Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke tørst hele tiden, men svært ofte. Drikker mye mer vann enn vanlig.

Er det normalt å bli tørst som gravid? Eller kan det være tegn på svangerskapsdiabetes?

Anonymkode: e01b5...9f6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig. Du trenger mer væske, kroppen produserer mer blod. Men hvis du løper på do og tisser masse og er tørst osv så kan du be om å bli sjekket hos legen.

Anonymkode: e868e...25a

AnonymBruker
Skrevet

Har du diabetes i familien? Tørste er tegn på diabetes. Ellers så er du kanskje bare tørst på grunn av varme, etc

Ellers vet jeg ikke om det er normalt å bli tørst som gravid. Vet ikke om dette var til hjelp. Jeg ville tatt kontakt med helsestasjon å spurt.

Anonymkode: 823ae...f14

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig! Jeg tørstet de første 4 ukene, altså jeg drakk og drakk men munnen var fortsatt tørr. Jeg ble nesten desperat, våknet på natten fordi jeg måtte drikke og sprang såklart på do deretter. 

Det gav seg plutselig en dag. Jeg drikker fortsatt mer enn jeg gjorde før, men det skal man som gravid. Det er nok et eller annet med hormonene som forårsaker dette og opptrer ulikt fra person til person. 

Jeg ville ikke tenkt SV. Diabetes med en gang, da ville jeg sett etter andre tegn i tillegg. Det er såpass tidlig enda. 

Anonymkode: b9c17...98a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...