AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #1 Skrevet 16. juli 2020 Ville verden vert et bedre sted om vi ikke hadde monogami som en naturlig greie. Om alle kunne ha sex med de de ville, men alikevel ha en slags familiestruktur hvor begge/alle biologiske foreldre bidro Jeg bare tenker litt her etter å ha lest noen mnd. Hva om det ikke var skamfullt å kose med en du ville. Det fortsatt er lov å elske noen selvfølgelig og når når begge samtykker til monogami så lev i monogami, men ikke legge krav. fra samfunnet/moral/osv. Hva tror dere? Anonymkode: 5e76e...85f
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #2 Skrevet 16. juli 2020 Du har lov til å leve poly. Andre har lov til å leve mono. Selv har jeg prøvd begge deler. Anonymkode: 626f3...b2f 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #3 Skrevet 16. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har lov til å leve poly. Andre har lov til å leve mono. Selv har jeg prøvd begge deler. Anonymkode: 626f3...b2f Prøvd begge deler selv. Måtte bare velge å avslutte ekteskapet men det var rett valg. Jeg bare tenker at fok må kunne få velge selv uten at andre sier den, eller den har feil. Og for de med utroskapskrekk her, det er ikke det samme. Her er det snakk om enighet. Hva ville du velge. Elske en mann/kvinne og kunne kose med andre som du har følt seksuell tiltrekning til. Eller bare bli med en. JEg tenker selvfølgelig på at dette må være mennesker som tenker over div kjønnsykdommer o.l. Anonymkode: 5e76e...85f
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #4 Skrevet 16. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tror dere? At du fremdeles kan se like langt etter å komme i nærheten av meg. Anonymkode: 5e089...ec9 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #5 Skrevet 16. juli 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: kose Bare det å si kose om sex, er så nasty at man får det ikke verre. Anonymkode: 5e089...ec9 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #6 Skrevet 16. juli 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare det å si kose om sex, er så nasty at man får det ikke verre. Anonymkode: 5e089...ec9 Kose er så mye mer enn sex. Og man kan elske mer enn en, jeg elsker to, men ville aldri lyve eller bedra, jeg er ærlig. så kan de velge selv, det er snakk om ærlighet her, ikke bedrag og sier ikke at alle må leve poly, eller mono, men folk må kunne få være glad i egne liv og egne valg av partnere Anonymkode: 5e76e...85f
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #7 Skrevet 16. juli 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: At du fremdeles kan se like langt etter å komme i nærheten av meg. Anonymkode: 5e089...ec9 Kanskje jeg ville være mono med deg- Dette er en felles avtale mellom to voksne og deres ønsker, verre er det ikke Anonymkode: 5e76e...85f
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #8 Skrevet 16. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kose er så mye mer enn sex. Ja, det er det det er. Så det du egentlig gjør, er å late som om du snakker om sex, mens det du egentlig mener, er «så mye mer». Litt som en selger, som først lokker med en bitteliten ting, og med en gang de har fått oppmerksomheten, kommer det virkelig store presset. Anonymkode: 5e089...ec9
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #9 Skrevet 16. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje jeg ville være mono med deg- Dette er en felles avtale mellom to voksne og deres ønsker, verre er det ikke Anonymkode: 5e76e...85f Ja, det ville du nok! Det vil de alle! Still deg i kø, den starter i Japan et sted! Anonymkode: 5e089...ec9
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #10 Skrevet 16. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, det er det det er. Så det du egentlig gjør, er å late som om du snakker om sex, mens det du egentlig mener, er «så mye mer». Litt som en selger, som først lokker med en bitteliten ting, og med en gang de har fått oppmerksomheten, kommer det virkelig store presset. Anonymkode: 5e089...ec9 Nope. Ærlighet først, så blir det som det blir. Anonymkode: 5e76e...85f
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #11 Skrevet 16. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, det ville du nok! Det vil de alle! Still deg i kø, den starter i Japan et sted! Anonymkode: 5e089...ec9 Kan godt starte i Japan vi, har vært der jeg ❤️ Anonymkode: 5e76e...85f
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #12 Skrevet 16. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan godt starte i Japan vi, har vært der jeg ❤️ Anonymkode: 5e76e...85f Du kan starte i Japan, så finner du fort nok ut om køen beveger seg eller ikke. Anonymkode: 5e089...ec9
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #13 Skrevet 16. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan starte i Japan, så finner du fort nok ut om køen beveger seg eller ikke. Anonymkode: 5e089...ec9 Vil ikke ha noen kø, bare lov til å elske de jeg elsker. Har aldri ønsket å elske mer enn en, men elsker to. Og Kjærlighet er vakkert ,det er ikke enkelt. Men det burde være det. Er så vanskelig å velge når man elsker begge. Hvorfor kan jeg ikke ha begge to. Pga normer og regler. Jeg kan ikke velge, så jeg har valgt begge. Anonymkode: 5e76e...85f
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #14 Skrevet 16. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville verden vert et bedre sted om vi ikke hadde monogami som en naturlig greie. Om alle kunne ha sex med de de ville, men alikevel ha en slags familiestruktur hvor begge/alle biologiske foreldre bidro Jeg bare tenker litt her etter å ha lest noen mnd. Hva om det ikke var skamfullt å kose med en du ville. Det fortsatt er lov å elske noen selvfølgelig og når når begge samtykker til monogami så lev i monogami, men ikke legge krav. fra samfunnet/moral/osv. Hva tror dere? Anonymkode: 5e76e...85f Jeg har sex med den jeg vil = kona. Er jo monogam fordi jeg vil det selv, og vi begge er enige. Ville heller ddd enn å måtte levesom poly, kvalmt for min del. Det er fullt lov å leve som poly, bare vær åpen om det og finn likesinnede. De fleste ønsker monogami av en grunn. Jeg har ikke behov for å ligge rundt, men nå er kona bra nok for meg da Anonymkode: 18f92...887 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #15 Skrevet 17. juli 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil ikke ha noen kø, bare lov til å elske de jeg elsker. Har aldri ønsket å elske mer enn en, men elsker to. Og Kjærlighet er vakkert ,det er ikke enkelt. Men det burde være det. Er så vanskelig å velge når man elsker begge. Hvorfor kan jeg ikke ha begge to. Pga normer og regler. Jeg kan ikke velge, så jeg har valgt begge. Anonymkode: 5e76e...85f Ingen ting hindrer deg vel i å være ned to-om begge de andre vil? Anonymkode: 4ed8f...f0c
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #16 Skrevet 17. juli 2020 Monogami funker særdeles fint når begge praktiserer det. Når den ene parten ikke vil dette lengre, skal den andre part lage styr. Og slik fortsetter vi. Anonymkode: 1e7a5...647
MarieLo Skrevet 17. juli 2020 #17 Skrevet 17. juli 2020 Monogami er mest normalt i universet hvert fall, også på andre planeter i mer utviklede sivilasjoner. Ekteskap finnes ikke på andre planeter da, men de fleste foretrekker å bare ha en partner over tid ser det ut til.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #18 Skrevet 17. juli 2020 13 minutter siden, MarieLo said: Monogami er mest normalt i universet hvert fall, også på andre planeter i mer utviklede sivilasjoner. Ekteskap finnes ikke på andre planeter da, men de fleste foretrekker å bare ha en partner over tid ser det ut til. Og dette har du heeelt sikkert bevis for 😂 Anonymkode: ccd3f...b58 2
Besina Skrevet 17. juli 2020 #19 Skrevet 17. juli 2020 Monogami har ikke funka for oss. Følte meg ganske unormal og egoistisk, men når begge er enige og stoler på hverandre, så fungerer det fint. Nå har ikke vi forhold med andre, men flørter, har sex med, dater litt om vi skulle føle for det. Over lengre perioder har vi ikke kjent på det behovet, så det er ikke sånn at vi ligger rundt til alle tider liksom 😜
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #20 Skrevet 17. juli 2020 16 minutter siden, MarieLo skrev: Monogami er mest normalt i universet hvert fall, også på andre planeter i mer utviklede sivilasjoner. Ekteskap finnes ikke på andre planeter da, men de fleste foretrekker å bare ha en partner over tid ser det ut til. Ja. Dette sto i siste Planetnytt, mener jeg å huske. Anonymkode: 1e7a5...647 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå