AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #1 Skrevet 17. juli 2020 Hei, Etter 8år i jobb så ser jeg dette, selv om man liker arbeidsoppgavene så er det rammene rundt arbeidslivet som dreper gleden. 8-16, tvunget overtid. Alt er styrt av kostnadene, tid er penger. Ser på det som umulig å trives på jobb når vi lever under dette regimet. Leder er kun fornøyd når det går bra. Som student så studerer man noe som er av interesse, men arbeidslivet er jo noe helt annet. Flere må jo våkne opp å se hvor ille det er blitt i dagens arbeidsliv, vi er jo slaver. Så ideen om å finne en jobb man trives i stemmer ikke i heletatt. Slave blir man uansett. Anonymkode: 498f4...adf 12
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #2 Skrevet 17. juli 2020 Jepp vi selger livet vårt og mange av oss tjener kun til tak over hodet og smør på skiva. Blir deprimert av hele greia. Anonymkode: 9c2da...b0e 8
Nikea Skrevet 17. juli 2020 #3 Skrevet 17. juli 2020 Jeg liker rutiner, faste rammer og å ha et sted å møte opp hver dag. Jeg liker også jobben min. For meg fungerer A4-livsstilen veldig bra. 7
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #4 Skrevet 17. juli 2020 Gode pedagogiske ledere tilrettelegger at arbeidstakere skal trives i jobben sin. Får man den opplevelse som trådstarter opplever, så finnes det ikke ledere som er glad i sine arbeidstakere. Men det finnes også arbeid arbeidstakere må gjøre selv, har man gode holdninger, så ser man ting på annerledes måte. Anonymkode: 99453...38c 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #5 Skrevet 17. juli 2020 Prøv en butikkjobb i en matbutikk da vil du sette pris på kontorjobben din. Anonymkode: a99f9...9aa 15
Whistler Skrevet 17. juli 2020 #6 Skrevet 17. juli 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, Etter 8år i jobb så ser jeg dette, selv om man liker arbeidsoppgavene så er det rammene rundt arbeidslivet som dreper gleden. 8-16, tvunget overtid. Alt er styrt av kostnadene, tid er penger. Ser på det som umulig å trives på jobb når vi lever under dette regimet. Leder er kun fornøyd når det går bra. Som student så studerer man noe som er av interesse, men arbeidslivet er jo noe helt annet. Flere må jo våkne opp å se hvor ille det er blitt i dagens arbeidsliv, vi er jo slaver. Så ideen om å finne en jobb man trives i stemmer ikke i heletatt. Slave blir man uansett. Anonymkode: 498f4...adf Har du vurdert at du ikke er riktig person i den jobben du har? (Eller snu på flisa, hva med å bytte til noe bedre?) 3
Thea82 Skrevet 17. juli 2020 #7 Skrevet 17. juli 2020 Er det en ting jeg ikke savner så er det studentlivet, så folk er forskjellig. Studerte en omgang til nå i voksen alder også, så har det friskt i minne. Ikke noe for meg. Liker min jobb, med både den friheten og ansvaret som følger med den:) 3
MarieLo Skrevet 17. juli 2020 #8 Skrevet 17. juli 2020 Helt sant det, man blir en slave. Hele opplegget er slaveri satt i system. Og 80% av inntektene går tilbake til staten via skatt eller moms enten fra deg eller butikker/mellomledd på en eller annen måte. Det er ikke lett å være fri i denne verden. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #9 Skrevet 17. juli 2020 Derfor det er lurt å sette av minst 10% av lønna til å tjener mere penger på sikt. Kjøpte nettopp leilighet nummer 3 nå, leier ut 3 soverom 5000 per rom, leier ut leilighet nummer 2 til 10 000. Har også kjøpt meg aksjefond isteden for Lotto / flaxlodd noe som har resultert i 200 000 avkasting på 20 år. Man må jobbe smart, ikke hardt!! bruk aldri 100% av energien din på jobb, 80% er bra nokk, Bruk energi overskuddet på starte egen bedrift! Alltid velg deg livspartner som står i jobb også! Hørt på meg, og du vill få mye bedre forutsetninger senere i livet. Ikke rot deg borti kvinnemennesker uten jobb! Anonymkode: dd0a0...9be 7
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #10 Skrevet 17. juli 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Derfor det er lurt å sette av minst 10% av lønna til å tjener mere penger på sikt. Kjøpte nettopp leilighet nummer 3 nå, leier ut 3 soverom 5000 per rom, leier ut leilighet nummer 2 til 10 000. Har også kjøpt meg aksjefond isteden for Lotto / flaxlodd noe som har resultert i 200 000 avkasting på 20 år. Man må jobbe smart, ikke hardt!! bruk aldri 100% av energien din på jobb, 80% er bra nokk, Bruk energi overskuddet på starte egen bedrift! Alltid velg deg livspartner som står i jobb også! Hørt på meg, og du vill få mye bedre forutsetninger senere i livet. Ikke rot deg borti kvinnemennesker uten jobb! Anonymkode: dd0a0...9be Ikke mannemennesker uten jobb heller, da. Anonymkode: 88a1a...0c7 12
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #11 Skrevet 17. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Gode pedagogiske ledere tilrettelegger at arbeidstakere skal trives i jobben sin. Får man den opplevelse som trådstarter opplever, så finnes det ikke ledere som er glad i sine arbeidstakere. Men det finnes også arbeid arbeidstakere må gjøre selv, har man gode holdninger, så ser man ting på annerledes måte. Anonymkode: 99453...38c Men det finnes knapt nok noe sted lenger, det er spis eller bli spist som gjelder i dagens arbeidsliv. Man får bare utvikle seg til å bli kynisk, så overlever man i det minste. Anonymkode: 27c2f...fe8 1
Veslemøy22 Skrevet 17. juli 2020 #12 Skrevet 17. juli 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det finnes knapt nok noe sted lenger, det er spis eller bli spist som gjelder i dagens arbeidsliv. Man får bare utvikle seg til å bli kynisk, så overlever man i det minste. Anonymkode: 27c2f...fe8 Ingen har overlevd livet, så du kan like gjerne spre glede frem til du blir spist 😅 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #13 Skrevet 17. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Gode pedagogiske ledere tilrettelegger at arbeidstakere skal trives i jobben sin. Får man den opplevelse som trådstarter opplever, så finnes det ikke ledere som er glad i sine arbeidstakere. Men det finnes også arbeid arbeidstakere må gjøre selv, har man gode holdninger, så ser man ting på annerledes måte. Anonymkode: 99453...38c Det finnes det nok ikke mange av, arbeidsgivere bare krever. Gir aldri noe, alt handler om å levere. Så få noe penger tilbake for å overleve. Tilrettelegging er noe man ikke gjør i dag, derfor faller mange utenfor arbeidslivet. 1 time siden, MarieLo skrev: Helt sant det, man blir en slave. Hele opplegget er slaveri satt i system. Og 80% av inntektene går tilbake til staten via skatt eller moms enten fra deg eller butikker/mellomledd på en eller annen måte. Det er ikke lett å være fri i denne verden. Friheten får vi nok aldri kjenne på, vi er fanget av kapitalismen som igjen ris av forbrukersamfunnet. Kjøp og kast, før tok man vare på ting. Kjøpte aldri noe nytt, i dag er alt helt ute av kontroll. Så har vi gale mennesker som Gunhild Stordalen som tror de skal redde verden. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men det finnes knapt nok noe sted lenger, det er spis eller bli spist som gjelder i dagens arbeidsliv. Man får bare utvikle seg til å bli kynisk, så overlever man i det minste. Anonymkode: 27c2f...fe8 Enig, må kun tenke på seg selv og sitt. Er jo slik vi læres opp, å bli superegoister. Å få en jobb skal være en konkurranse, helt latterlig! Anonymkode: 498f4...adf 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #14 Skrevet 17. juli 2020 3 timer siden, Nikea skrev: Jeg liker rutiner, faste rammer og å ha et sted å møte opp hver dag. Jeg liker også jobben min. For meg fungerer A4-livsstilen veldig bra. Ikke alle gjør det. Det er også vanskelig å få en jobb i dag. Se hvor mange unge som blir ufør, økt kraftig siste årene. Mange blir stengt ute av arbeidslivet pga måten det fungerer på. Anonymkode: 498f4...adf
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #15 Skrevet 17. juli 2020 Fordi vi er ikke glupe nok til å finne noe å tjene penger på. Talentløst egentlig. Anonymkode: 757a4...df9
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #16 Skrevet 17. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke alle gjør det. Det er også vanskelig å få en jobb i dag. Se hvor mange unge som blir ufør, økt kraftig siste årene. Mange blir stengt ute av arbeidslivet pga måten det fungerer på. Anonymkode: 498f4...adf Så hvorfor denne kjerringa og smellinga på arbeidsledige? De er ikke late, det er politikerne som vil at færrest mulig skal jobbe og disse skal jobbe seg ihjel. Så skal de sykemeldes og noen andre skal være der som vikar/deltid..... Anonymkode: 757a4...df9 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #17 Skrevet 17. juli 2020 Kjeftinga* ikke kjerringa Anonymkode: 757a4...df9
Nikea Skrevet 17. juli 2020 #18 Skrevet 17. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke alle gjør det. Det er også vanskelig å få en jobb i dag. Se hvor mange unge som blir ufør, økt kraftig siste årene. Mange blir stengt ute av arbeidslivet pga måten det fungerer på. Anonymkode: 498f4...adf Neida, det sa jeg heller ikke. Men tonen i HI var veldig generaliserende. Vi er forskjellige, ikke alle anser seg som slaver bare fordi man har en jobb.
MarieLo Skrevet 17. juli 2020 #19 Skrevet 17. juli 2020 (endret) 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Friheten får vi nok aldri kjenne på, vi er fanget av kapitalismen som igjen ris av forbrukersamfunnet. Kjøp og kast, før tok man vare på ting. Kjøpte aldri noe nytt, i dag er alt helt ute av kontroll. Så har vi gale mennesker som Gunhild Stordalen som tror de skal redde verden. Anonymkode: 498f4...adf Friheten kommer. 🙂 Krigen er allerede vunnet, det tar bare litt tid før resten av verden innhenter seg, men kapitalismen vil rakne sammen en dag, om ikke i år så til neste år. Og vi har mange mennesker som skal redde verden. Det viktigste er at vi står sammen uansett og ikke prøver å bli sittende fast i gamle tankemønstre, trosretninger og kondisjoneringer. Endret 17. juli 2020 av MarieLo
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #20 Skrevet 17. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter 8år i jobb så ser jeg dette, selv om man liker arbeidsoppgavene så er det rammene rundt arbeidslivet som dreper gleden. 8-16, tvunget overtid. Alt er styrt av kostnadene, tid er penger. Ser på det som umulig å trives på jobb når vi lever under dette regimet. Leder er kun fornøyd når det går bra. Har tenkt mye på dette, ja. For min del ble det en kald dusj etter å ha utdannet meg i voksen alder og på en måte begynte på nytt i konsulentbransjen. Ting skal gjøres på en bestemt måte etter et visst regelverk og det er mange som skal tilfredsstilles. Vi har fleksitid og mange snakker om hvor fritt det er, men jeg opplever det så absolutt ikke slik. Den eneste reelle friheten er jo ikke annet enn at man kan begynne en time tidligere eller senere om man ønsker. Jeg trivdes mer som selvstendig næringsdrivende for en kort periode. Fortsatt kunder jeg må forholde meg til og et arbeid som skal gjøres, men betydelig mer frihet i det at jeg selv til en viss grad kan velge hva jeg vil gjøre, når (med noen begrensninger) jeg vil gjøre det og hvordan jeg vil gjøre det. En detaljstyrt hverdag med et hierarki med ledere og påtvungne sosiale sammenkomster er ikke noe for meg. Med det sagt er det vel mange som kan trives i en slik setting og ikke ser på det som negativt. Og man har jo også alternativer både i arbeidslivet og eventuelt starte for seg selv. Setter jeg ting i et historisk perspektiv har vi det uansett latterlig godt. Vi jobber mindre enn før og har mer velstand. Anonymkode: 41427...d60 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå