Gå til innhold

Ekstra omsorgsdager borte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da var de ekstra omsorgsdagene som ble gitt på grunn av korona tatt bort.

Planla for en ny runde til høsten, og jobbet sene kvelder og natt for å ha dager til gode. Ser det var en skikkelig feilslått taktikk. Burde ha brukt alle dagene i stedet for å slite meg ut med jobbing til umenneskelige tider.

Tror dere vi får nye dager hvis det kommer en ny runde?

Anonymkode: dd39c...151

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva snakker du om?

Anonymkode: 22ef2...4cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Planla for en ny runde til høsten, og jobbet sene kvelder og natt for å ha dager til gode. Ser det var en skikkelig feilslått taktikk. Burde ha brukt alle dagene i stedet for å slite meg ut med jobbing til umenneskelige tider.

De er borte fordi det per d. d. ikke er behov for det. Omsorgsdager ble gitt for at foreldre som satt hjemme med hjemmekontor og hjemmeundervisning av barn/pass av barnehagebarn ikke stupte. Det er ingen som er i en slik situasjon nå.

Anonymkode: 4db14...d8c

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva snakker du om?

Alle omsorgsdager (såkalte sykt barn dager) ble nullet ut 1. Juli. Nå har alle normalt med dager 1.juli. (for de fleste 10 dager)

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Kommer man i en lik sitasjon blir det gitt tiltak ja. Meb hvilke tiltak vet man ikke.

Anonymkode: dbf0c...277

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke. Brukte du omsorgsdsger på dagtid og jobbet kveld/natt? Eller jobbet du kveld/natt istedenfor dag uten å bruke omsorgsdager. Hvorfor trodde du at de kunne spares?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke. Brukte du omsorgsdsger på dagtid og jobbet kveld/natt? Eller jobbet du kveld/natt istedenfor dag uten å bruke omsorgsdager. Hvorfor trodde du at de kunne spares?

Da de ble gitt ble det sagt at de ekstra dagene ville vare ut 2020. Derfor brukte jeg lite dager, og jobbet heller kveld/natt for å ha dager tilgode. Nå er de dagene borte. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva har omsorgssdager med å jobbe lange dager for å spare opp tid å gjøre? Om du jobber ekstra timer for å kunne avspasere senere, så har det jo ikke noe med omsorgsdager å gjøre.

Omsorgsdager er det som ble gitt til foreldre uavhengig av hvor mye de har jobbet opp ekstra tid på forhånd. 

Anonymkode: 5318c...724

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mener du at du hadde f.eks 17 dager igjen etter at de økte kvoten fra 10 til 20? Og nå har du bare 10 fordi de er nullstilt slik at alle har 10 fra 1.juli? Skjønner at det er litt kjipt.

Sånn sett skulle jeg gjerne ha brukt litt flere hvis jeg visste at de ville nullstille og gi 10 nye dager til alle. Tenkte jeg måtte prøve å spare til høsten,

Men kommer det ny smittebølge og de skal fortsette med de strenge reglene i barnehagen til høsten må de sikkert øke kvoten igjen. Må jo stadig vekk holde hjemme når de ikke godtar snørr eller litt hoste i barnehagen. 

Anonymkode: c7d3d...c4f

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hva har omsorgssdager med å jobbe lange dager for å spare opp tid å gjøre? Om du jobber ekstra timer for å kunne avspasere senere, så har det jo ikke noe med omsorgsdager å gjøre.

Omsorgsdager er det som ble gitt til foreldre uavhengig av hvor mye de har jobbet opp ekstra tid på forhånd. 

Anonymkode: 5318c...724

Jeg tror ts jobbet på kvelden for å unngå å bruke dagene, for å ha dager å gå på til høsten. Og trodde derfor hun var lur som gjorde det sånn. Nå forsvant de ekstra dagene og hun har dermed bare gjort seg en bjørnetjeneste og jobbet når hun kunne latt være. 

• Opprett ny...