AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #1 Skrevet 16. juli 2020 Hvilke prevensjonsmiddel beskytter best mot gravidietet? Jeg ønsker å bruke et glidemiddel sammen med kondom når jeg har sex. Hvilket type glidemiddel vil beskytte best mot gravided når det brukes sammen med kondom? Anonymkode: 2eecc...f10
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #2 Skrevet 16. juli 2020 Glidemiddel beskytter ikke mot graviditet. Jeg håper dette innlegget er en spøk, og om ikke at du tar deg en tur til fastlegen (eller helsestasjon for ungdom om du er innenfor deres aldersgrense eller helsesykepleier på skolen om du er elev eller student). I teorien er p-piller veldig sikre for eksempel; men i praksis er de ikke så sikre siden mange glemmer å ta dem slik de skal. Derfor er spiral eller p-stav de mest sikre fordi det ikke blir brukerfeil. Anonymkode: 7d939...27a
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #3 Skrevet 17. juli 2020 11 hours ago, AnonymBruker said: Glidemiddel beskytter ikke mot graviditet. Jeg håper dette innlegget er en spøk, og om ikke at du tar deg en tur til fastlegen (eller helsestasjon for ungdom om du er innenfor deres aldersgrense eller helsesykepleier på skolen om du er elev eller student). I teorien er p-piller veldig sikre for eksempel; men i praksis er de ikke så sikre siden mange glemmer å ta dem slik de skal. Derfor er spiral eller p-stav de mest sikre fordi det ikke blir brukerfeil. Anonymkode: 7d939...27a Jeg skrev at jeg ønsket å bruke det sammen med kondom. Anonymkode: 2eecc...f10
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #4 Skrevet 17. juli 2020 Hodepine fungere bra. Gratis er den og Anonymkode: 7fa6b...86f 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #5 Skrevet 17. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hodepine fungere bra. Gratis er den og Anonymkode: 7fa6b...86f Avholdenhet funker enda bedre. Gratis den også. 😁 Anonymkode: 4ee9b...930
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #6 Skrevet 17. juli 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilke prevensjonsmiddel beskytter best mot gravidietet? Jeg ønsker å bruke et glidemiddel sammen med kondom når jeg har sex. Hvilket type glidemiddel vil beskytte best mot gravided når det brukes sammen med kondom? Anonymkode: 2eecc...f10 Glidemiddel har ingen effekt som prevansjonsmiddel. Det finnes flere prevansjonsmiddler du kan bruke sammen med kondom. P-piller, p-stav, spiral et 3 av de vanligste. Tror ikke den er mye brukt nå lengre, men et pessar (et skjold) var ganske vanlig en tid tilbake å bruke. Ulike sæd drepende middler finnes, men er usikker hvordan de evt. påvirker en kondom, så vil ikke anbefale no i tilfelle de vil kunne påvirke strukturen i kondomet og sette ned effekten av kondomet som prevansjonsmiddel. For alle hormonpreparat, må du ha en samtale med legen. Da kan dere komme frem til noe som er at alternativ til deg. Pessaret er jeg usikker hvordan man får tak i, om det også er gjennom legen. Anonymkode: b2d58...c3d
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #7 Skrevet 17. juli 2020 Typen glidemiddel spiller ingen rolle. Pass heller på at kondomet er bra nok. Anonymkode: b66ef...c1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå