AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #1 Skrevet 16. juli 2020 Min 19 åring har røyket hasj. Vi har sagt at så lenge han bor hjemme, så aksepterer vi ikke det. Har småsøsken hjemme også. Han sier at han ikke røyker mere. Har lyst å stole på han, men er vanskelig. Er det en ide å ta rustest hos fastlege? Jeg må innrømme at jeg er mest redd for at han skal bli avhengig og begynne med sterkere stoffer enn at han røyker hasj av og til på fest. Noen som har erfaring og noen råd? Anonymkode: bdc71...997
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #2 Skrevet 16. juli 2020 Kjøpt en rustest på apotekt bare elle4 bestill strips fra nettet. Mye billigere. La nå han vise at dere har tillit til han. Merker dere forandring igjen så kreves rustest. Sett dere ned, prat om det og skriv en kontrakt om hva som er grenser hjemme og hva som vil skje hvis han blir tatt i å ruse seg igjen. Med små barn i hus så ville jeg heller sendt han på dør og bedt han finne seg sitt eget sted å bo. Ikke snakk om at jeg ønsker barnevernet på nakken fordi jeg ikke klarer å sette grenser i mitt eget hjem. Han er tross alt voksen. Anonymkode: c0911...c2d
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #3 Skrevet 16. juli 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøpt en rustest på apotekt bare elle4 bestill strips fra nettet. Mye billigere. La nå han vise at dere har tillit til han. Merker dere forandring igjen så kreves rustest. Sett dere ned, prat om det og skriv en kontrakt om hva som er grenser hjemme og hva som vil skje hvis han blir tatt i å ruse seg igjen. Med små barn i hus så ville jeg heller sendt han på dør og bedt han finne seg sitt eget sted å bo. Ikke snakk om at jeg ønsker barnevernet på nakken fordi jeg ikke klarer å sette grenser i mitt eget hjem. Han er tross alt voksen. Anonymkode: c0911...c2d Takk for svar. Anonymkode: bdc71...997
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #4 Skrevet 16. juli 2020 Er ikke lett dette. Vil ikke gjøre noe feil. Anonymkode: bdc71...997
Fragaria Skrevet 16. juli 2020 #6 Skrevet 16. juli 2020 Kommunen skal ha et eget team som jobber med ungdom, rus, psykisk helse osv. Går an å høre med de om råd eller hjelp. Ville definitivt satt grenser i eget hjem. Har pratet mye med mine om nark, og at jeg akter ikke se på at de roter seg borti sånt, da kommer jeg og plukker de opp. Noe som kan være nok skremsel til at de ikke vil røre sånt? Lov å håpe. Eldste er 21 og det ser foreløpig lovende ut...
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #7 Skrevet 17. juli 2020 Skjønner bekymringen din, samtidig som jeg skjønner han. Hasj er virkelig ikke noen stor greie i dagens drikkekultur, men av erfaring vet jeg at veien fra hasj til kokain og amfetamin er veldig kort, og at det jevnt over er litt verre å slutte med det enn hasj. Ville ikke "kastet ham på dør" uten videre. Er mest sannsynlig snakk om helgemisbruk "bare" og du har fortsatt tid til å få ham på bedre tanker Anonymkode: a69ff...547
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå