Gå til innhold

Svigerinne som splitter familien

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg trenger virkelig råd fra dere som ikke hverken kjenner meg eller familien på hvordan dere ser på dette. 

Kort fortalt: jeg har en svigerinne fra HELVETE (kona til broren min). Vi var veldig gode venninner før hun kom inn i livet til min bror og det var på en måte jeg som introduserte dem for hverandre. De fant kjemien og de valgte og fortsette med forholdet. Altså gifte seg. Hun er fra utlandet og derfor giftet de seg raskt for å komme igang med visumet slik at hun kunne komme til Norge(noe jeg synes var altfor altfor tidlig) . Jeg og broren min var veldig gode venner. Men etter ekteskapet forandret hun seg drastisk. Hver gang en konflikt oppstod ble jeg oppringt av henne og jeg ble rett og slett brukt som en søppelbøtte. Jeg prøvde å hjelpe dem og være nøytral og fikk da høre at du vil alltid ta din brors side.. Noe jeg absolutt ikke gjorde i enhver situasjon. Da hun kom til Norge prøvde hun å splitte oss søsken på seks. Hun baksnakket alle og hver mann fra det ene hjemmet til det neste helt til vi søsken satt sammen og skjønte tilslutt hva som foregikk. Da jeg ble gravid (noe som var helt umulig etter en alvorlig sykdom) var det ingen glede fra hennes siden. Jeg brydde meg ikke men samtidig visste jeg at det var en giftig orm på siden som var falsk og observerte og konkurrerte med meg. Hun ble gravid like fort etterpå og det ble enda verre. Hun forventet at alle skulle stille opp for henne noe vi virkelig gjorde. Vi handlet.. Leverte mat på døren men vi fikk bare utakknemlighet tilbake. 

På familiesamlinger observerer hun alle og våre menn og kommer med stygge kommentarer. Jeg har satt ned foten for meg selv og egentlig for mine søsken.. Noe jeg føler at de ikke gjør fordi de synes det er veldig vanskelig. Hun har en spesiell konkurranse med meg da vi er så si like gamle. Alt jeg kjøper av klær kjøper hun det samme men gir meg aldri kompliment. Hun er negativ og i psykisk ubalanse.. Og da hun ble mamma merket jeg tydelig depresjon. Jeg ba henne oppsøke hjelp og det likte hun absolutt ikke. Broren min har hatt sine kamper med henne og fortalt oss søstre. Han synes hun til tider sliter mentalt og opplever henne kontrollerende og manipulerende. Vi har sagt at han må finne ut av dette selv og at vi står bak han uansett hva slags valg han tar. Men nå har jeg kommet til et punkt og må sette en grense for meg selv. 

Vi har ingen kontakt idag og jeg har valgt og blokkere henne fra sosiale medier (snap. Facebook og Instagram). Jeg har forlatt familie gruppene der hun var med for det har blitt for mye for meg. 

Jeg tenker at hun vil blir invitert på familietilstelninger og om hun eller de velger å komme er opp til dem. 

Jeg vet at jeg risikerer at broren min vil på et punkt kutte meg ut fordi hun vil manipulere han men den risken tar jeg. 

Hva hadde du gjort i en slik situasjon? 

(jeg mener at et menneske fortjener en ny sjanse og det har hun fått gang på gang) 

Anonymkode: 33d68...086

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig. Hadde nok vært veldig tydelig med broren min på at jeg er der når han trenger meg.

Uansett. Husk at det er mye du kan gjøre med deg selv. Klarer du å få hodet over situasjonen, klarer du kanskje å la det å prelle av? Jeg har en sånn dame på jobb, men har bestemt meg for at så lenge jeg vet hvor jeg har henne er alt ok. Jeg svarer aldri bekreftende når hun snakker om andre, sier heller: "Synes du det?" "Det har ikke jeg tenkt på." "Har du sett der nye filmen med/ boka til..."

Livet blir mye bedre når man føler man er på toppen av situasjonen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Splitter hun familien da? Alle ser vel at hun sliter med noe, og tar det dermed ikke så hardt om hun er negativ og sur? Prøv å legg uenighetene bak deg og tenk fremover. Vær rolig og voksen og konfliktløsende. 

Anonymkode: 6f0b5...9de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, SS skrev:

Vanskelig. Hadde nok vært veldig tydelig med broren min på at jeg er der når han trenger meg.

Uansett. Husk at det er mye du kan gjøre med deg selv. Klarer du å få hodet over situasjonen, klarer du kanskje å la det å prelle av? Jeg har en sånn dame på jobb, men har bestemt meg for at så lenge jeg vet hvor jeg har henne er alt ok. Jeg svarer aldri bekreftende når hun snakker om andre, sier heller: "Synes du det?" "Det har ikke jeg tenkt på." "Har du sett der nye filmen med/ boka til..."

Livet blir mye bedre når man føler man er på toppen av situasjonen.

Enig i det du skriver her. Jeg har ihvertfall gjort alt jeg kan få å være lyttende.. Ikke gi noe råd og bare være tilstede. Men det har dessverre slått ut motsatt vei ved at jeg har blitt brukt som en søppelbøtte og deretter kastet meg på siden. Det viktigste for meg er at de to har det fint. Vi trenger ikke være venner liksom. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjære ts det er som å lese om meg selv. Dessverre manipulerte min broreren min til å tro at vi er de slemme.Vi har ingen kontakt idag. Jeg er svært glad for å slippe henne,men synd å miste sin bror. Han er voksen nok til å avgjøre dette selv. Min svigerinne begynte å ta det utover mitt barn og da var det nok for meg.

Anonymkode: b1587...51a

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Splitter hun familien da? Alle ser vel at hun sliter med noe, og tar det dermed ikke så hardt om hun er negativ og sur? Prøv å legg uenighetene bak deg og tenk fremover. Vær rolig og voksen og konfliktløsende. 

Anonymkode: 6f0b5...9de

Ja det gjør hun absolutt.. Det er fordi det har vært mye konflikter i hennes egen familie. Vi har tatt imot henne med åpne armer og vært veldig tilstede. Men jeg trur det hele har handlet om sjalusi. Vi mistet våre foreldre tidlig.. Og automatisk kom vi søsken enda nærme hverandre. Vi skjønte at livet er altfor kort og man må ta vare på hverandre og sette pris på det man har. Men vi tenker nok dessverre veldig annerledes. 

Jeg er enig i at man bør legge konfliktene bak seg og tenke framover. Det skal jeg absolutt gjøre og tenke først og fremst på meg selv og min egen lille familie. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjære ts det er som å lese om meg selv. Dessverre manipulerte min broreren min til å tro at vi er de slemme.Vi har ingen kontakt idag. Jeg er svært glad for å slippe henne,men synd å miste sin bror. Han er voksen nok til å avgjøre dette selv. Min svigerinne begynte å ta det utover mitt barn og da var det nok for meg.

Jeg synes det er en veldig spesiell oppførsel. Det er akkurat det hun gjør. Det er så ille at broren vår må lyve til henne og si at han er hos en kompis istedenfor å fortelle at han er hos sin søster..for hun blir kjempe sjalu. 

Hvordan gjør dere på familiesammenkomster? Blir alle invitert? Eller har dere det uten dem? 

Den 30.juli har vi muslimsk høytidsdag og etter at våre foreldre gikk bort har vi rullert. I år er det hos meg. Jeg har invitert alle sammen (inkludert min bror og kona) og jeg kjenner jeg gruer meg allerede. Jeg har bestemt meg for å være en god vertinne også må hun være og tolke slik hun vil.. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er en veldig spesiell oppførsel. Det er akkurat det hun gjør. Det er så ille at broren vår må lyve til henne og si at han er hos en kompis istedenfor å fortelle at han er hos sin søster..for hun blir kjempe sjalu. 

Hvordan gjør dere på familiesammenkomster? Blir alle invitert? Eller har dere det uten dem? 

Den 30.juli har vi muslimsk høytidsdag og etter at våre foreldre gikk bort har vi rullert. I år er det hos meg. Jeg har invitert alle sammen (inkludert min bror og kona) og jeg kjenner jeg gruer meg allerede. Jeg har bestemt meg for å være en god vertinne også må hun være og tolke slik hun vil.. 

Vi har det uten dem. Det som er bra med din situasjon er at din bror snakker med dere og vet hva hun holder på med. Min snakker ikke med oss om noe denne dama åhar hjernevasket han helt,slik at han har barr hørt hennes side.Jeg tålte hennes grusomme oppførsel mange år. Hun var konstant sjalu hvis barnet mitt hadde bedre klær spiste bedre enn hennes så var det alltid det negative om mitt barn hun skulle få frem. Hun kom stadig med slemme komentarer til oss alle. 
En gang før jeg kuttet de ut så møtte jeg min bror med en venn. Jeg får melding av han ikke si at jeg var med .... da blir kona sur hun liker ikke han.

Jeg kommer nok aldri over å ha mistet min bror,men han har valgt det selv dessverre. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi har det uten dem. Det som er bra med din situasjon er at din bror snakker med dere og vet hva hun holder på med. Min snakker ikke med oss om noe denne dama åhar hjernevasket han helt,slik at han har barr hørt hennes side.Jeg tålte hennes grusomme oppførsel mange år. Hun var konstant sjalu hvis barnet mitt hadde bedre klær spiste bedre enn hennes så var det alltid det negative om mitt barn hun skulle få frem. Hun kom stadig med slemme komentarer til oss alle. 
En gang før jeg kuttet de ut så møtte jeg min bror med en venn. Jeg får melding av han ikke si at jeg var med .... da blir kona sur hun liker ikke han.

Jeg kommer nok aldri over å ha mistet min bror,men han har valgt det selv dessverre. 

Det er akkurat slik hun gjør. Det er konkurranse hele tiden. Jeg er på et helt annet ståsted i mitt liv. Jeg har vært døden nær og ser livet på en helt annen måte. Jeg er ikke vant til at mennesker snakker sånn til meg og behandler meg slik. Broren min er voksent menneske og han får vurdere selv hva han vil gjøre. Vi ser hverandre uansett veldig sjelden pga henne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...