Gå til innhold

Alt For mange personer i serier

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med at det ofte er alt for mange personer med i serier. Jeg må jo se noen episoder for å i det hele tatt vite om hvor mange personer som er med. Og når det er mange så skjønner jeg jo ikke handlinga. Er det på noen som helst måte som jeg kan vite dette på forhånd? Ser jeg på alle navnene på slutten av rulleteksten så er dette misvisende siden det har jeg prøvd flere ganger og det stemte ikke. 

Anonymkode: 84764...87d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ikke et problem jeg har.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Se på barne-tv? 

Anonymkode: 861b2...369

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags serier tenker du på?

Anonymkode: 9b8e0...9b7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
På 17.7.2020 den 11.41, AnonymBruker skrev:

Hva slags serier tenker du på?

Anonymkode: 9b8e0...9b7

Mange. Sånn generelt mange personer i serier.

Skrevet
På 17.7.2020 den 1.45, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter med at det ofte er alt for mange personer med i serier. Jeg må jo se noen episoder for å i det hele tatt vite om hvor mange personer som er med. Og når det er mange så skjønner jeg jo ikke handlinga. Er det på noen som helst måte som jeg kan vite dette på forhånd? Ser jeg på alle navnene på slutten av rulleteksten så er dette misvisende siden det har jeg prøvd flere ganger og det stemte ikke. 

Da bør du ikke se på såpeserier a la «I gode og onde dager» der er det alltid noen nye rollefigurer som dukker opp😂

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
On 7/17/2020 at 1:45 AM, AnonymBruker said:

Er det på noen som helst måte som jeg kan vite dette på forhånd?  

Google serien, og lese om den?

Anonymkode: 2b1fe...bcc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler DARK, lett å henge med på hvem som er hvem.

Anonymkode: 872bf...d44

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du forstår vel at det kan være flere parallelle handlinger...

Anonymkode: a160e...dad

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

På imdb kan du se hvilke skuespillere som er med, hvimke roller de har og hvor mange (og hvilke tror jeg) episoder de er med i.

Anonymkode: 88894...003

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du problemer med å gjenkjenne ansikter?

Anonymkode: c29d4...1ba

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan skjønne hva du mener. Særlig i serier hvor man snakker mye om personer man sjelden ser. Og filmer med politikk, hvor jeg prøver å få med meg budskapet til de ulike aktørene. Om det blir svært mange/mye lar jeg være å se ferdig. 

Anonymkode: db1fa...b64

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ble litt svimmel i sesong 1 av game of thrones 😂 men det gikk seg til 

Anonymkode: c376e...f1e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler DARK, lett å henge med på hvem som er hvem.

Anonymkode: 872bf...d44

På orginal språket selvfølgelig 😎

Anonymkode: 78a8f...3f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan jo være parallelle handlinger/historier som utspiller seg og man blir sjeldent introdusert for alle karakterene i en serie i den aller første episoden. Man må gjerne se litt for å "komme inn i det". Det er helt normalt.

Anonymkode: b0d26...78b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

epguides.com/"serienavn" er veldig fin for å finne ut slike ting, eller som noen andre skriver imdb.com

Jeg sliter litt med å få med meg hvem som er hvem i serier selv. Hvis noen er litt like, f.eks to menn har samme hårfarge så tar det litt tid før jeg greier å skille de. Blir lettere utover serier, når man hører forskjell på stemme, væremåte og personlighet. Sliter ofte i filmer, og de som ser sammen med meg får ofte spørsmål om hvem som er hvem. 

Anonymkode: 6ac38...a0c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Måtte se Love Actually 3 ganger før jeg forstod hvem som var hvem haha. GOT orker jeg ikke tenke på engang, den serien kan jeg aldri se. 

Anonymkode: e0fb6...28b

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du problemer med å gjenkjenne ansikter?

Anonymkode: c29d4...1ba

Dette her jeg ikke tenkt på før, men dette gir mening! Jeg sliter med noe av det samme som ts. Game of Thrones må være verstingen blant slike serier. Selv om det er en bra serie får jeg hodepine av den. Prøvde å se den om igjen før siste sesong kom ut. Jeg slet fortsatt med å vite hvem som var hvem når siste sesong kom ut :P Jeg ser slike serier likevel men er forberedt på at jeg må fokusere skikkelig når jeg ser serien og at jeg gjerne må spole litt for å få med alt.

Anonymkode: 52690...b6f

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk imdb.com 

Anonymkode: 4fee7...a2f

Skrevet

Synes dette er litt typisk for nyere serier, de første episodene er tunge å komme inn i. Jeg synes ikke det er slik med litt eldre serier, der gjøres man mer kjent med de viktigste karakterene med en gang. 

Jeg så én episode av GOT, det holdt. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...