Maria_Rosa Skrevet 16. juli 2020 #1 Skrevet 16. juli 2020 Jeg leste en tråd der det stod at menn på 50 kan få dårligere sæd kvalitet. Dette skremmer meg litt da min kjære er 46 år og jeg 39. Kan dette gjøre vanskelig for prøvingen? Vi har 2 barn sammen fra før av, men yngre er 9 år. Hvis vi har klart det før bør vi kanskje kunne klare det igjen? Jeg bruker Clearblue el-test og må teste morgen, ettermiddag og kveld på forventet el dag. Jeg kan få en sirkel på monitoren også rett på en solid smil et par timer senere, også en sirkel igjen etter noen timer. Jeg har trodd jeg manglet el på grunn av at jeg testet en gang om dagen tidligere, og klarte aldri å fange el. Sleit med billigtest før clearblue. Jeg begynte å tro at jeg ikke har el og dro til gynekologen, hun sa alt stod bra til med meg og mine hormoner. Etter det begynte jeg å teste flere ganger om dagen når jeg fikk symptomer på el, jeg oppdaget at østrogen og lh stigningen hos meg er på VELDIG kort tid. Ikke rart jeg aldri klarte å fange el. Noen som har opplevd det?
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #2 Skrevet 17. juli 2020 Jeg har lang østrogen-stigning, men kort LH-stigning, så jeg må teste 2 ganger om dagen. Så er nok mange eggløsningen jeg har misset pga det. Anonymkode: 06b17...ad4 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #3 Skrevet 18. juli 2020 Hvor lang østrogen-stigning har du? Mistenker at jeg har veeeeldig lang, typ over en uke, men går det an? Anonymkode: 8319e...e6f 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #4 Skrevet 18. juli 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang østrogen-stigning har du? Mistenker at jeg har veeeeldig lang, typ over en uke, men går det an? Anonymkode: 8319e...e6f Jeg ble gravid i april, da hadde jeg 9 dager med østrogenstigning, før LH-stigning slo ut. De andre mnd har det variert fra 4-12 dager. Er ikke så lett å bli klok alltid, så takk og lov for tester. Liker å ha litt kontroll Anonymkode: 06b17...ad4 1
Amatariel Skrevet 19. juli 2020 #5 Skrevet 19. juli 2020 Jeg har også hatt veldig kort LH-topp. Vanlig for meg med negativ test morgen, positiv på dagen og negativ på kvelden. Så ble mange EL-tester rundt forventet EL gitt. Ettersom du får positiv EL-test har du nok EL, og da er sjansen der for å bli gravid. Lykke til! 1
Maria_Rosa Skrevet 20. juli 2020 Forfatter #6 Skrevet 20. juli 2020 15 timer siden, Amatariel skrev: Jeg har også hatt veldig kort LH-topp. Vanlig for meg med negativ test morgen, positiv på dagen og negativ på kvelden. Så ble mange EL-tester rundt forventet EL gitt. Ettersom du får positiv EL-test har du nok EL, og da er sjansen der for å bli gravid. Lykke til! Takk Siden alt går så fort er jeg redd vi aldri rekker mens egget fortsatt er fertil. Også jeg jeg redd det ikke nytter å satse på dagene før siden gubben holder på å bli for gammel. Huff så slitsomt dette her er. På et par syklus har vi satset på kvelden til dagen jeg fikk fast smilefjes, ingen nytte, tr kom som bestilt 2 uker senere. Vil jo ikke gjøre dette til et oppdrag hvor klærne må av med engang vi ser fast smilefjes. Lykke til til alle prøvere der ute!
Hulderen Skrevet 20. juli 2020 #7 Skrevet 20. juli 2020 Mannen din kan ha nedsatt sædkvalitet, men han trenger ikke å ha det. Det finner dere enkelt ut av ved at han tar en sædtest. 1
Maria_Rosa Skrevet 20. juli 2020 Forfatter #8 Skrevet 20. juli 2020 26 minutter siden, Hulderen skrev: Mannen din kan ha nedsatt sædkvalitet, men han trenger ikke å ha det. Det finner dere enkelt ut av ved at han tar en sædtest Ja, det er noe å se på i etterkant..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå