AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #1 Del Skrevet 16. juli 2020 Har ikke ammet før. Nervøs for ammingen, har så lyst til å få det til. Også har jeg silikon i tillegg. Erfaringer med dette? Anonymkode: 817e9...dca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilma89 Skrevet 16. juli 2020 #2 Del Skrevet 16. juli 2020 Jeg fikk det ikke til, men mini hadde stramt tungebånd. Har dog flere venninner som har ammet helt uten problem. Bare slapp av så går det seg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #3 Del Skrevet 16. juli 2020 1 minutt siden, Wilma89 skrev: Jeg fikk det ikke til, men mini hadde stramt tungebånd. Har dog flere venninner som har ammet helt uten problem. Bare slapp av så går det seg til. Håper det gjør det Er ikke verdens undergang om det ikke går, men har veldig lyst til å amme hvis det ikke tapper meg helt for krefter å forsøke Anonymkode: 817e9...dca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilma89 Skrevet 16. juli 2020 #4 Del Skrevet 16. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Håper det gjør det Er ikke verdens undergang om det ikke går, men har veldig lyst til å amme hvis det ikke tapper meg helt for krefter å forsøke Anonymkode: 817e9...dca Det skjønner jeg veldig godt. Husker det var et overraskende stort nederlag og ikke få det til. Beste tips jeg kan gi deg er at går det ikke, så går det ikke. Jeg pumpet og styrte noe voldsomt fremt til mini var seks måneder. Hadde så veldig lyst å få det til, men når jeg ser tilbake skulle jeg gitt meg mye tidligere. Hadde spart meg for mye unødvendig stress. Og det stresset var nok også mye av grunnen til at det ikke gikk. Krysser fingrene for deg, som oftest går det jo veldig bra😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #5 Del Skrevet 16. juli 2020 Jeg tok silikon etter førstemann, men fikk to til etterpå, amma begge to (egentlig alle tre) til de var over året uten problemer Tok ironisk nok silikon fordi amming med første ødelagte puppene og de så ut som to vrengte baklommer, du kan jo tenke deg hvordan de ser ut nå 😅 De fleste tilfellene jeg kjenner til klarer fint å amme med silikon, men det kan selvsagt tippe begge veier, er ingen garanti for at man får til amming, silikon eller ei. Husk å opplys om det på barsel at du har silikon og er litt bekymret for amming, så får du ekstra oppfølging Anonymkode: d890b...b0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #6 Del Skrevet 16. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok silikon etter førstemann, men fikk to til etterpå, amma begge to (egentlig alle tre) til de var over året uten problemer Tok ironisk nok silikon fordi amming med første ødelagte puppene og de så ut som to vrengte baklommer, du kan jo tenke deg hvordan de ser ut nå 😅 De fleste tilfellene jeg kjenner til klarer fint å amme med silikon, men det kan selvsagt tippe begge veier, er ingen garanti for at man får til amming, silikon eller ei. Husk å opplys om det på barsel at du har silikon og er litt bekymret for amming, så får du ekstra oppfølging Anonymkode: d890b...b0b Takk for svar begge to jeg har veldig lyst, men ønsker ikke ofre hele nyfødt-tiden på å få det til hvis det bare gjør meg stresset og gir meg smerter. Et lite nederlag blir det, men ikke verre enn det Lærer av søsteren min som måtte gi opp etter å ha grått seg gjennom første måneden med datteren sin. Skal si ifra at jeg ønsker masse hjelp iallefall Hvordan ble brystene seende ut etter amming da? Altså med silikon etter amming? Såklart overfladisk, men greit å være forberedt 😄 Anonymkode: 817e9...dca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
purplepizza Skrevet 16. juli 2020 #7 Del Skrevet 16. juli 2020 (endret) Ingen problem med amming og silikon her 🤗 Har 265g under muskel med snitt under brystet. Datteren min hadde i tillegg stramt tungebånd (ikke klippet) og jeg opplevde aldri såre brystvorter, betennelser eller tette melkeganger. Vær forberedt på endel brystspreng i starten (mindre plass til melka pga silikonen). Her ble cottermans grep redningen for at baby skulle få tak på brystvorten den første tiden, etter hvert gikk det seg til 🤗 Les deg opp og ha troen på deg selv, men ingen underlag å slutte heller. Lykke til 💖 edit: Brystene er forresten helt fine etter 1 år med amming! Kanskje litt mindre, men samme runde og spretne form. Skulle ikke tro de hadde blitt «brukt» 😌 Endret 16. juli 2020 av purplepizza Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #8 Del Skrevet 16. juli 2020 Fikk innlegg etter amming av de to eldste , ammingen gikk like lett med nr 3 Anonymkode: aee9e...b08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MFO Skrevet 17. juli 2020 #9 Del Skrevet 17. juli 2020 Jeg har fullammer begge så lenge vi ønsket det, men utdrivningsrefleksen har vært vanskelig. Har derfor vært avhengig av hjelp fra nesespray som bidrar til det. Ellers fikk jeg litt raskere spreng, som kan være litt ubehagelig. Husker jeg spurte kirurgene om det ville være et problem å amme med silikon, noe de benektet. Likevel har jeg fått høre fra mange jordmødre at dette helt klart er et problem. Hvis det er en trøst så ser mine pupper veldig fine ut selv etter å ha ammet to barn da🤭😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #10 Del Skrevet 17. juli 2020 Jeg ammet førstemann i 2,5 år og nr 2 ammer enda masse snart 1,5 år.. ikke vært noe problem å amme med silikoninnlegg. Har ikke behøvd å gi noe erstatning, hadde masse mssse melk med begge. Anonymkode: dcba9...3e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #11 Del Skrevet 17. juli 2020 Det går fint for meg å amme med silikon. Men jeg var veldig spent mens jeg gikk gravid på hvordan det kom til å gå. Men det går over all forventning Anonymkode: 4e9a7...64d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #12 Del Skrevet 17. juli 2020 Jeg har silikon under muskel, og var redd for samme problemstilling som deg. Men her har det gått kjempebra. Jordmødrene på barsel var på forhånd redde jeg skulle ha problem med melka på grunn av silikonen, men jeg endte opp med så mye melk at de tilslutt sa at jeg kunne bli melkedonor på avdelingen😅 tror at amming og silikon stort sett skal gå fint, slik som protesene blir lagt inn idag. Før derimot, om man tok silikon over muskel, så skjærte de av areola og puttet protesene ned i på den måten, og da ble melkeganger kuttet i prosessen, som gjorde det vanskelig eller umulig for mange å amme. Jeg tror dog at denne metoden er relativt utdatert og lite praktisert idag, men dette vet jeg ikke sikkert! Anonymkode: 21063...a5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå