Gå til innhold

Barn og leker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skriver den her isteden for (om du ikke har noe fint og si så forlat tråden takk!) Frekke og  personangrep blir rapportert videre

Jeg har en liten jente på snart 2 år og. Og en nevø på snart 5 år. 
Begge 2 har en stor interesse for små figurer. Jeg har kjøpt jenta mi sånne små figurer som er 8 cm såklart. Men jeg rydder dem vekk når nevøen min er på besøk siden når jenta mi leker med lekene sine som han synes er kule så tar han de fra henne uansett når hun leker med de, og hun blir veldig opprørt, Foreldrene mine sier heller ingenting enn at det det er litt morsomt siden han er «en liten tyv», Men jeg synes ikke det er noe og le av eller at det er morsomt, Når jenta mi blir grinende etter å ha blitt frattat leken/lekene. 
Så skal di alltid vise han frem nye leker som jeg har kjøpt til jenta mi. Og da tror han at de er hans siden de viser de frem. Og synes jeg oppfører meg teit siden jeg rydder noen av lekene vekk.. 
Liker han noe så prøver han og stikke av med de. Noe de også små ler av.

Anonymkode: fd428...3e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Atså, dette har du da laget mage nok tråder om fra tidligere?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at om du lar barnet på 5 år også få låne og leke med lekene til dattra de? Hun har godt av å lære seg å dele, men så klart om Hun leker med hesten, så skal ikke han ha hesten, men enten en annen hest, eller et Annet dyr. De kan jo leke sammen? Men er det så ille, så hjem vekk lekene da, uten å si noe. Her tar vi eks aldri med leker bort til bestemor, særlig ikke om andre unger er der, for der går nesten alle lekene i stykker,fordi bestemor ikke er så nøye,og de må jo få leke, så de får leke med lekene der. Og der er det kjøretøy som mangler hjul og mye ødelagte leker, men får vi besøk hjemme,så får de andre barna leke med barnet vårt sine leker,skulle jo bare mangle.

Anonymkode: 6a03b...d27

AnonymBruker
Skrevet

Kjedelig om hun blir lei seg, men det er jo også viktig å lære å dele, de større har jo gjerne mer "autoritet" og sånn er det jo, sånn har de det i barnehagen også. Syntes kanskje det er litt dumt å rydde dem bort, men kanskje heller om hun sitter med de og han tar det, hjelpe dem å mekle, for det er ikke greit at han tar de fra henne når hun leker, men at han leker med de når han er hos dere kan jo ikke være noe problem, eller? 

Anonymkode: 877a5...18c

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjedelig om hun blir lei seg, men det er jo også viktig å lære å dele, de større har jo gjerne mer "autoritet" og sånn er det jo, sånn har de det i barnehagen også. Syntes kanskje det er litt dumt å rydde dem bort, men kanskje heller om hun sitter med de og han tar det, hjelpe dem å mekle, for det er ikke greit at han tar de fra henne når hun leker, men at han leker med de når han er hos dere kan jo ikke være noe problem, eller? 

Anonymkode: 877a5...18c

Vi har gjort men mangen ganger så tar han de med seg hjem, Fordi mormor eller morfar sier ja. Og da forsvinner de lekene. Jeg rydder jo ikke vekk alle da, Han og leker jo med hennes leker men de er ikke sånn at han synes er så stas og ta med seg hjem for og leke videre. Det er mer når det er sånne små figurer, Dyr, dinosaurer, drager osv som  han liker og ta med seg, foreldrene mine synes jeg er litt streng når jeg sier at han må legge de fra seg, Han er vandt til og få ja hele tiden, men synes ikke det skal gå utover mitt barn, der hun tror at det er Ok at andre bare tar hennes eiendeler.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har gjort men mangen ganger så tar han de med seg hjem, Fordi mormor eller morfar sier ja. Og da forsvinner de lekene. Jeg rydder jo ikke vekk alle da, Han og leker jo med hennes leker men de er ikke sånn at han synes er så stas og ta med seg hjem for og leke videre. Det er mer når det er sånne små figurer, Dyr, dinosaurer, drager osv som  han liker og ta med seg, foreldrene mine synes jeg er litt streng når jeg sier at han må legge de fra seg, Han er vandt til og få ja hele tiden, men synes ikke det skal gå utover mitt barn, der hun tror at det er Ok at andre bare tar hennes eiendeler.

Ja men da sier du nei til han da? Skjønner ikke helt problemet. Ditt hus, du bestemmer. La de få leke og dele, tar han bare leker ut av hendene hennes så veileder du at han må gi den tilbake. Når han skal hjem så må lekene bli hos dere. 

Anonymkode: 65cba...02b

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at om du lar barnet på 5 år også få låne og leke med lekene til dattra de? Hun har godt av å lære seg å dele, men så klart om Hun leker med hesten, så skal ikke han ha hesten, men enten en annen hest, eller et Annet dyr. De kan jo leke sammen? Men er det så ille, så hjem vekk lekene da, uten å si noe. Her tar vi eks aldri med leker bort til bestemor, særlig ikke om andre unger er der, for der går nesten alle lekene i stykker,fordi bestemor ikke er så nøye,og de må jo få leke, så de får leke med lekene der. Og der er det kjøretøy som mangler hjul og mye ødelagte leker, men får vi besøk hjemme,så får de andre barna leke med barnet vårt sine leker,skulle jo bare mangle.

Anonymkode: 6a03b...d27

Vi har prøvd men han vil leke alene og derfor utestenger han jenta mi på leken og lager vegger av eskene slik at hun ikke for leke med lekene siden, Han skal leke med alt av lekene. Vi prøvde  og leke alle sammen med sånn mat leker, Men han skulle rydde alle vekk og at maten skulle pakkes og ikke var klar uten at han lekte med de, og ble sur så fort jenta mi prøve å få tak i noen. Så er litt vanskelig. Jeg har gitt ham beskjed om han ikke klarer og leke fint så må jeg ta vekk lekene, Da slenger han hardt på døra og skriker men Han for klart beskjed om at vi ikke ønsker slik oppførsel.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja men da sier du nei til han da? Skjønner ikke helt problemet. Ditt hus, du bestemmer. La de få leke og dele, tar han bare leker ut av hendene hennes så veileder du at han må gi den tilbake. Når han skal hjem så må lekene bli hos dere. 

Jeg bor i opperste etasje så vi deler på stua   med foreldrene mine. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i opperste etasje så vi deler på stua   med foreldrene mine. 

Men du bestemmer fortsatt for ditt barn og hennes leker som dere har kjøpt inn. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herrefred, det er tydeligvis opplest og vedtatt at nevøen din er sjefen i huset. At de ikke ser det selv... 

Fortsett å gjemme bort lekene hennes. Og så står du på ditt overfor foreldrene dine at de lekene er til din datter. Nevøen din har ingen respekt for andres eiendeler, derfor får han heller ikke leke med dem. Det har du full rett til å bestemme som barnets mor, uansett hvem sitt hus du bor i. 

Anonymkode: e5ba3...6bb

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herrefred, det er tydeligvis opplest og vedtatt at nevøen din er sjefen i huset. At de ikke ser det selv... 

Fortsett å gjemme bort lekene hennes. Og så står du på ditt overfor foreldrene dine at de lekene er til din datter. Nevøen din har ingen respekt for andres eiendeler, derfor får han heller ikke leke med dem. Det har du full rett til å bestemme som barnets mor, uansett hvem sitt hus du bor i. 

Anonymkode: e5ba3...6bb

Gjør det uansett om foreldrene mine blir små oppgitte, Får selvfølge kommentarer som «Du er så slem!», «Så egoist du er», Men jeg tror ikke og tror IKKE at de kommer til og forstå at han er «sjefen» når han er på besøk.  Han er første barnebarne deres så de behandler han som gud, Og at han blir knust som en krystal når han ikke for det som han vil, uten og tenke på jenta mi sine følelser oppi dette,

hadde vært noe annet om de klarer og si nei til og ta med seg, Han har en heil og da mener jeg heil haug! med leker hjemme hos seg selv. Så hvorfor skal han få ta med jenta mi sine? De har bare samme leker her hjemme hos meg som er hans, Jeg har sagt at de kanskje bør fylle opp leke esken hans med litt nye leker? Men siden de sier at han ikke er ofte på besøk så blir jenta mi sine leker tatt vekk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...