Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser det ene innlegget etter det andre, om damer som ender opp med stusslige menn. Ikke rydder de, ikke vasker de, ikke lager de mat, ikke tar de ansvar, osv osv osv.

De påberoper seg retten til å ha venner av motsatt kjønn, og kjæresten må finne seg i at han holder meldingsapper og slike ting hemmelig. Slik er norsk lov, må vite!

Han kjøper inn junk, han slutter å trene, han setter seg i sofaen og gamer, drikker øl og raper. Eller han klør seg på ballene og griser. Eller han stikker på byen og drikker seg full og er ikke kjørbar når dere skal på ferie.

Han henger med eksen, han klarer ikke si nei til damer, og...vel, fyll inn, dere kjenner sikkert til en hel masse ting her som jeg ikke husker nå. 

Dette er man gjerne klar over, før man flytter sammen, gifter seg, får barn og så videre. Men man tenker at hallo, mannen vil nok skjerpe seg, bare jeg viser at jeg er seriøs, bare jeg sier ja til å gifte meg, bare jeg flytter inn, bare jeg føder barn, osv osv osv.

Etter ørtenfjørten år så får dama nok, og - da plutselig! - begynner mannen med at han skal skjerpe seg. 

Eller han roter seg borti en dame eller ti, og hans egen kone sitter knust tilbake.

Jeg blir helt loco av å se hvor mange dette gjelder for. Som kunne ha unngått det ved å være tidlig ute. Så tidlig som fra dag én. 

Si takk og farvel, den dagen han gjør noe du ikke er komfortabel med!

Si takk og farvel, fortell han hva det gjelder, og hold deg borte i fem dager. 

Fem dager, hver gang!

Da vil den mannen skjønne at du er seriøs. At du er en dame med selvrespekt.

At han ikke kan leve sammen med deg, om han ikke er villig til å ofre noe for det. 

Da slipper du å svi for det, femten år inn i forholdet, på det tidspunktet du minst behøver det. 

Anonymkode: 5d0fb...84b

• Liker 18
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hindsight. Lett å være klok da. 🙂

Man burde jo vite dette i nuet, og handle deretter, i nuet. Jeg lurer på om det er det mange trenger tips om.

Hva kan jeg gjøre i dag-tips.

Endret av MarieLo
AnonymBruker
Skrevet

Min mening var å si fra til de som nå er på vei til å få seg kjæreste, slik at de skal slippe å ende opp som disse kasusene man leser om her inne. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Min mening var å si fra til de som nå er på vei til å få seg kjæreste, slik at de skal slippe å ende opp som disse kasusene man leser om her inne. 

Enig! Skjønner ikke hvor disse damene finner så ubrukelige menn. Barn får de også med disse mennene.. Stakkar barn som har fedre som ikke kan noe, bryr seg nada og har ingenting å tilby.  

Anonymkode: a4766...fd4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg vil faktisk påstå at det står dårlig til med både fedre og mødre i en slik familie.

En dørmatte er ikke noe bedre forbilde enn en utro slask eller en møkkamann.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror rett og slett mange finner seg en partner kun for reproduksjon, og fordi de er verpesyke, tenker de ikke konsekvenser. Forstår meg ikke på dem som holder ut flere ti år med en partner som ikke matcher en.

Det viktigste for meg i et forhold er god kjemi, samme verdier, noen felles interesser, attraksjon og at vi deler noe av det samme kjærlighetsspråket. Det er ikke viktig hvor mye han tjener eller hvor høy han er. Forhold som varer, er forhold der like barn leker best. Er man lik hverandre blir alt så mye enklere, man har en felles forståelse, og om man skulle krangle, så løser man det kjapt med god kommunikasjon. Det er også viktig å finne en partner man matcher med seksuelt. Har man ikke seksuell-kjemi eller samme ønske om nærhet/intimitet er forholdet dødsdømt, mener jeg. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Men jeg er jo ikke verdt mer enn en unnasluntrende latsabb som klår på andre damer, så hvorfor skal jeg ikke nøye meg med subben? Hvordan kan jeg forvente at en bedre mann vil være glad i meg, når jeg ikke engang er glad i megselv? Hvorfor skal jeg våge å sette grenser for meg selv når jeg er redd for å være alene fordi jeg ikke liker mitt eget selskap, og det er viktigere med sosial fasade enn å ha faktisk ha det bra med meg selv? 

Jeg velger en drittmann fordi jeg er for feig til å ta tak i meg selv. For feig til å tørre å bli kjent med meg selv. For feig til å bli glad i meg selv. For feig til å sette grenser for meg selv. Da er det enklere å la en mann bruke meg som dørmatte, for da kan jeg legge skylden på ham, og ikke der den egentlig hører hjemme (hos meg selv). 

Anonymkode: 911ea...b09

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

^^ får en følelse av at du er litt ironisk her, og satser på at

en applaus 👏🏻👏🏻👏🏻 for satiren

...er OK tilbakemelding ;) 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For feig til å sette grenser for meg selv.

Hadde bare lyst til å gripe ekstra fatt i den setningen.

Jeg deltok nettopp i en annen tråd hvor jeg skrev at en dame burde sette grenser for seg selv, og da fikk jeg så mange tilbakemeldinger hvor folk spurte meg hvorfor jeg mente at hun skulle oppdra en voksen mann.

Med andre ord;

Det står så pass dårlig til med kunnskaper og ferdigheter om grensesettting, at mange tror det er det samme som å oppdra andre. 

Jeg fikk også høre at i et normalt forhold behøver man ikke sette grenser.

Vel, det stemmer jo for så vidt.

Men det stemmer jo kun fordi man allerede  har gjort det.

Man vil aldri havne inn i et sunt, godt eller normalt forhold, med mindre man setter grenser for seg selv. 

For menn er som blodhunder når det gjelder kvinners evne til å sette grenser. 

Gode menn snuser seg frem til kvinner som setter grenser, og vil ikke ha en kvinne uten grenser. 

Slasker snuser seg frem til kvinner som ikke setter grenser, og avskyr de som gjør det. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tror at mennene oppførte seg slik i datingfasen? Da hadde man jo vært sinnsyk som ble kjæreste med dem. Mange spiller kortene sine bra i starten. De dårlige sidene kommer fram lenge etter at man har etablert livet sammen. 

Anonymkode: 6eace...e5f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

KG er fiksjon 

Anonymkode: 8c7fa...4a8

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tror at mennene oppførte seg slik i datingfasen? Da hadde man jo vært sinnsyk som ble kjæreste med dem. Mange spiller kortene sine bra i starten. De dårlige sidene kommer fram lenge etter at man har etablert livet sammen. 

Anonymkode: 6eace...e5f

Ja, det må de jo nødvendigvis gjøre, både for at man skal få vist sine egne ferdigheter til grensesetting, og for at man skal få testet hvordan de reagerer.

Det å bli sammen med noen som bare oppfører seg fint, slik at man aldri får sjekket slike ting, er det som er galskap i min bok. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For ordens skyld;

Grensesetting er en reell egenskap. Det er som gulvvask eller matlaging eller bilkjøring eller hva det nå måtte være.

Det er noe mennesker mestrer eller ikke mestrer.

Men det er en elementær ferdighet når man skal fungere i et forhold.  

Derfor må man sjekke det. 

Det å oppføre seg bra hele tiden er altså en måte å snike seg unna denne testen. Alarmene bør gå, hvis noen oppfører seg bare fint og flott. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er faktisk enig. Og jeg er denne dama som har brukt 9 år av livet med en psyko, sjalu, fraværende sjalu og hissig fyr.. kunne knapt gå på jobb. Jeg fikk ikke være med venner. Ikke bruke for lang tid hjem.. alt måtte være ryddig og han brukte all ledig tid på å melde og chatte med andre damer. Utro med minst 6-7 som jeg viste om. Mange av dem fordi han tok bilder og lagret på pcn sin. I ettertid vil jeg si han fikk meg til å synes synd på han. Og jeg ble som et offer. Jeg klarte ikke å komme meg unna. Møttes da jeg var 15... han formet hodet mitt hele ungdomstiden. Fikk 2 barn med han.. 🤎

Anonymkode: 5474c...fd0

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Møttes da jeg var 15... han formet hodet mitt hele ungdomstiden.

Uff!

Jeg er fullt klar over at enkelte mennesker havner inn i virkelig dårlige relasjoner. Forhold som får ‘det å ikke vaske’ eller ‘det å aldri lage mat’, til å fremstå som en piknik i sammenligning. 

Svært ofte handler dette om hva man er vant med fra oppveksten, og at man må ta et oppgjør med det, før man er klar for å gå inn i et forhold. 

Men er man 15 år, så er man faktisk frendeles foreldrenes ansvar. Det er DE som burde satt foten ned.

Håper du har klart å komme deg unna nå?

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leser det ene innlegget etter det andre, om damer som ender opp med stusslige menn. Ikke rydder de, ikke vasker de, ikke lager de mat, ikke tar de ansvar, osv osv osv.

De påberoper seg retten til å ha venner av motsatt kjønn, og kjæresten må finne seg i at han holder meldingsapper og slike ting hemmelig. Slik er norsk lov, må vite!

Han kjøper inn junk, han slutter å trene, han setter seg i sofaen og gamer, drikker øl og raper. Eller han klør seg på ballene og griser. Eller han stikker på byen og drikker seg full og er ikke kjørbar når dere skal på ferie.

Han henger med eksen, han klarer ikke si nei til damer, og...vel, fyll inn, dere kjenner sikkert til en hel masse ting her som jeg ikke husker nå. 

Dette er man gjerne klar over, før man flytter sammen, gifter seg, får barn og så videre. Men man tenker at hallo, mannen vil nok skjerpe seg, bare jeg viser at jeg er seriøs, bare jeg sier ja til å gifte meg, bare jeg flytter inn, bare jeg føder barn, osv osv osv.

Etter ørtenfjørten år så får dama nok, og - da plutselig! - begynner mannen med at han skal skjerpe seg. 

Eller han roter seg borti en dame eller ti, og hans egen kone sitter knust tilbake.

Jeg blir helt loco av å se hvor mange dette gjelder for. Som kunne ha unngått det ved å være tidlig ute. Så tidlig som fra dag én. 

Si takk og farvel, den dagen han gjør noe du ikke er komfortabel med!

Si takk og farvel, fortell han hva det gjelder, og hold deg borte i fem dager. 

Fem dager, hver gang!

Da vil den mannen skjønne at du er seriøs. At du er en dame med selvrespekt.

At han ikke kan leve sammen med deg, om han ikke er villig til å ofre noe for det. 

Da slipper du å svi for det, femten år inn i forholdet, på det tidspunktet du minst behøver det. 

Helt greit dette, men seriøst kvinner er slett ikke bedre slasker på begge sider

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Loff77 skrev:

Helt greit dette, men seriøst kvinner er slett ikke bedre slasker på begge sider

Sikkert ikke, men nå er det tross alt historiene her inne som er utgangspunkt for tråden. Og i samtlige historier jeg har lest, så er det altså kvinner som forteller om deres forhold til slaskete menn. 

Det sagt, det er bare å snu rollene, for som jeg har skrevet flere ganger, så er dette en egenskap som begge bør ha. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sikkert ikke, men nå er det tross alt historiene her inne som er utgangspunkt for tråden. Og i samtlige historier jeg har lest, så er det altså kvinner som forteller om deres forhold til slaskete menn. 

Det sagt, det er bare å snu rollene, for som jeg har skrevet flere ganger, så er dette en egenskap som begge bør ha. 

Kan vel være att kvinner har lettere for å klage her inne på KG?

Så er det vel også slik att man må ta og føle litt på hverandre og tilpasse seg? Ikke alle er fru/hr perfekt fra første dag, men er jo noe helt annet å være en slask helt enig

• Liker 1
Gjest Villja
Skrevet

Min erfaring er at slaskete menn også har en slaskete kvinne! Det har jeg sett litt for ofte...

AnonymBruker
Skrevet

Selvinnsikt er en fin bil.

Anonymkode: 75f91...8eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...