindre smitte i Europa, men at reiser likevel frarådes fordi den første smittebølgen i Norge skyldtes at nordmenn tok med smitte hjem fra utlandet.

Folk som gir blaffen i denne frarådingen, er da etter min mening både egoistiske og dumme. Og litt enkle, som noen påpeker over her.

Nettopp, og når folk ikke kan respektere at det er en pandemi, og at de kan dra mer smitte med til Norge, som skjedde i Februar/Mars så blir jeg bare enda mer forbanna.

Endret av Warrior
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å si at noen er "enkel" fordi de gjør noe du er uenig i , er en hersketeknikk.

Det finnes mange nordmenn som har viktige ting å gjøre i det store utland, jobb, juridiske affærer, se til eiendommer osv. Man kan på den annen side si at folk som tror "syden" kun handler om ferie, slikke sol og billig alkohol er "enkle".

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Til opplysing er det mer smitte i Oslo enn i store deler av Spania. Spanjolene tar dessuten stort sett dette med smittevern veldig alvorlig, derfor er det på mange måter tryggere der nede. Og nei, man drar ikke med seg et virus veldig lett iten å være smittet selv. De som smitter er dessuten gjerne veldig syke pga større eksponering av virus. så man merker det stort sett, kan man si.

• Liker 2
  • Opprett ny...