Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere om en lønn på 420k når man har:

10 års ansiennitet i firmaet

4 års utdannelse (relevant for stillingen)

Privat næringsliv 
Analytisk jobb - ikke noe en hver kan ta sånn videre uten lang opplæring. 

Har fått et jobbtilbud fra en konkurrent av dette firmaet på 610k! 😱

Mye frihet i nåværende jobb, gangavstand fra hjemmet og fine kollegaer. Men lønna kan de ikke gjøre noe med(har presset hardt sammen med fagforening) Tror heller ikke det hjelper med et reelt jobbtilbud. 

Jeg føler meg underbetalt, og er bare 33 år, så burde kanskje ta sjansen å hoppe i det? 

Anonymkode: b029e...253

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta sjansen. Kanskje trives du godt i den nye jobben

Anonymkode: 32511...5e7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i butikk. Hadde 460 000 i fjor. Jobber litt overtid. Tror fastlønn er 440 000.

Anonymkode: cd90f...79b

AnonymBruker
Skrevet

Lønn på 420K etter 10 år er vel ikke mye? Har de begrunnet hvorfor du ikke får mer?

Anonymkode: 590cd...6bf

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Privat næringsliv 

Mye frihet i nåværende jobb, gangavstand fra hjemmet og fine kollegaer. Men lønna kan de ikke gjøre noe med(har presset hardt sammen med fagforening) Tror heller ikke det hjelper med et reelt jobbtilbud. 

Jeg føler meg underbetalt, og er bare 33 år, så burde kanskje ta sjansen å hoppe i det? 

Ta den jobben. Det er fordi 420k høres lite ut!

Anonymkode: e4307...6f4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

420k var det jeg tjente som nyutdannet førskolelærer, i kommunal barnehage. Ikke sånne kjempebra, men jeg var fornøyd. Mannen min, derimot, tjente over en million det første året som ingeniør...

Anonymkode: 30982...8d6

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lønn på 420K etter 10 år er vel ikke mye? Har de begrunnet hvorfor du ikke får mer?

Anonymkode: 590cd...6bf

Dårlige tider i bransjen... Vær glad du har en jobb er mentaliteten i ledelsen...Og det har jeg jo begynt å leve etter, når så mange har mistet jobben i den bransjen jeg er i, og så kom korona i tillegg. Men så fikk jeg dette tilbudet da, men det føles så skummelt å begynne et nytt sted.

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er sunt med nye impulser, ellers er det bare å søke seg tilbake om du ikke trives☺

Anonymkode: 44e99...921

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her er det bare å kjøre på og si ja!

Anonymkode: d946f...12f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Virker som om jobben du har nå tar deg for gitt.

Hva venter du på? Hopp i det!

Anonymkode: 6e44d...ebc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde 450k i forrige jobb, uten relevant utdannelse. Statlig kontorjobb. Synes du burde få mer, ja.

Anonymkode: 81b24...5c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Privat næringsliv 

420 K er latterlig med mindre du er helt ny med null utdanning og jobber i servicebransjen. Da er det bra. 

Ta jobben hos konkurrenten. 

Anonymkode: 9acc1...39a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg hadde blitt i den jobben du har. Om det blir noen som mister jobben i den nye jobben er det de som ble ansatt til sist. Jobben er nærmere og høres ut som du trives ok. Penger er ikke alt. 

Anonymkode: 8ea3a...ab7

AnonymBruker
Skrevet

De utnytter deg. 420k er en vits ut fra det du skriver. Skader ikke fortelle om det nye tilbudet, kanskje kommer de med et mottilbud når de ser du ellers forsvinner.

Anonymkode: fcb87...c38

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Penger er ikke alt, men å få utbetalt 10 000,- mer i måneden er mye. Ville ha bytta jobb.

Anonymkode: 5cd07...fd4

• Liker 2
Skrevet

En forskjell på nesten 200 000? Jeg hadde byttet tvert. 
Vi er alle kjøpt og betalt arbeidskraft. Ingen grunn til å være lojal mot noen som underbetaler deg.

• Liker 2
Skrevet

Bytt! Av de fordelene du lister opp med nåværende jobb (frihet, nærhet til hjemmet og gode kollegaer), så er det strengt tatt bare den første som er arbeidsgivers fortjeneste. Den andre fordelen er rent geografisk, og den tredje (gode kollegaer) får du overalt.

Si at du kanskje ikke får like mye frihet hos ny arbeidsgiver (det vet du jo ikke), men det hadde jeg glatt ofret for 200.000. 420.000 er lønn for ufaglærte.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

ts her.

Den nye jobben har mye goder. Veldig gode forsikringer, garasje med el-bil lader, fri kantine, de sponser treningsabn osv. 
Mange flere goder enn i nåværende jobb. Er bare en 15 min kjøretur, uten rush, så er jo ikke galt det heller.

Er nok redd for å være først ut hvis Det blir nedskjæringer. Jeg har sett maaange kollegaer måtte gå når firmaet har hatt nedskjæringer.

Men kan jo ikke gå rundt å være redd for å miste jobben, da kommer jeg meg aldri videre....

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Privat næringsliv 

Vis respekt for deg selv😊

Ta imot tilbudet om ny jobb og betydelig høyere lønn! GRATULERER👍

Anonymkode: 42f10...c95

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...