Gå til innhold

Fulle foreldre på ferie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er på ferie og hadde en dårlig opplevelse i dag. 

Det startet i en kø til en båt, der var det et svært hissig par som kjeftet høylytt på flere rundt seg. Alle rundt de ble beskyldt for sniking, med hevede stemmer og skittkasting. 

Vel om bord på båten kjøpte paret store mengder alkohol og ble godt beruset foran barna sine. Fortsatt kranglevorne mot andre gjester på båten. Jeg antar de allerede var godt beruset da de stod i køen til båten, ut i fra oppførsel å bedømme. 

Ingen så noe eller gjorde noe, og jeg får skikkelig vondt av barna. Jeg personlig turte ikke å si noe siden de var så aggressive, men de som arbeidet på båten burde jo nekte servering? Hva gjør man i slike situasjoner? Aldri opplevd lignende før! 

Anonymkode: bcc1f...d49

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke lett, men jeg vet at hvis dette feks skjer på hotell så kan man kontakte betjeningen/reiseselskapet og melde sin bekymring med tanke på barna. På en båt ville jeg kontaktet betjening/høyere opp. De burde vært nektet servering, ja. Helt klart. 

Anonymkode: 41728...137

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle var barna? 

Anonymkode: 5aa40...0fe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde hatt veldig dårlig samvittighet hvis jeg ikke hadde grepet inn og sagt noe til mannskapet ombord på båten. Barnevernet burde også fått en telefon

Anonymkode: bec0c...bb8

• Liker 1
Skrevet

Uff, har sett slikt jeg og på danskebåten, til tross for at vi alltid har reist på dagtid og midt i uka.

Vet en gang var det så graverende at hun ene fikk navnet på faren i familien og sendte en bekymringsmelding mens vi var på båten. Og problemet med å "gripe" inn ef jo at det ofte blir enda verre for barna da... Så det er litt catch 22 det der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk reg,nr, på bilen så får dere opp navnet deres. Meld fra om bekynringen deres til BV. Tenk hvordan disse barna vil lide i hele sommer, og kanskje også hele høsten hvis det virkelig kommer en koronabølge nr to og skolene må stenges igjen. Best å ta tak i dettennå. 

Anonymkode: 93787...8c6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde hatt veldig dårlig samvittighet hvis jeg ikke hadde grepet inn og sagt noe til mannskapet ombord på båten. Barnevernet burde også fått en telefon

Anonymkode: bec0c...bb8

Ja, man tar kontakt med barneverntjenesten i kommunen man oppholder seg i, eller politet. Jeg ville gjort det, da hadde jeg i det minste gjort noe. Jeg skjønner at det ikke er lett å si noe til foreldrene selv, da kan ting fort eskalere. Så hadde vært opp hol barneverntjenesten om det var noe de ville rykket ut til. Det burde også blitt gjort av de ansatte på båten. Dårlig dømmekraft av dem. Jeg ville gitt en tilbakemelding på dette til dem. 

Anonymkode: 0fc18...aed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at du også bør sende en klage til styret som eier båten. Du må ta det med de på toppen der, sånn at de nede på rangstigen, som var de dere så, ikke har muligheten for å slette/kaste beskjeden fra dere før den havner til riktige personer. Og vær viss på at det er riktig person dere sender det til. Er dere flere voksne som reiste sammen, så vil jeg tro det får større slagkraft om alle deres navn er på beskjeden. Lykke til! 

Anonymkode: 66781...995

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle var barna? 

Anonymkode: 5aa40...0fe

Yngste var rundt 8-9 år og eldste var kanskje 13-14 år. 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk reg,nr, på bilen så får dere opp navnet deres. Meld fra om bekynringen deres til BV. Tenk hvordan disse barna vil lide i hele sommer, og kanskje også hele høsten hvis det virkelig kommer en koronabølge nr to og skolene må stenges igjen. Best å ta tak i dettennå. 

Anonymkode: 93787...8c6

Det var bare dagstur med båt, så ingen bil dessverre. Men hadde vært en veldig god idé viss ikke 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...