AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #1 Del Skrevet 17. juli 2020 Jeg hadde en flybillett til Paris i slutten av august som jeg har avbestilt. Tenkte/trodde at man da skulle få en voucher som man kan bestille til en ny reise ved et senere tidspunkt. Første feil - dette gjelder kun reiser fram til 20.august så dette hadde jeg ikke lest godt nok. Andre feil - å bare avbestille - antar det sikkert var et annet valg for å få en voucher . Har snakket med SAS og de sier det ikke er mulig å reversere dette da flybilletten er borte. Ringte de kort tid etter avbestilling. Antar jo at de ikke kan hente den rett opp igjen men det er/var jo en faktisk bestillingsreferense . Dette kan jeg jo skylde meg selv - men kan det være noe håp om at en klage går gjennom ? Har reiseforsikring men ikke noe som dekker dette - hos noen kan man vel avbestille reiser "når som helst" - og jeg har dessverre ingen dummydekning. Anonymkode: 7ed11...eb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #2 Del Skrevet 17. juli 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde en flybillett til Paris i slutten av august som jeg har avbestilt. Tenkte/trodde at man da skulle få en voucher som man kan bestille til en ny reise ved et senere tidspunkt. Første feil - dette gjelder kun reiser fram til 20.august så dette hadde jeg ikke lest godt nok. Andre feil - å bare avbestille - antar det sikkert var et annet valg for å få en voucher . Har snakket med SAS og de sier det ikke er mulig å reversere dette da flybilletten er borte. Ringte de kort tid etter avbestilling. Antar jo at de ikke kan hente den rett opp igjen men det er/var jo en faktisk bestillingsreferense . Dette kan jeg jo skylde meg selv - men kan det være noe håp om at en klage går gjennom ? Har reiseforsikring men ikke noe som dekker dette - hos noen kan man vel avbestille reiser "når som helst" - og jeg har dessverre ingen dummydekning. Anonymkode: 7ed11...eb5 Det er ikke reiseforsikring som dekker avbestilling av reiser, men avbestillingsforsikring. Den gjelder oftest ved sykdom før avreise . OG har aldri hørt om noen avbest.forsikringer som gjør slik at du kan avbestille når som helst, og jeg jobber med dette. Og avbestiller du så forsvinner plassen din automatisk, slik er det og om de henter den opp igjen på referanse nummer er det ikke plasser på den referansen. Og nei, du får garantert ikke en klage gjennom. Har du avbestilt så er plassen borte, er det fulle fly i tillegg så kan plassen gå til noen som er på venteliste, dette skjer automatisk. Anonymkode: f2881...c0a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 17. juli 2020 #3 Del Skrevet 17. juli 2020 (endret) feil sted Endret 17. juli 2020 av punkyB Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitnir Skrevet 19. juli 2020 #4 Del Skrevet 19. juli 2020 Hvor har du reiseforsikring og når avbestilte du? For eksempel Europeiske dekket jo avbestilling til alle land før det åpnet igjen nå i sommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #5 Del Skrevet 19. juli 2020 2 timer siden, Glitnir skrev: Hvor har du reiseforsikring og når avbestilte du? For eksempel Europeiske dekket jo avbestilling til alle land før det åpnet igjen nå i sommer. Har ikke europeiske. Tror det er kjørt sålenge jeg avbestilte som ab skriver over. Jeg burde ha ventet til det evnt. kommer nye reiseråd som fraråder det men det tror jeg ikke skjer. Men evnt. da kunne man ha fått voucher. Anonymkode: 7ed11...eb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå