Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Valhalla
Skrevet

Media er helt sjuke, gjør om språket. Sånn liker man å gjøre i dag, med alle ord folk bestemmer kan være "støtende". BBC har gått tilbake og gjort om ordet terrorist til bombere i noe av sin dekning.

BBC idioti

The BBC's guidelines state that its credibility is undermined by the "careless use of words which carry emotional or value judgments".

Consequently, "the word 'terrorist' itself can be a barrier rather than an aid to understanding" and its use should be "avoided", the guidelines say.

Videoannonse
Annonse
Gjest Dum Perignon
Skrevet

Det gjelder da ikke bare i media. Etter å ha lest endel innlegg på akuell debatt er jeg svært fristet til å bruke i-ordet om enkelte brukere. Men jeg gjør det ikke.

Gjest Valhalla
Skrevet
Det gjelder da ikke bare i media. Etter å ha lest endel innlegg på akuell debatt er jeg svært fristet til å bruke i-ordet om enkelte brukere. Men jeg gjør det ikke.

Ja, vi er jo høflige.

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Bare noen av oss. Andre bruker både t-er og i-er relativt ofte.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Skal faktisk være litt enig med deg denne gangen, blir litt for dumt.

Skrevet

Har dere lagt merke til at det står F-ordet i de norske passene til kvinner? Hos menn står det selvklart M(ann).

Det besynderlige er at teksten er på norsk bokmål eller nynorsk for de som ønsker det, men uansett, - kvinner blir alltid registrert med F-ordet.... selv på norsk...hehe... dere er noen F-kjerringer ifølge den norske stat!

Gjest Ananas
Skrevet

Terrorist er et problematisk ord blant annet fordi undertrykkende regimer bruker det vilkårlig på opposisjonsgrupperinger.

Media løper terroristenes ærend gjennom overdådig følelsesmessig dekning av terroraksjoner. Terroristene vil skremme, og media hjelper dem.

Skrevet

Ja bare sjekk hvor redd valhalla er for terrorister. Ja noen blir nok litt mer påvirket av media enn andre.

Gjest Guest
Skrevet

Jeg er ikke redd terrorister. Jeg er fullt klar over den mikroskopiske sjansen det er for at jeg skulle bli drept i et terrorangrep. Men de har utfordret vesten, og vi bør knuse dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...