Gå til innhold

Hvor mye tror dere 5 dager på ferie betyr for slankingen min?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spist god frokost på hotell hver dag med egg og bacon, gjerne pannekaker. Middager som løvsteik, med pomfrits, saus og salat. Litt chips men det var ikke så mye. Litt større porsjoner enn hjemme og mindre kylling, fisk og kalkun. Men har gått mye så vært aktivt. 

Noen erfaringer? 

Anonymkode: 9e2ef...1d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dropp chips og alkohol , dressing og annen unødvendig drit så går det nok bra, Og tell alkoholeneheter.

Anonymkode: ab911...3b7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dropp chips og alkohol , dressing og annen unødvendig drit så går det nok bra, Og tell alkoholeneheter.

Anonymkode: ab911...3b7

Har bare drukket 2 enheter med alkohol og litt chips en kveld. Så håper det ikke har blitt så ille. Hjem i morgen så da tilbake til gode vaner igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også slanket meg før ferien nå, vært på ferie litt over en uke innen jeg kommer hjem. Føler jeg har lagt på meg, men har hverken drukket alkohol, spist is eller skeiet ordentlig ut. Men jeg har spist annerledes, spist frokost, litt senere middag osv. Noe chips.

Men føler at kroppen suger til seg alt når man har vært eller er på slankekur. Så jeg regner med litt opp, men at når man kommer hjem, å bare har levd litt annerledes en ukes tid (ikke hele ferien), så går det seg fort til igjen :) Sikkert en del vannvekt også pga. annen mat.

Anonymkode: 27a57...055

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bli for stressa når du går på vekta nå. Det løper fort på litt vannvekt av en slik periode i tillegg til litt vektoppgang. Fortsett som før når du kommer hjem igjen, så er du i rute igjen i løpet av en uke eller to.

Det er nettopp disse situasjonene som er så viktige for å klare å opprettholde gode vaner over tid og holde vekta nede. At du klarer å kose deg, men så gå tilbake til hverdagen med en gang ferien er slutt. 😊

Anonymkode: 6c0d4...420

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått opp 1.4 kg fra i går til i dag, så ikke ta vekten så alvorlig. Ikke bli overrasket om du både har vann i kroppen og litt mer i magen, slikt skjer når man endrer kosthold noen dager. Det betyr ikke at det er mer fett på kroppen enn for noen dager siden, i allefall ikke mye forskjell.

Anonymkode: 003e5...0d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker å se på vekten i morgen. Litt spent, men har den måndtlige + helt annen rytme på mat osv så skal ikke henge meg sånn opp i det. Og nå tilbake til hverdagen igjen. 

Skrevet

Min erfaring er at jeg gjerne går opp et par kilo i løpet av 3 uker med sommerferie. Jeg drikker gjerne litt vin hver dag, og spiser nok litt annerledes og noe mer "lørdagsmiddager", og er det fint vær koser jeg med is eller iskaffe osv. Og det å gå fra kaloriunderskudd til kalorioverskudd gir i hvert fall meg litt ekstra vekt. Men i det store og hele er ikke 2 kilo så mye å snakke om, så lenge jeg går tilbake til normale rutiner med en gang ferien er over.

AnonymBruker
Skrevet

Veldig fornøyd her. Var 1 kg mer enn jeg var før jeg reiste. Og har den måndtlige så da har jeg klart meg bra tenker jeg. Og kan nå fortsette nedgangen 😊 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...