AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #1 Skrevet 16. juli 2020 Jeg sluttet å amme for noen måneder siden min 19 mnd gamle jente. Nå prøver jeg å tilby melk men hun liker det ikke. Har prøvd å gi både kald og varm melk, prøvd å lure henne til å drikke det helt forgjeves, hun spytter det bare ut. Noen her som har opplevd det samme? Hvordan løste dere det isåfall?  Anonymkode: 608cc...0a9
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 16. juli 2020 Hvorfor må hun på død og liv drikke melk? Anonymkode: 53f31...13e 73
Mut Skrevet 16. juli 2020 #3 Skrevet 16. juli 2020 Hvorfor må du nødt til å gi hun melk? Vi trenger ikke ku melk. 19
erane Skrevet 16. juli 2020 #4 Skrevet 16. juli 2020 Må vel ikke drikke melk? Gi vann, er vel så bra! 😊 12
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #5 Skrevet 16. juli 2020  Hvorfor må barnet drikke melk? Gi henne vann - sunt og godt. Om barnet ikke liker brokkoli så trykker du det jo ikke i henne - du gir henne en annen grønnsak. Melk er en helt uvesentlig og lett erstatbar del av kosten. Anonymkode: a8bb9...99c 17
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #6 Skrevet 16. juli 2020 Hvorfor må hun drikke melk? Anonymkode: 784c4...09f 5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #8 Skrevet 16. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må hun på død og liv drikke melk? Anonymkode: 53f31...13e  1 minutt siden, Mut skrev: Hvorfor må du nødt til å gi hun melk? Vi trenger ikke ku melk.  1 minutt siden, erane skrev: Må vel ikke drikke melk? Gi vann, er vel så bra! 😊  1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må hun drikke melk? Anonymkode: 784c4...09f Fordi det er en god næringskilde til kalsium 🙈 Anonymkode: 608cc...0a9 8
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #9 Skrevet 16. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev:    Fordi det er en god næringskilde til kalsium 🙈 Anonymkode: 608cc...0a9 Da får du finne en annen kilde til kalsium da, det MÅ ikke være melk Anonymkode: 14fd8...10e 32
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #10 Skrevet 16. juli 2020 Jeg var sånn som barn, det er jeg som 33åring og, jeg kaster opp om jeg må drikke melk, men yoghurt og alt annet går, bare ikke melk. Gi henne andre melkeprodukter heller. Anonymkode: 230d3...204 20
Mut Skrevet 16. juli 2020 #12 Skrevet 16. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev:    Fordi det er en god næringskilde til kalsium 🙈 Anonymkode: 608cc...0a9 Seiglivet myte det der. Brokkoli, spinat, mandler og mye mer er også veldig gode kilder til kalsium. Hvordan tror du vi klarte oss før vi holdt kuer?😉 32
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #13 Skrevet 16. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev:    Fordi det er en god næringskilde til kalsium 🙈 Anonymkode: 608cc...0a9 Landene som drikker mest melk, har også høyest forekomst av benskjørhet.  Anonymkode: 784c4...09f 30
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #14 Skrevet 16. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev:    Fordi det er en god næringskilde til kalsium 🙈 Anonymkode: 608cc...0a9 Nesten ingen land i verden drikker så mye melk som i Norge, men vi hæren mye høyere forekomst av benskjørhet enn andre land. Noe forsking peker mot at det er vårt konsum avmelk som gjør det. Elsker melk men skulle gjerne sluttet med det. Anonymkode: fbdd9...1d6 14
Energidronning Skrevet 16. juli 2020 #15 Skrevet 16. juli 2020 har dere prøvd Tine Melk med Kokosbolle smak? 🤗 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #16 Skrevet 16. juli 2020 Vet du hvordan kyr som gir deg og datteren din melk, har det Ts? Jeg sier ikke dette for å være ekkel, men jeg håper du vil revurdere å gi barnet melk etter å få vite det. Kyr produserer ikke melk fordi de er kyr, men fordi de er mødre, slik som du gjorde da du fikk datteren din. I motsetning til deg, så får ikke kyrne beholde barna sine. De blir brutalt tatt bort fra mødrene sine med en gang etter fødsel, de blir aldri kjent med hverandre, og det er hjerteskjærende. Noen kyr bryr seg ikke, andre blir svært deprimerte og må til slutt drepes for de slutter å spise. Guttene blir slaktet, jentene blir en del av denne ondskapsfulle sirkelen. Etter et års tid slutter kua å produsere melk, så då blir hun tvangsinsiminert til enda en runde med fødsel der hun heller ikke får beholde barnet sitt. Dette pågår til hun er for gammel og blir slaktet. Jeg ville heller gitt barnet plantemelk. Flere av de er tilsatt kalsium og b12. Anonymkode: 93561...96a 16
Ulrikke Skrevet 16. juli 2020 #17 Skrevet 16. juli 2020 Jeg likte ikke melk som barn, nå er jeg over 40 og liker det fortsatt ikke. Hun må ikke drikke melk! Ost, yoghurt, evt. biola... Kesam, rømme - det er mange måter å få i seg næringen på. Hun liker det jo helt tydelig ikke, dropp det noen måneder før du prøver igjen, eventuelt! 12
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #18 Skrevet 16. juli 2020 Kumelk er for kalver! Prøv med havremelk f.eks? Anonymkode: bde73...d94 9
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #19 Skrevet 16. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du hvordan kyr som gir deg og datteren din melk, har det Ts? Jeg sier ikke dette for å være ekkel, men jeg håper du vil revurdere å gi barnet melk etter å få vite det. Kyr produserer ikke melk fordi de er kyr, men fordi de er mødre, slik som du gjorde da du fikk datteren din. I motsetning til deg, så får ikke kyrne beholde barna sine. De blir brutalt tatt bort fra mødrene sine med en gang etter fødsel, de blir aldri kjent med hverandre, og det er hjerteskjærende. Noen kyr bryr seg ikke, andre blir svært deprimerte og må til slutt drepes for de slutter å spise. Guttene blir slaktet, jentene blir en del av denne ondskapsfulle sirkelen. Etter et års tid slutter kua å produsere melk, så då blir hun tvangsinsiminert til enda en runde med fødsel der hun heller ikke får beholde barnet sitt. Dette pågår til hun er for gammel og blir slaktet. Jeg ville heller gitt barnet plantemelk. Flere av de er tilsatt kalsium og b12. Anonymkode: 93561...96a  Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kumelk er for kalver! Prøv med havremelk f.eks? Anonymkode: bde73...d94 Har ikke nevnt noe om at jeg har prøvd KUmelk. Det er havremelk og soyamelk med og uten søtning som jeg har prøvd å tilby. Anonymkode: 608cc...0a9 3
Vera Vinge Skrevet 16. juli 2020 #20 Skrevet 16. juli 2020 Jeg har også et barn på samme alder som ikke liker melk, verken vanlig eller syrnede produkter. Men han spiser ost i ulike varianter, havregrøt med melk og andre matvarer med melk. Jeg ser ikke hvorfor de på død og liv må ha det melkeglasset. Jeg drikker heller ikke melk, og de andre barna mine kan gå flere uker uten å drikke vanlig melk fra glass. De drikker oftere surmelk/skummet kulturmelk og de spiser andre ting med melk i. 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå