Neutral90 Skrevet 16. juli 2020 #1 Del Skrevet 16. juli 2020 Hr du lammerullen i saltlake før du koker? Hvorfor? Hvorfor ikke? Har ikke laget før og ser det er oppskrifter med begge deler 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nor Skrevet 22. juli 2020 #2 Del Skrevet 22. juli 2020 Saltlake i fem døgn før koking😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agathe Skrevet 22. juli 2020 #3 Del Skrevet 22. juli 2020 Har alltid i saltlake. Det skal jo være salt pålegg, og holdbarheten blir bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 23. juli 2020 #4 Del Skrevet 23. juli 2020 Jeg har prøvet litt forskjellig og jeg synes den blir best om man den har i saltlake 5-6 dager før den kokes (trekkes er vel en bedre beskrivelse på oppvarmingen). Jeg vet om endel som fryser rullen rå helt til den skal trekkes. Det er nok mer en praktisk greie om dette er ment som julemat for å spre ut arbeidet før jul. Jeg pleier å fryse det meste av rullen etter trekking. Holder seg fin i mange måneder slik synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå