NorthernLight Skrevet 16. juli 2020 #1 Skrevet 16. juli 2020 Det er flere og flere land hvor det har blitt påbudt med maske på butikken osv. Senest Frankrike og England. Fra 24 juli kan du få 100 pund i bot for å bryte forbudet i England. I frankrike kan du få ca 1400 i bot. Det klare bevis for at masker virker. Både for brukeren selv og andre. Hvor effektiv den er kommer an på masken selvfølgelig. Det er helt latterlig at FHI har lagt seg på en linje med at maske ikke har noe for seg i Norge. De sier at det er så lite smitte her og bla bla bla. . (Husk at dette er de samme folka som tippet 100 smittet til påske, når det ble flere tusen!) På tide at de hopper ned fra sin høye hest og erkjenner at masker faktisk er bra på bane,buss, butikk i en pandemi! Høsten kommer og smittetallene vil gå oppover igjen. Ingen vet hvor mye. MEN ved å ha ett maske påbud så reduserer vi hvor mange som blir smittet og redder liv og økonomi! 5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #3 Skrevet 16. juli 2020 Akkurat nå, NorthernLight skrev: Det er flere og flere land hvor det har blitt påbudt med maske på butikken osv. Senest Frankrike og England. Fra 24 juli kan du få 100 pund i bot for å bryte forbudet i England. I frankrike kan du få ca 1400 i bot. Det klare bevis for at masker virker. Både for brukeren selv og andre. Hvor effektiv den er kommer an på masken selvfølgelig. Det er helt latterlig at FHI har lagt seg på en linje med at maske ikke har noe for seg i Norge. De sier at det er så lite smitte her og bla bla bla. . (Husk at dette er de samme folka som tippet 100 smittet til påske, når det ble flere tusen!) På tide at de hopper ned fra sin høye hest og erkjenner at masker faktisk er bra på bane,buss, butikk i en pandemi! Høsten kommer og smittetallene vil gå oppover igjen. Ingen vet hvor mye. MEN ved å ha ett maske påbud så reduserer vi hvor mange som blir smittet og redder liv og økonomi! Nei, et påbud er intet bevis på noe som helst. For eksempel, det norske forbudet mot å reise på hytta betyr ikke at manglende reising til hytta hjalp å ikke spre viruset. De fleste bruker masken feil, ikke bytter ofte nok, syr masker selv som ikke er noe beskyttelse mot noe osv. Man har ikke råd til å bruke flere tusen kroner i måneden i masker. Anonymkode: 4df3d...fda 5
NorthernLight Skrevet 16. juli 2020 Forfatter #4 Skrevet 16. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, et påbud er intet bevis på noe som helst. For eksempel, det norske forbudet mot å reise på hytta betyr ikke at manglende reising til hytta hjalp å ikke spre viruset. De fleste bruker masken feil, ikke bytter ofte nok, syr masker selv som ikke er noe beskyttelse mot noe osv. Man har ikke råd til å bruke flere tusen kroner i måneden i masker. Anonymkode: 4df3d...fda Dårlig argument!! Man kan lett ha en kampanje for hvordan man bruker maske riktig!! 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #5 Skrevet 16. juli 2020 Våre smittetall viser at maske er unødvendig, så lenge man ellers ikke oppfører seg som en idiot. Det hadde kanskje vært et bra symbolsk påbud, for det virker som om folk glemmer at vi er midt i en pandemi. Anonymkode: 6d7bf...d74 11
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #6 Skrevet 16. juli 2020 Akkurat nå, NorthernLight skrev: Dårlig argument!! Man kan lett ha en kampanje for hvordan man bruker maske riktig!! Og det er uansett bedre å ha en maske halvveis på enn ikke på. Ser folk gå med maska over bare munnen og ikke nesa for eksempel. Det er ikke riktig, men de fleste partiklene kommer fra munnen så det hjelper jo. Anonymkode: a971c...bed
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #7 Skrevet 16. juli 2020 Hvorfor skal vi ha land med mye mer smitte som våre forbilder alltid? Anonymkode: 0bf6f...042 7
NorthernLight Skrevet 16. juli 2020 Forfatter #8 Skrevet 16. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Våre smittetall viser at maske er unødvendig, så lenge man ellers ikke oppfører seg som en idiot. Det hadde kanskje vært et bra symbolsk påbud, for det virker som om folk glemmer at vi er midt i en pandemi. Anonymkode: 6d7bf...d74 Smittetallene vil øke senere i år. Folk er blitt mye dårligere til å holde avstand osv. Derfor er ett maske påbud riktig valg. 1
Gjest Warrior Skrevet 16. juli 2020 #9 Skrevet 16. juli 2020 (endret) Det er fare for å få mer smitte i seg med munnbind har jeg hørt. Tar seg mer til fjeset og tar den av og på feil. Så tror ikke det vil hjelpe, men de som har symptomer kan bruke det. Det folk må lære seg er avstand og hygiene. Ikke minst hoste og nyse i albuen. Endret 16. juli 2020 av Warrior
Den Sagnomsuste Skrevet 16. juli 2020 #10 Skrevet 16. juli 2020 Trenger ikke påbud, men anbefaling ville vært svært bra! Slik det er nå blir vi nærmest frarådet maskebruk hvilket er årsaken til stigmatiseringen av oss som velger å bruke maske. Når det er sagt så har jeg ingen tiltro til at FHI på noe tidspunkt evner å endre oppfatning. Stolte og inkompetente nolduser hele gjengen...
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #11 Skrevet 16. juli 2020 1 minutt siden, Warrior skrev: Det er fare for å få mer smitte i seg med munnbind har jeg hørt. Tar seg mer til fjeset og tar den av og på feil. Så tror ikke det vil hjelpe, men de som har symptomer kan bruke det. Det folk må lære seg er avstand og hygiene. Ikke minst hoste og nyse i albuen. Meeeen det er bedre å ta seg til trynet uten at noe blokkerer mellom hender og slimhinner? Hva er logikken i det?? Argumentet ditt er bare en blåkopi av pisspreiket til FHI. Helt ulogisk og substansløst. Anonymkode: 998a1...718 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #12 Skrevet 16. juli 2020 14 minutter siden, NorthernLight skrev: Dårlig argument!! Man kan lett ha en kampanje for hvordan man bruker maske riktig!! Ikke skrik. Anonymkode: 4df3d...fda 2
Gjest rains of castamere Skrevet 16. juli 2020 #13 Skrevet 16. juli 2020 3 minutter siden, NorthernLight skrev: Smittetallene vil øke senere i år. Folk er blitt mye dårligere til å holde avstand osv. Derfor er ett maske påbud riktig valg. Enig. Jeg er glad for at vi har sluppet såpass billig unna til nå, men er bekymret for hvor lett folk tar på det. Greit nok at smittetallene er lave nå, men vi ser jo hvor fort det kan snu om ikke folk er forsiktige. Og her er jo folk mer eller mindre tilbake til normalen. Hvorvidt masker egentlig er så effektive kan jeg ikke uttale meg om, men en påminnelse om at vi faktisk har en pandemi gående hadde vært på sin plass. Spesielt på utsatte steder som kollektivtransport og lignende. Jeg for min del har ikke lyst på en nedstengning av samfunnet igjen.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #14 Skrevet 16. juli 2020 Burde definitivt ha munnbind på, ja. Eller så kan alternativ forby folk uten munnbind å snakke. De må holde kjeften når de er ute. Åpner de kjeften og snakker slik at "usynlige" spyttpartikler kommer ut, så burde de få bot på 25.000 kroner eller mer. Automatisk anmeldelse og ingen diskusjon. Så munnbind hadde vært bedre. Altfor mange som babler med kjeften sin der ute på butikkene, hoster og tar på alt mulig. Dette er en fight som skal vare frem til neste år iallfall - som et minimum, kanskje til og med frem til 2022. Avhengig av vaksine. Og jo flere skjønner at året 2020 er ræva og at det er et år som ikke er vanlig, jo bedre blir det. Og det samme gjelder begynnelsen av 2021, som kommer til å være en forlengelse av det som skjer nå. Nesten 67.500 nye smittede bare i USA igår. Det høyeste tallet noensinne. Anonymkode: 9c9df...601 5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #15 Skrevet 16. juli 2020 28 minutter siden, NorthernLight said: Smittetallene vil øke senere i år. Folk er blitt mye dårligere til å holde avstand osv. Dette har blitt sagt i flere måneder nå. 20 minutter siden, AnonymBruker said: Meeeen det er bedre å ta seg til trynet uten at noe blokkerer mellom hender og slimhinner? Hva er logikken i det?? Argumentet ditt er bare en blåkopi av pisspreiket til FHI. Helt ulogisk og substansløst. Anonymkode: 998a1...718 På kg finner man altså ekspertisen FHI mangler. Anonymkode: 0bf6f...042 6
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #16 Skrevet 16. juli 2020 Nei. Men kan ikke dere munnbindhysterikere bare bruke munnbind da? Kjekt å se hvem som tror antibac og munnbind gir evig liv, lettere å unngå dere om dere maskerer dere. Anonymkode: 12a27...b2b 5
Gjest Warrior Skrevet 16. juli 2020 #17 Skrevet 16. juli 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Meeeen det er bedre å ta seg til trynet uten at noe blokkerer mellom hender og slimhinner? Hva er logikken i det?? Argumentet ditt er bare en blåkopi av pisspreiket til FHI. Helt ulogisk og substansløst. Anonymkode: 998a1...718 Selvfølgelig ikke. Folk skal ikke ta seg til fjeset når man er ute blant folk. Med maske så går gjerne hendene mer automatisk opp til fjeset for det er noe «fremmed» der. Jeg tar kanskje feil, men jeg tror ikke det vil hjelpe om det blir påbudt med masker. Viruset kommer til å være der og spre seg uansett.
NorthernLight Skrevet 16. juli 2020 Forfatter #18 Skrevet 16. juli 2020 3 minutter siden, Warrior skrev: Selvfølgelig ikke. Folk skal ikke ta seg til fjeset når man er ute blant folk. Med maske så går gjerne hendene mer automatisk opp til fjeset for det er noe «fremmed» der. Jeg tar kanskje feil, men jeg tror ikke det vil hjelpe om det blir påbudt med masker. Viruset kommer til å være der og spre seg uansett. Man kan lett kjøre kampanjer på nett og tv for å vise hvordan man bruker masker riktig. Det vil garantert hjelpe mange.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #19 Skrevet 16. juli 2020 5 minutter siden, NorthernLight skrev: Man kan lett kjøre kampanjer på nett og tv for å vise hvordan man bruker masker riktig. Det vil garantert hjelpe mange. Nei det vil ikke det. Si meg, føler du situasjonen i Norge tilsier at vi må ha munnbind? Anonymkode: 12a27...b2b 2
Rebecca30 Skrevet 16. juli 2020 #20 Skrevet 16. juli 2020 Er ikke Norge et land med ganske lav smitte, og det uten bruk av munnbind. Mange av landene der munnbind er påbudt har jo mye mer smitte. Hvordan kan det vise at det hjelper med munnbind da? Jeg skjønner ikke hvordan man kan trekke den konklusjonen? 6
Anbefalte innlegg