GÃ¥ til innhold

Barnet mitt liker ikke melk 😢

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet å amme for noen måneder siden min 19 mnd gamle jente. Nå prøver jeg å tilby melk men hun liker det ikke. Har prøvd å gi både kald og varm melk, prøvd å lure henne til å drikke det helt forgjeves, hun spytter det bare ut. Noen her som har opplevd det samme? Hvordan løste dere det isåfall? :( 

Anonymkode: 608cc...0a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må du nødt til å gi hun melk? Vi trenger ikke ku melk. 

• Liker 19
Skrevet

Må vel ikke drikke melk? Gi vann, er vel så bra! 😊

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

:klo: 

Hvorfor må barnet drikke melk? Gi henne vann - sunt og godt. Om barnet ikke liker brokkoli så trykker du det jo ikke i henne - du gir henne en annen grønnsak. Melk er en helt uvesentlig og lett erstatbar del av kosten.

Anonymkode: a8bb9...99c

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må hun drikke melk? 

Anonymkode: 784c4...09f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Prøv Biola.

Anonymkode: 7a704...0f9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må hun på død og liv drikke melk?

Anonymkode: 53f31...13e

1 minutt siden, Mut skrev:

Hvorfor må du nødt til å gi hun melk? Vi trenger ikke ku melk. 

1 minutt siden, erane skrev:

Må vel ikke drikke melk? Gi vann, er vel så bra! 😊

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må hun drikke melk? 

Fordi det er en god næringskilde til kalsium 🙈

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da får du finne en annen kilde til kalsium da, det MÅ ikke være melk 

Anonymkode: 14fd8...10e

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sånn som barn, det er jeg som 33åring og, jeg kaster opp om jeg må drikke melk, men yoghurt og alt annet går, bare ikke melk. Gi henne andre melkeprodukter heller.

Anonymkode: 230d3...204

• Liker 20
Skrevet

Vi gir youghurt og ost i stedet 😅 

• Liker 10
Skrevet

Seiglivet myte det der. Brokkoli, spinat, mandler og mye mer er også veldig gode kilder til kalsium. Hvordan tror du vi klarte oss før vi holdt kuer?😉

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Landene som drikker mest melk, har også høyest forekomst av benskjørhet. 

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nesten ingen land i verden drikker så mye melk som i Norge, men vi hæren mye høyere forekomst av benskjørhet enn andre land. Noe forsking peker mot at det er vårt konsum avmelk som gjør det. Elsker melk men skulle gjerne sluttet med det.

Anonymkode: fbdd9...1d6

• Liker 14
Skrevet

har dere prøvd Tine Melk med Kokosbolle smak? 🤗

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet du hvordan kyr som gir deg og datteren din melk, har det Ts? Jeg sier ikke dette for å være ekkel, men jeg håper du vil revurdere å gi barnet melk etter å få vite det. Kyr produserer ikke melk fordi de er kyr, men fordi de er mødre, slik som du gjorde da du fikk datteren din. I motsetning til deg, så får ikke kyrne beholde barna sine. De blir brutalt tatt bort fra mødrene sine med en gang etter fødsel, de blir aldri kjent med hverandre, og det er hjerteskjærende. Noen kyr bryr seg ikke, andre blir svært deprimerte og må til slutt drepes for de slutter å spise. Guttene blir slaktet, jentene blir en del av denne ondskapsfulle sirkelen. Etter et års tid slutter kua å produsere melk, så då blir hun tvangsinsiminert til enda en runde med fødsel der hun heller ikke får beholde barnet sitt. Dette pågår til hun er for gammel og blir slaktet. Jeg ville heller gitt barnet plantemelk. Flere av de er tilsatt kalsium og b12. 

Anonymkode: 93561...96a

• Liker 16
Skrevet

Jeg likte ikke melk som barn, nå er jeg over 40 og liker det fortsatt ikke. Hun må ikke drikke melk!

Ost, yoghurt, evt. biola... Kesam, rømme - det er mange måter å få i seg næringen på. Hun liker det jo helt tydelig ikke, dropp det noen måneder før du prøver igjen, eventuelt!

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Kumelk er for kalver! Prøv med havremelk f.eks?

Anonymkode: bde73...d94

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hvordan kyr som gir deg og datteren din melk, har det Ts? Jeg sier ikke dette for å være ekkel, men jeg håper du vil revurdere å gi barnet melk etter å få vite det. Kyr produserer ikke melk fordi de er kyr, men fordi de er mødre, slik som du gjorde da du fikk datteren din. I motsetning til deg, så får ikke kyrne beholde barna sine. De blir brutalt tatt bort fra mødrene sine med en gang etter fødsel, de blir aldri kjent med hverandre, og det er hjerteskjærende. Noen kyr bryr seg ikke, andre blir svært deprimerte og må til slutt drepes for de slutter å spise. Guttene blir slaktet, jentene blir en del av denne ondskapsfulle sirkelen. Etter et års tid slutter kua å produsere melk, så då blir hun tvangsinsiminert til enda en runde med fødsel der hun heller ikke får beholde barnet sitt. Dette pågår til hun er for gammel og blir slaktet. Jeg ville heller gitt barnet plantemelk. Flere av de er tilsatt kalsium og b12. 

Anonymkode: 93561...96a

Kumelk er for kalver! Prøv med havremelk f.eks?

Anonymkode: bde73...d94

Har ikke nevnt noe om at jeg har prøvd KUmelk. Det er havremelk og soyamelk med og uten søtning som jeg har prøvd å tilby.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har også et barn på samme alder som ikke liker melk, verken vanlig eller syrnede produkter. Men han spiser ost i ulike varianter, havregrøt med melk og andre matvarer med melk. Jeg ser ikke hvorfor de på død og liv må ha det melkeglasset. Jeg drikker heller ikke melk, og de andre barna mine kan gå flere uker uten å drikke vanlig melk fra glass. De drikker oftere surmelk/skummet kulturmelk og de spiser andre ting med melk i. 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...