AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #1 Skrevet 17. juli 2020 Jeg er hjemme hos foreldrene mine på ferie, hos dem bor også min bror. Han har to unger, på 5 og 9. Han sier «nei, vi har ikke råd» til alt dem spør om. Da snakker vi ikke om godis, men ting som druer og yoghurt i butikken. Vi var å handlet med dem, og det ene barnet spurte om druer, og da sa han nei, det er for dyrt. Det samme til det andre barnet som hadde lyst på yoghurt (4 pakning). Jeg har også lagt merke til at han er veldig skriv på «gi bort» annonser på Facebook. Han skrøt av at han hadde fått mesteparten av tøyet til ungene gratis. Selv så unner han seg både røyk, snus og dyre reiser. Han finner aldri på noe med barna! De skal ingenting annet enn å være hjemme hele ferien, håper de får fine opplevelser når de er hos moren sin. Ble så lei meg på deres vegne! Stakkars unger! Selv skal broren min på fjelltur med nye kjæresten. Vi skulle gjerne ha tatt med barna hans på noe hyggelig, men vi har dessverre ikke mulighet da jeg har en liten baby å ta meg av. Hva bør jeg gjøre her? Dette er jo ikke greit. Hvor egoistisk går det an å være? Anonymkode: b2ebd...d13 16
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #2 Skrevet 17. juli 2020 Ring barnas mor? Og støtt henne i eventuelle saker på FVK? Evt barnevernet Anonymkode: 3a5bd...6a2 26
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #3 Skrevet 17. juli 2020 Høres litt ut som min pappa da jeg var barn. Har lært å ikke forvente noe av han, og har lite kontakt i dag. Han bor 15 minutter unna og har truffet datteren min 2 ganger siden hun ble født for 2 år siden. Er glad for at det ikke var vanlig med 50/50 samvær da jeg var liten. Anonymkode: a19eb...0f5 30
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #5 Skrevet 17. juli 2020 3 minutter siden, liljene skrev: Hva med å snakke med han om dette? Jeg prøvde etter den turen på butikken. Der han sa nei til yoghurt og druer(kommer bare ikke over det!). Jeg sa at det er viktig å ta hensyn til ungenes ønsker, frukt og yoghurt er jo ikke det dyreste eller mest usunne unger spør om. Han sa at «de ungene skal ha alt» «de lærer ikke sunne verdier hvis de får alt de peker på, og de får jo mat». Følte ikke noe av det jeg sa gikk inn hos han. Anonymkode: b2ebd...d13 13
Fru Uperfekt Skrevet 17. juli 2020 #6 Skrevet 17. juli 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ring barnas mor? Og støtt henne i eventuelle saker på FVK? Evt barnevernet Anonymkode: 3a5bd...6a2 Det å kle barna opp i brukte klær, så lenge de er rene og pene, er ikke bv materiale. TS din bror burde kanskje fått litt veiledning men det kan han få på foreldre kurs, samt at han bør gå litt i seg selv med mindre han ønsker å ha minimalt med kontakt med sine barn når de er voksne 13
liljene Skrevet 17. juli 2020 #7 Skrevet 17. juli 2020 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg prøvde etter den turen på butikken. Der han sa nei til yoghurt og druer(kommer bare ikke over det!). Jeg sa at det er viktig å ta hensyn til ungenes ønsker, frukt og yoghurt er jo ikke det dyreste eller mest usunne unger spør om. Han sa at «de ungene skal ha alt» «de lærer ikke sunne verdier hvis de får alt de peker på, og de får jo mat». Følte ikke noe av det jeg sa gikk inn hos han. Anonymkode: b2ebd...d13 Parerte du med at han prioriterte seg selv med snus, etc? Sette opp et regnestykke med hvor mye penger han bruker på snus i uka, måneden, året? Jeg klarer ikke alltid se slike ting selv, og synes det er greit at andre korrigerer meg. Kanskje han blir litt snurt til å begynne med. Jeg har et par ekser jeg prioriterte, og jeg så det ikke sjøl, dessverre. Med førstemann betalte jeg alle regningene til eksen gjennom svangerskapet, i stedet for å handle til meg sjøl og babyen... Endret 17. juli 2020 av liljene 9
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #8 Skrevet 17. juli 2020 Men får ungene god og sunn mat, og har gode klær? Får de det, hadde jeg ikke blsndet meg. Ferie i år er best å ha hjemne, på hytta eller nærområdet. Anonymkode: aa5fc...676 8
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #9 Skrevet 17. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er hjemme hos foreldrene mine på ferie, hos dem bor også min bror. Han har to unger, på 5 og 9. Han sier «nei, vi har ikke råd» til alt dem spør om. Da snakker vi ikke om godis, men ting som druer og yoghurt i butikken. Vi var å handlet med dem, og det ene barnet spurte om druer, og da sa han nei, det er for dyrt. Det samme til det andre barnet som hadde lyst på yoghurt (4 pakning). Jeg har også lagt merke til at han er veldig skriv på «gi bort» annonser på Facebook. Han skrøt av at han hadde fått mesteparten av tøyet til ungene gratis. Selv så unner han seg både røyk, snus og dyre reiser. Han finner aldri på noe med barna! De skal ingenting annet enn å være hjemme hele ferien, håper de får fine opplevelser når de er hos moren sin. Ble så lei meg på deres vegne! Stakkars unger! Selv skal broren min på fjelltur med nye kjæresten. Vi skulle gjerne ha tatt med barna hans på noe hyggelig, men vi har dessverre ikke mulighet da jeg har en liten baby å ta meg av. Hva bør jeg gjøre her? Dette er jo ikke greit. Hvor egoistisk går det an å være? Anonymkode: b2ebd...d13 Du er jo søsteren hans. Så jeg går ut fra at du satte han ned og sa han en remse. Dersom du ikke gjorde det, så starter du der. Si at han er en skuffelse og behandler barna dårlig og at dette fortsetter han ikke med. Der starter du. Anonymkode: b9a4f...bd7 29
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #10 Skrevet 17. juli 2020 Du må jo si fra at for deg ser det ut som han er kjiip med barna, gi eksempler hvor barna ikke får druer men han snus, og dette er trist å se. Om han burde ta noe foreldrekurs, for dette er ikke helt bra. Anonymkode: 98a63...cab 12
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #11 Skrevet 17. juli 2020 1 hour ago, Fru Uperfekt said: Det å kle barna opp i brukte klær, så lenge de er rene og pene, er ikke bv materiale. TS din bror burde kanskje fått litt veiledning men det kan han få på foreldre kurs, samt at han bør gå litt i seg selv med mindre han ønsker å ha minimalt med kontakt med sine barn når de er voksne 37 minutter siden, AnonymBruker said: Men får ungene god og sunn mat, og har gode klær? Får de det, hadde jeg ikke blsndet meg. Ferie i år er best å ha hjemne, på hytta eller nærområdet. Anonymkode: aa5fc...676 Enig. Har de gode klær (gratis eller ei) og god og sunn mat hjemme, ser jeg ikke noe problem. Anonymkode: 7dc19...5fc 6
Gjest WhisperingWind Skrevet 17. juli 2020 #12 Skrevet 17. juli 2020 Hva mat får barna? Får de god mat, frukt etc?
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #13 Skrevet 17. juli 2020 Så har du en gylden anledning å virkelig glede noen med lite. Det er ikke mange i dag som er så lette å glede. 💖 Anonymkode: 2a98b...d7d 5
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #14 Skrevet 17. juli 2020 Disse barna lider da ingen nød? Ærlig talt. Anonymkode: b9d30...ff5 5
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #15 Skrevet 17. juli 2020 6 minutter siden, WhisperingWind skrev: Hva mat får barna? Får de god mat, frukt etc? Nå har vi bare vært her en uke, men er ofte innom bror som bor i leiligheten over foreldrene mine. Ungene spiser grei mat, det går i FirstPrice: brød, skinke, ost, smør, epler. Middager er igjen FirstPrice: fiskepinner, pølser, suppe, fiskegrateng. Det er helt grei mat, men ikke noe ekstra. Så det når vi handlet i butikken, at han kjøpte utelukkende bare FirstPrice produkter. Men unger bryr seg vel ikke om hvilket merke maten er fra, så lenge de liker maten. Anonymkode: b2ebd...d13 5
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #16 Skrevet 17. juli 2020 1 time siden, liljene skrev: Parerte du med at han prioriterte seg selv med snus, etc? Sette opp et regnestykke med hvor mye penger han bruker på snus i uka, måneden, året? Jeg klarer ikke alltid se slike ting selv, og synes det er greit at andre korrigerer meg. Kanskje han blir litt snurt til å begynne med. Jeg har et par ekser jeg prioriterte, og jeg så det ikke sjøl, dessverre. Med førstemann betalte jeg alle regningene til eksen gjennom svangerskapet, i stedet for å handle til meg sjøl og babyen... Jeg sa det med snusen og røykingen hans. Sa at man kan få kjøpt MYE druer og yoghurt til den prisen en pakke røyk koster. Sa også at barna er nå såpass store at de har egne ønsker om hva de vil spise og ha på seg. Men han tok ikke poenget, begynte å bli sur og tverr så da ga jeg meg Anonymkode: b2ebd...d13 8
Gjest WhisperingWind Skrevet 17. juli 2020 #17 Skrevet 17. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå har vi bare vært her en uke, men er ofte innom bror som bor i leiligheten over foreldrene mine. Ungene spiser grei mat, det går i FirstPrice: brød, skinke, ost, smør, epler. Middager er igjen FirstPrice: fiskepinner, pølser, suppe, fiskegrateng. Det er helt grei mat, men ikke noe ekstra. Så det når vi handlet i butikken, at han kjøpte utelukkende bare FirstPrice produkter. Men unger bryr seg vel ikke om hvilket merke maten er fra, så lenge de liker maten. Anonymkode: b2ebd...d13 Ikke noe galt i first price varer. Han er økonomisk. Barna får næringsrik mat, frukt og klær på kroppen. At du synes han kun prioriterer dyre ting på seg selv er greit nok, men så lenge barna har det de trenger så lider de jo ikke noen nød. Vil tro barna får litt ekstra hos mor.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #18 Skrevet 17. juli 2020 1 time siden, Fru Uperfekt skrev: TS din bror burde kanskje fått litt veiledning men det kan han få på foreldre kurs, samt at han bør gå litt i seg selv med mindre han ønsker å ha minimalt med kontakt med sine barn når de er voksne Jeg tror ikke det er veiledning som er greia her. Han har lang universitetsutdanning, smart og vet hva han gjør. God økonomi har han også, det er bare at han har bestemt seg for å være slik Anonymkode: b2ebd...d13 7
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #19 Skrevet 17. juli 2020 Det finnes mye fine klær som selges brukt, så det synes jeg ikke er et problem. Så lenge det er helt og rent selvfølgelig. Her kommer vi heller ikke til å dra ut på særlig mye med barna i sommer, det er knadd over alt og til og med svømmehallen her er det kø. Så vi drar å fisker, går turer osv. Når det kommer til butikketuren så er det jo litt rart at han sier han ikke har råd som grunn til at barna ikke skal få noe. Og at han selv snuser og klager på dårlig råd er jo veldig typisk da.. Anonymkode: 7bfd5...1f1 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #20 Skrevet 17. juli 2020 1 time siden, Fru Uperfekt skrev: Det å kle barna opp i brukte klær, så lenge de er rene og pene, er ikke bv materiale. Jeg har ikke noe imot brukte klær eller gjenstander. Men barna er 5 og 9. Spesielt 9 åringen har egne ønsker om hva hun vil kle seg i. Hun er helt Frost dilla, ønsker seg Frost klær og paljett gensere (av typen som bytter mønstrer når man tar på dem). Dette har hun ikke fått, fordi alle klærne hennes er «gratis gi bort pakker». Sånne ting bør man ta hensyn til når man har barn som er såpass gamle. Det eneste hun har fra Frost er et pennal, drikkeflaske og matboks som jeg kjøpte til henne i gave. Anonymkode: b2ebd...d13 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå